Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی راسخ مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان ناظر اول کیفیت، از تولید قطعات و تجهیزات چاپگرهای پیشرفته در کشور گفت و ادامه داد: روند تولید تجهیزات چاپگرهای سه‌بعدی از 15 سال پیش و بر اساس نیازی که کشور به این محصول داشت، آغاز شد و  پروسه تولید آن را کلید زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساخت چاپگرهای اطلاعات متغیر

تا سال‌های پیش، چاپ داده‌های متغیر به طور مثال برای کارت‌های اینترنت یا تلفن و شارژ خطوط تلفن همراه، با چالش‌هایی در حوزه چاپ دیجیتال همراه بود. اما با بومی‌سازی فناوری چاپ، در حوزه اطلاعات متغیر این نیاز در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تامین شد.

ویژگی‌ برجسته پرینترهای تولیدی شرکت نسبت به نمونه مشابه آن، برخط بودن و امکان چاپ اطلاعات متغیر است درحالی‌که پرینترهای دیگر برای چاپ اطلاعات ثابت مانند تاریخ تولید و مصرف و قیمت استفاده می‌شوند.

در دستگاه‌هایی که برای شخصی‌سازی بسته‌بندی تلفن همراه تولید می‌شود، مشخصات منحصر به فرد چاپ‌شده روی جعبه تلفن همراه متناسب با هر نمونه، کد یکتا تولید شده و در بازه زمانی حداکثر 100 میلی‌ثانیه، این اطلاعات آماده چاپ و به پرینتر ارسال می‌شود.این فناوری اکنون منحصر به شرکت دانش‌بنیان ایده‌پردازان است و در شمار پیشرفته و پرکابردترین محصولات‌ این شرکت قرار دارد.

 

چاپ برچسب خراشیدنی

کدها و برچسب‌های خراشیدنی یا اسکرچ لیبل، در بسیاری از موارد کابرد یافته‌اند و یکی از نیازهای گلوگاهی کشور به حساب می‌آمدند. فرمولاسیون، رنگ، خراش‌پذیری خوب و عمر انبار به طوری‌که به مرور زمان سخت نشود، از چالش‌های تولید این محصول بود که سبب شد فعالان فناور این شرکت‌ دانش‌بنیان با دقت ویژه‌ای به توسعه فناوری و ساخت آن بپردازند.

در تولید این محصول دانش‌بنیان، تجربیاتی به دست آمد که به شکل گیری خط تولید منجر شد. تولید اسکرچ هم دو محصول بود که در نهایت به 6 محصول دانش‌بنیان ارتقا پیدا کرد.

 

ارزان‌تر و باکیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی

این محصول ضمن آن‌که ارزان‌تر و باکیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی است، سازگار با محیط زیست بوده و رنگ‌های به کار رفته، دارای فرمول پایه آب هستند. بنابراین، آلودگی شیمیایی، فلزات سنگین و حلال شیمیایی ندارند و حین تولید، هوا را با بخارات مواد شیمیایی آلوده نمی‌کنند. خراش‌پذیری مناسبی دارد و تولید انبوه آن با سرعتی بالا ممکن می‌شود.

 

تا یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی

این محصول، حدود یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را در طول سال رقم زد و این محصول وارد نمی‌شود. این محصول به صرفه‌جویی ارزی سالانه حدود 200 هزار دلار منجر شده است.

در مورد چک‌پرینتر‌های بانکی نیز، 500 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی صورت می‌گیرد. برای صرفه‌جویی ارزی خدمات لیبل-اسکرچ بین 50 تا 100 هزار دلار در سال از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

در طول 7 ماه نخست امسال، 15 میلیارد تومان از محل فروش آن درآمد فراهم شده است که صرفه‌جویی ارزی آن، رقمی معادل 550 هزار دلار است.

 

بیش از 100 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم

راسخ با اشاره به ایجاد اشتغال 30 نفر متخصص گفت: حمایت‌های معنوی معاونت  علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مسیر تولید محصولات ایران‌ساخت، به‌‌جا، دقیق و پیگیرانه بوده و هم‌چنان هم این روند را ادامه می‌دهند

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش بنیان خبرخوب صرفه جویی ارزی صرفه جویی ارزی دانش بنیان هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم‌های مس رفسنجان و گل گهر سیرجان به مصاف یکدیگر می‌روند. کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت این بازی که در رفسنجان برگزار می‌شود را به سیدرضا مهدوی سپرده است.

در گزارش ورزش سه آمده است:مهدوی که اصالتا کرمانی است حالا دربی استان کرمان را میان مس رفسنجان و گل گهر سیرجان سوت می‌زند که اتفاق جالبی است.

البته انتخاب مهدوی برای دربی کرمان یک سود هم برای کمیته داوران داشته است. از آنجایی که پروازها به شهر کرمان به سختی صورت می‌گیرد و معمولا در همه هفته‌ها فدراسیون فوتبال برای اعزام داوران به رفسنجان و سیرجان به مشکل می‌خورد، حالا دربی کرمان این فرصت را به خداداد افشاریان و همکارانش داده تا به‌صورت موقت دغدغه‌ای بابت اعزام داور به کرمان نداشته باشند.

قضاوت تیم داوری از استان کرمان دیگر نیازی به خرید بلیت هواپیما برای آنها ندارد و به‌نوعی صرفه‌جویی مالی نیز برای کمیته داوران و فدراسیون انجام می‌شود.

گفتنی است؛ بازی مس و گل گهر ساعت 17:45 روز چهارشنبه در ورزشگاه اختصاصی مس رفسنجان برگزار می‌شود.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901022

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا