Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

صدور اعلان قرمز برای سارق فراری خانه‌ای در تهران

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: نوزدهم آبان ماه امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض از سرقت بعنف منزلش توسط ۴ پسر و دختر جوان اعلام شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده با موضوع سرقت بعنف منزل تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی در اختیار کاراگاهان اداره پنجم پلیس اگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: شاکی که مرد میانسالی بود با حضور در اداره پلیس به کاراگاهان گفت که در اوایل آبان ماه امسال با ۲ دختر به نام‌های جواهر و سارا در پاساژی آشنا شدم از آنجا که من در کشور انگلیس زندگی می‌کنم و کسی را نداشتم با این ۲ خانم جوان دوست شدم تا اینکه آن‌ها را به خانه ام واقع در شمالغرب تهران بعنوان میهمان دعوت کردم سپس با گذشت چند دقیقه‌ی جواهر به بهانه درست کردن قهوه به سمت آشپزخانه رفت و با نوشیدن قهوه حالت سرگیجه گرفتم، ولی کمی هوشیاری داشتم تا اینکه ۲ نفر مرد جوان وارد خانه شدن و با آن‌ها درگیر شدم که مرا از ناحیه صورت مورد جراحت قرار دادند سپس متواری شدند.

وی افزود: شاکی در ادامه گفت، بعد از گذشت چند ساعت حالم خوب شد و متوجه شدم آن ۴ نفر اقدام به سرقت اموال با ارزش از قبیل طلاجات، لپ تاپ، گوشی موبایل به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان کرده اند.

سردار لطفی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت ۴ سارق مورد شناسایی قرار گرفت که با هماهنگی بازپرس پرونده ۲ مرد جوان و سارا طی عملیات پلیسی دستگیر و به اداره پنجم منتقل شدند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد جواهر از کشور خارج شده و دستور دستگیری وی صادر و تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: ۳ سارق جوان ضمن اعتراف به سرقت گفتند که نقشه سرقت را جواهر کشید و از آنجایی که او با شاکی ارتباط دوستی صمیمی پیدا کرده بود ما را وسوسه کرد تا نقشه اش را عملی کنیم.

وی افزود: سارا در اعترافاتش گفت، وقتی من و جواهر وارد خانه شاکی شدیم جواهر رفت آشپزخانه برای درست کردن قهوه و من هم شاکی را سرگرم کردم بعداز گذشت چند قیقه شاکی نیمه خواب رو مبل افتاد که بلافاصله با ۲ دوست دیگرمان سیاوش و نادر تماش گرفتیم و وارد خانه شدند و در همین با شاکی درگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: سارا در ادامه معترف شد، جواهر با توجه به شناختی که از منزل شاکی داشت تمام لوازم با ارزش وی را در کوله پشتی خود جمع کرد و متواری شدیدم و بخشی از اموال را بین خودمان تقسیم کردیم.

کلاهبرداری از شهروندان به بهانه اخذ ویزا

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: اواخر شهریور ماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه اخذ ویزا در مرجع قضائی تشکیل شد که شاکی پرونده مدعی بود افرادی به هویت‌های حسین، امید و مهشید با تبلیغات و مانور متقلبانه و داشتن اختیارات و وعده‌های واهی مبنی بر اخذ ویزای اروپا با دریافت مبلغ یک میلیارد تومان به تعهد خود عمل نکرده و اقدام به نقل مکان از محل کار و سکونت خود کرده و متواری شده اند.

وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم مامور کشف و پی جویی پرونده می‌شوند که در همین اثنی با وصول پرونده‌های مشابه و متعدد با شیوه و شگرد یکسان نشان از آن داشت متهمان با تشکیل باند اقدام به ارتکاب کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان در محله تهرانپارس شناسایی که با تحت نظر قرار دادن محل و حصول اطمینان از حضور نفرات در مخفیگاه طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان دستگیر شده در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بوده که در بازجوئی و مواجه با شواهد و مستندات به اقدامات مجرمانه خود معترف و بیان داشتند با وعده‌های واهی و متقلبانه در خصوص اخذ ویزای کشور‌های اروپایی از شکات کلاهبرداری می‌کردیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴ مالباخته شناسایی شده اند، گفت: پرونده به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ایجاد سایت جعلی صرافی دیجیتال به بهانه ارائه خدمات به شهروندان

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان ارائه خدمات در خصوص ارز‌های دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود گفت باتوجه به اینکه حساب کاربری ام که در آن معادل ۵۰۰ میلیون تومان ارز دیجیتال داشتم دچار مشکل شده بود، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی ارز‌های دیجیتال که در زمینه ارائه خدمات بین المللی رمز ارز‌های مختلف فعالیت داشت آشنا شدم.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: شاکی در ادامه توضیح داد با توجه به اینکه سایت مورد نظر نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت بدون اطمینان از اصالت نماد اطمینان و هویت مدیران آن جهت رفع مشکل خود تمام مشخصات و مدارک هویتی خود را به همراه ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود برایشان فرستادم و مبلغی را نیز جهت کارمزد واریز کردم، اما بلافاصله بعد از واریز وجه دیگر پاسخگوی من نبودند و در نهایت با بررسی بیشتر متوجه شدم نام کاربری و رمز عبور بنده تغییر کرده و تمام ارز‌های دیجیتال داخل آن به سرقت رفته است.

وی افزود: با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری و علیرغم استفاده از روش‌های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهم و شیوه و شگرد مجرمانه وی تیم عملیاتی این پلیس پس از تشریفات قضایی مجرم را در محل اختفای خود در یکی از محله‌های غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات هوشمند به پلیس فتا منتقل کردند.

به گفته این مقام سایبری، متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

سارقان خانه‌های ولنجک دستگیر شدند

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: بیست و سوم آبان ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۶۳ ولنجک تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارت خود اعلام کرد، زمانی که در خانه حضور نداشتم سارق یا سارقان با تخریب درب وارد منزلش شده و اقدام به سرقت اموال به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان کرده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله پس از تشکیل پرونده اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی آغاز و تصاویر ۳ متهم به دست آمد و مشخص شد که سارقان در نزدیکی محل سکونت شاکی در حال جابجایی اموال شاکی دیده شده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با تحقیقات میدانی بعمل آمده هویت یکی از سارقان به نام حمید که از اتباع افغانی بود شناسایی شد و در عملیاتی موفق دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ دالوند با اشاره به اینکه در بازسازی صحنه جرم و بررسی مجدد صحنه سرقت یک قبضه اسلحه جنگی به همراه خشاب در حیاط منزل شاکی کشف شد، گفت: در ادامه پی جوئی‌های انتظامی به دست آمد اسلحه متعلق به یکی از سارقان است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هر ۲ متهم فراری در شاخه دیگری از تحقیاقت پلیسی شناسایی و دستگیر شدند، گفت: متهمان با دستور قضائی روانه زندان شدند.

انهدام باند توزیع هروئین در جنوب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: ماموران پایگاه یکم این پلیس با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده دریافتند یک باند تهیه و توزیع موادمخدر ضمن انتقال مقادیر قابل توجه‌ای مواد مخدر از مرز‌های شرقی کشور به مخفیگاهشان در یکی از محلات جنوبی پایتخت، قصد دارند در فرصت مناسبی آن را توزیع کنند.

وی افزود: ماموران با انجام یک سری اقدامات گسترده اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه متهمان را شناسایی و فعالیت متهمان پرونده را تحت پایش و رصد اطلاعاتی قرار دادند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران ادامه داد: به دنبال این موضوع ماموران با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند در یک عملیات منسجم و هماهنگ ضمن ورود یه مخفیگاه قاچاقچیان هر چهار عضو باند را دستگیر و در بازرسی از محل ۱۵ کیلوگرم هروئین کشف کنند.

جزئیات کشف جسد دختر جوان از زبان رئیس پلیس تهران

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پرونده اخیر جسد دختر جوان در پایتخت، اظهار کرد: در این پرونده یک خواهر و برادر دستگیر شدند و در وهله اول با ظن اینکه دختران را اغفال می‌کنند به موضوع ورود کردیم.

وی افزود: این دو در یک مورد یک دختری را به قتل رساندند که دختری دیگر را هم به صورت عریان در کمدی حبس کرده بودند.

سردار رحیمی در پاسخ به اینکه بحث قتل زنجیره‌ای در کار نیست، تصریح کرد: متهم با اغفال، تعرض و سرقت دختران جوان اقدام به جنایات خود کرده است.

به گفته رئیس پلیس تهران پرونده در حال حاضر در پلیس آگاهی تحت بررسی است تا موارد احتمالی دیگر نیز کشف شود.

سردار رحیمی گفت: اقدامی را در سه ماهه گذشته انجام دادیم که پرونده افراد مفقودی پس از ثبت شکایات به پلیس آگاهی معرفی شوند، لذا ماهیانه بیش از ۱۵۰ نفر گزارش مفقودیشان به دست ما می‌رسد.

بیشتر بخوانید

کشف جسد زن نایلون پیچ شده در تهران/ بازداشت لات‌های حکیمیه پس از شلیک پلیس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت منزل پلیس آگاهی تهران اظهار رئیس پلیس آگاهی تهران رئیس پایگاه پایگاه یکم قرار گرفت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند

 
به گزارش تابناک،‌ سیدجواد میردوستی با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

 منبع: میزان

دیگر خبرها

  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • جزئیات جدید از پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات