Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی حسنی از الزام ثبت کالا‌های جدید در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: بر اساس آخرین لیست ارائه شده تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و صاحبان انبار کالا‌های پتروشیمی، مقاطع فولادی، روغن موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودر شوینده، پوشک کودک و شیرخشک صنعتی نیز ملزم به ثبت کالا‌های خود در سامانه جامع تجارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ضرورت ثبت همه اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری و توزیع کالا‌ها در سامانه جامع تجارت، عرضه این کالا‌ها صرفا در چارچوب سامانه یاد شده و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر خواهد بود، بنابراین ضروری است صاحبان انبار و واحد‌های تولیدی و توزیعی این کالا‌ها نسبت به ثبت نام و ثبت موجودی کالای انبار خود در این سامانه سریعا اقدام کنند.

حسنی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی گسترده در این رابطه به فعالان این کالا‌ها انجام شده است، عنوان کرد: بازرسی از انبار‌ها و واحد‌های صنفی توزیع کننده این نوع کالا‌ها در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفته و عدم ثبت اطلاعات مورد نظر در سامانه ذکر شده از مصادیق عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده و با محتکران و متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس ادامه داد: در همین راستا در گشت مشترک برگزار شده توسط این سازمان و نماینده تعزیرات حکومتی، ۴ انبار مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به شناسایی ۲ انبار متخلف شد.

او اظهار کرد: از ۲ انبار یاد شده یک انبار لوازم خانگی و یک انبار مواد غذایی مرتکب تخلف احتکار شده بودند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: از انبار لوازم خانگی ۱۰۸ دستگاه یخچال، ۲۵۲ دستگاه ماشین لباسشویی، ۳۱ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، ۱۰ دستگاه هود آشپزخانه و جارو برقی کشف و پرونده تخلف ۴۸ میلیارد ریالی برای صاحب این انبار تشکیل و کالا‌ها توقیف شد.

به گفته حسنی، دومین انبار مربوط به مواد غذایی بوده که در آن ۲۳۰ شل ۲۴ عددی تن ماهی، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عدس و ۶۰۰۰ دستمال کاغذی کشف و پرونده تخلف به ارزش ۱،۴۲۸،۰۰۰،۰۰۰ (یک میلیارد و چهارصد و بیست و هشت میلیون ریال) برای صاحب این انبار تنظیم شد.

این مقام مسئول همچنین از کشف ۱۱ دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر) خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا توسط بازرسان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صمت فارس کشف انبار احتکار کالای اساسی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از محکومیت قاچاقچی باطری قلمی و تیغ اصلاح خبر داد.

علی رحیمی آذر، ۱۲ اردیبهشت گفت: شعبه دوم بدوی قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اردبیل به پرونده نگهداری قاچاق تعدادی تیغ اصلاح و باطری قلمی و نیم قلمی خارجی ، به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: مأموران نیروی انتظامی اردبیل محموله قاچاق را از یک انباری کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی