Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:59:41 GMT

دغدغه مردم مسائل جناحی نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۰۰۳۷

دغدغه مردم مسائل جناحی نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی استان کرمان و انتخاب اعضای هیأت رئیسه گفت: اعضای این شورا، نمایندگان شورای عالی استان‌ها و هیات رئیسه، با انسجام و برنامه در راستای منافع استان نقش آفرینی کنند.

او افزود: تصمیمات غیرقانونی باعث سلب اعتماد مردم می‌شود، لذا باید بر قوانین مسلط باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان، نظارت دقیق شورا‌ها بر شهرداری‌ها را خواستار شد وگفت: این مسئله به معنای دخالت در امور نیست، بلکه نظارت‌ها، کار شهرداری را روان‌تر و سالم‌سازی را به همراه می‌آورد.

زینی‌وند تصریح کرد: بدنه شهرداری‌ها از تراکم نیرو رنج می‌برد و این مسئله موجب ناکارآمدی شهرداری‌ها می‌شود؛ چابک‌سازی نیرو‌ها و به کارگیری افراد متخصصان باید مورد تاکید باشد.

او اظهار داشت: استان کرمان در انتخاب شهرداران از استان‌های کم مسئله بوده است، ضمن آنکه انتخاب شهرداران باید سریع‌تر انجام و در چارچوب قانون معرفی شود تا کار مردم معطل نماند.

استاندار کرمان تصریح کرد: مردم از مسئولان و خادمان خود کار می‌خواهند و به جناح‌بندی توجه ندارند و همه باید نوکری مردم را بکنیم.

زینی‌وند توجه به زیباسازی و فضای نشاط و شادابی شهری را مورد تاکید قرار داد و با انتقاد از تخلیه نخاله‌های ساختمان در ورودی شهر‌ها گفت: چنین مواردی نشان دهنده ناکارآمدی مسئولان شهری است.

او بیان کرد: شهر‌ها باید برای مردم نشاط‌آور باشند و در کنار مسایل عمران شهری باید به ابعاد فرهنگی و نشاط آفرینی نیز توجه کرد.
 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: ۴۱ درصد جمعیت استان روستایی است و ۱۱ هزار و ۷۶۳ پارچه آبادی داریم که ۴۸ درصد آن‌ها دارای جمعیت هستند.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۷۱ دهیاری داریم که ۲۳۰۰ دهیار در مرحله گزینش و صدور حکم قرار دارند گفت: ۳ هزار و ۱۵۲ روستای استان فاقد شورا دهیاری هستند.

 علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: از مجموع ۸۴ شهر و شهرداری در استان، احکام ۶۱ شهردار توسط استاندار کرمان به امضا رسیده و منصوب شده و ۷ شهرداری استان هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

او از برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه شورا‌های اسلامی ششم تاکنون خبر داد و گفت: کتابچه قوانین و مقررات شورا‌های اسلامی نیز چاپ شده و در اختیار شورا‌ها قرار می‌گیرد.

 با برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی استان کرمان در استانداری کرمان، اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی استان انتخاب شدند.

بر این اساس منصور عزیزآبادی با ۱۲ رای به عنوان رئیس، یعقوب الله‌بخشی با ۱۲ رای به عنوان نایب رئیس، ثریا نیک‌نفس با ۲۳ رای و مرتضی دهقانیان با ۱۲ رای به عنوان منشی، محمد مداومی با ۱۲ رای به عنوان سخنگوی شورای اسلامی استان کرمان انتخاب شدند.
همچنین عباس ابراهیمی با ۱۲ رای به عنوان نماینده شورا در هیات حل اختلاف استان و آقایان خداداد خارایی، علیرضا عباس‌زاده و غلامرضا پوربلوچ با ۱۲ رای به عنوان نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اسلامی نظارت شورای اسلامی استان استاندار کرمان استان کرمان شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این‌همایش که در تالار شهدای ارتش برگزار شد حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی اصلی‌ترین وظیفه شورا‌ها را خدمت به مردم دانست و‌گفت:این فرصتی که خدای متعال برای اعضای شورا‌ها فراهم کرده، باید چنان استفاده شود که شورا‌ها بتوانند در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.
حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: از این مسوولیتی که بر عهده شما گذاشته شده تا می‌توانید برای گره گشایی از مشکلات حوزه مسوولیت خود استفاده کنید و هرچه در توان دارید در این راستا به کار ببرید.
پاشایی مدیرکل امور شورا‌های اسلامی استاندار‌ی آذربایجان غربی در این همایش گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۱۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شد‌که نسبت به دوسال قبل افزایش ۴ برابربیشتر بوده است .
وی افزود:در این‌مدت ۸۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان پرداخت شده است.
پاشایی افزود: در روستا‌های استان ۶ هزار۵۰۰ نفر عضو نهاد‌های مردمی شورا‌ها هستند.
علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این همایش گفت: شورا از ارکان مردم سالاری دینی و نماد خدمت به مردم است.
صادق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر ستان خوی هم در این همایش از عضویت بیش از ۲۶۰ نفر در شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان خوی خبر داد وگفت: تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از توسعه زیر ساخت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان قرار دارد.
در پایان این همایش با اهدای لوح از ۵۹ نفر از سور‌های اسلامی موفق و‌فعال شهرستان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود