Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کتاب «زینب کبری؛ سکاندار کشتی عاشورا» اثر احمد زمانی به همت موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این نوشتار، نویسنده با تکیه بر منابع قابل اعتماد کوشیده سیره اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آن اسوه مقاومت را در قالب محور‌هایی بررسی کند.
این اثر در 8 فصل تهیه و تنظیم شده است «زینب کبری الگوی جامع و بی نظیر» عنوان فصل اول است که در این فصل مباحثی همچون ولادت حضرت زینب کبری (س)، عنایات پیامبر خدا (س) به زینب (س) و نام‌ها و نشانه‌های عقیله بنی هاشم ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دومین فصل از این فصل تحت عنوان «تربیت، امتیازات و تلاش‌های عقیله بنی هاشم» تالیف شده که از جمله مباحث این فصل می‌توان به تاثیر رفتاری و تربیتی چهره‌های آیه تطهیر بر زینب (س)، ازدواج و شروع زندگی عقیله بنی هاشم، تشکیل حکومت علوی بعد از 25 سال انتظار پرداخت.
نویسنده در فصل سوم این کتاب، به همراهی زینب کبری (س) با امام حسین (س) از مدینه تا کربلا اشاره کرده است که در این فصل به مدیریت بحران در روز‌های سخت تاسوعا و عاشورا، خویشتن داری حضرت و توجه به مصیبت دیدگان، توجهات لحظه به لحظه زینب (س) و شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا، حفاظت زینب (س) از امام زین العابدین (ع)، دفن اجساد مطهر شهدای کربلا می‌پردازد.
فصل بعد به انتقام امویان از حکومت الهی علوی در کوفه اشاره دارد؛ از جمله مباحث این فصل، گفتگوی زینب (س) با سر بریده حسین (ع) در دروازه کوفه، محور‌های اساسی خطبه زینب کبری (س)، سخنان هوشمندانه امام سجاد (ع) در کوفه، مراقبت زینب کبری (س) از اسرار آل محمد (ص) اشاره کرد.
در فصل پنجم این اثر که با عنوان «دمشق مرکز حکومت بنی امیه (جامع اموی)» تنظیم شده است، پس از معرفی اجمالی جامع اموی، مباحثی همچکن پاسخگویی زینب کبری (س) به جسارت‌های یزید (لعنت الله علیه)، خطبه حضرت در برابر یزید و کارگزاران ارشد اموی، تلاش‌های مذبوحانه بنی امیه و جاودانگی اهل بیت (ع)، نکات بنیادین در خطبه زینب کبری (س) در شام، سخنان امام چهارم در مسجد اموی برهم زننده مانور قدرت امویان، زینب کبری و انعقاد عزاداری در محل استقرار اسرا تبیین گردیده است.
«کاروان اسرای اهل بیت (ع) و اربعین در کربلا» عنوان ششمین فصل از این اثر است که گفتگوی امام چهارم (ع) و جابر در اربعین حسینی، مدارا با خانواده‌های شهدای کربلا در بازگشت به مدینه از مباحث این فصل به شمار می‌رود.
نویسنده در هفتمین فصل از این اثر که با عنوان «بازگشت کاروان اهل بیت (ع) به مدینه منوره» منتشر شده، به بیان مطالبی در خصوص استقبال و به یاد ماندنی مردم مدینه از اسرای اهل بیت (ع)، خطبه امام چهارم زین العابدین (ع) در مدینه منوره، بازگو کردن مصائب از سوی زینب (س) در مدینه منوره و اشعار ام کلثوم دختر امیرمومنان علی (ع) هنگام بازگشت به مدینه پرداخته است.
«رحلت جانگداز زینب کبری (س)» عنوان هشتمین و آخرین فصل از این اثر است که در این فصل، پس از بیان چگونگی رحلت زینب کبری (س)، مباحثی در خصوص مرقد و بارگاه شریف آن حضرت، کلمات و روایتی از زینب کبری (س)، کرامات ایشان، و زینب کبری (س) در آیینه کتاب تبیین شده است.
از نویسنده این اثر، ده‌ها مقاله و کتاب در حوزه معارف اسلامی به زبان فارسی و عربی منتشر شده که برخی از عناوین آن کتاب‌ها عبارتند از: حقایق پنهان زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)، حقایق پس از مرگ، تنقیح الدفاع فی الاسلام، صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین (ع)، اعجاز بیان، اندیشه انتظار، فاطمه چشمه جوشان هستی، زینب کبری سکاندار کشتی عاشورا (کتاب حاضر) و….
علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زینب کبری زینب کبری اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تجلیل از ورزشکاران با بیان اینکه ورزشکاران ما مایه افتخار استان آذربایجان شرقی هستند گفت: کشور ما امروز با روحیه ورزشکاری خود برای ایران اسلامی افتخار آفرین شده است.

 سردار عباس قلیزاده افزود: امام راحل فرمودند اگر ندا و روحیه ورزشکاری در این جامعه حاکم شود دشمنان قدرت عرض اندام نخواهند داشت.

 وی ادامه داد: اینکه ورزشکاران ما در میدان‌های ورزشی در مقابل ورزشکاران صهیونیستی به میدان نمی‌روند برای اینست که آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند لذا همه اینها برای ما افتخار است.

 فرمانده سپاه عاشورا افزود: روحیه ورزشکاری رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس برای ما پیروزی‌ها و افتخارات بسیاری فراهم کرد و نشان داد ملت ما در همه صحنه‌ها پیروز میدان هستند.

 سرهنگ حیدر پناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا هم با ارائه گزارشی گفت: در این مراسم از قهرمانان ورزشی نخبه، مربیان و پیشکسوتان بسیجی استان که در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ورزش و منش پهلوانی فعالیت دارند تجلیل شد.

در پایان مراسم از خانواده معظم شهیدان صمد ملکی، حسین تیز قدم خطیبی، اسمعیل جمالی، محمد رضا باصر وتعدادی از مسئولان و همچنین جمعی از ورزشکاران، مربیان و قهرمانان مدال آور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد