Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز فایزر و بیونتک همچنین گفتند که در صورت لزوم می‌توانند یک گونه ارتقایافته واکسن کرونایشان را در ماه مارس ۲۰۲۲ عرضه کنند.

فایزر و بیونتک از جمله نخستین شرکت‌های واکسن‌سازی هستند که درباره اثربخشی واکسن کرونایشان در برابر سویه‌ی اومیکرون بیانیه رسمی صادر می‌کنند.

این دو شرکت آمریکایی و آلمانی گفتند با این که دو دوز واکسنشان ممکن است حفاظت کافی در برابر عفونت با سویه‌ی اومیکرون ایجاد نکند، بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داده است که تزریق دوز سوم یادآور میزان آنتی‌بادی‌های ضد سویه‌ی اومیکرون را تا ۲۵ برابر بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این شرکت‌ها، نمونه‌های خون گرفته شده یک ماه پس از تزریق دوز یادآور به افراد حاوی میزان بالای آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده سویه‌ی اومیکرون بود و این میزان آنتی‌بادی مشابه میزان آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در افراد دریافت‌کننده دو دوز واکسن برای خنثی کردن سویه‌های دیگر واکسن بوده است.

دانشمندان هنوز دقیقا سویه‌ی اومیکرون که ماه پیش شناسایی شد و دارای شمار غیرمعمولی جهش است تا چه حد واگیر است و آیا باعث بیماری شدیدتر یا خفیف‌تر نسبت به سویه‌های دیگر کروناویروس می‌شود یا نه و تا چه حد می‌تواند از حفاظت ناشی از واکسیناسیون‌های قبلی بگریزد.

البته یافته‌های شرکت‌های فایزر و بیونتک که در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام شده‌اند، مقدماتی هستند و هنوز مورد بازبینی دانشمندان قرار نگرفته‌اند.

همه بررسی‌ها امیدبخش نیستند

یافته‌های اعلام‌شده بوسیله این شرکت‌ها با یافته‌های یک بررسی مقدماتی در آفریقای جنوبی هماهنگی دارد که نشان می‌دهد اومیکرون می‌تواند تا حدی از حفاظت ناشی از دو دوز واکسن‌ فایزر/بیونتک بگریزد و تزریق دوز سوم این واکسن‌ها می‌تواند به در امان ماندن از این سویه‌ی جدید کمک کند.

در همین زمینه:

یافته‌های یک بررسی کوچک در آفریقای جنوبی: اومیکرون تا حدی از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده می‌گریزد

 اما یک بررسی دیگر آزمایشگاهی در بیمارستان دانشگاهی فرانکفورت تصویر نگران‌کننده‌تری را به دست داده است: این بررسی که با قرار دادن خون افراد واکسینه‌شده در برابر سویه‌های متفاوت کروناویروس انجام شد، نشان داد در افرادی که سه دوز واکسن فایزر/بیونتک دریافت کرده‌اند، اثربخشی پاسخ آنتی‌بادی نسبت به سویه‌ی اومیکرون تا ۳۷ برابر نسبت به پاسخ به سویه‌ی دلتا پایین‌تر است.

در این بررسی، پاسخ آنتی‌بادی نسبت به سویه‌ی اومیکرون شش ماه پس از تزریق دو دوز واکسن فایزر/بیونتک، مدرنا یا ترکیب دو دوز آسترازنکا/بیونتک حتی قابل‌اندازه‌گیری نبود.

البته جزئیات این بررسی از جمله شمار نمونه‌ها اعلام نشده و هنوز مقاله‌ای علمی بر اساس آنها منتشر نشده است.

سومایا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اخیرا در توئیتی در این باره نوشت که کاهش عمده‌ در اثربخشی پاسخ آنتی‌بادی نسبت به اومیکرون در افراد واکسینه‌شده قابل‌انتظار است.

او افزود که این امر به معنای آن نیست که واکسن‌ها موثر نخواهند بود، چرا که ایمنی سلولی- بخش دیگری پاسخی ایمنی که خطر دوم دفاعی در برابر بیماری شدید شمرده می‌شود- احتمالا اثربخشی‌اش را حفظ خواهد کرد.

کد خبر 642084 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا سویه ی اومیکرون فایزر و بیونتک آنتی بادی دو دوز واکسن تزریق دو شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون