Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی سانحه سقوط هلیکوپتر و درگذشت رئیس ستاد دفاعی هند و چند تن دیگر، امیرعبداللهیان به همتای هندی پیام داد و خطیب زاده نیز با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در پیامی خطاب به «سوبرامانیام جایشانکار» همتای هندی خود، درگذشت ژنرال «بیپین راوات» رئیس ستاد دفاعی جمهوری هند را در پی سانحه سقوط هلیکوپتر در این کشور را از طرف خود، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام ضمن ابراز تاثر و تالم از حادثه رخ داده، این رویداد را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه نظامی هند خواند.

علاوه بر این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز عصر امروز (چهارشنبه) در پی سقوط یک فروند هلیکوپتر در هند که منجر به جان باختن ژنرال «بیپین راوات» رئیس ستاد دفاعی جمهوری هند، همسر وی و ۱۱ نفر دیگر از سرنشینان آن شد، ضمن اعلام مراتب تاسف و تاثر عمیق جمهوری اسلامی ایران و ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان، وقوع این سانحه را به دولت و ملت هند تسلیت گفت.

به گزارش فارس، رسانه‌های هندی امروز (چهارشنبه) از سقوط یک فروند بالگرد نظامی حامل مقام ارشد ارتش این کشور خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بالگرد ژنرال «بیپین راوات» رئیس ستاد مشترک کمیته نیرو‌های مسلح هند، که بالاترین مقام نظامی در این کشور محسوب می‌شود، حضور داشته است.

رسانه‌های هندی گزارش دادند که این بالگرد حامل ۱۴ سرنشین بوده که به دلایل فعلا نامعلوم، در ایالت «تامیل نادو» واقع در جنوب هند سقوط کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیرعبداللهیان هند خطیب زاده رئیس ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است

حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت:

«فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.»

وی در این پیام افزوده است: «توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.»

امیرعبداللهیان در پیام تبریک خود خاطرنشان کرده است: «اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی