Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت آمریکایی فرآوری مواد غذایی روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی اعتصاب کارگرانی که خواستار افزایش دستمزد بیش از مبلغ پیشنهادی این شرکت بوده اند، ۱۴۰۰ کارگر را اخراج می کند.

به گزارش مشرق از روزنامه گاردین؛ اتحادیه بین المللی کارگران نانوایی، قنادی، دخانیات و آسیاب ها اعلام کرد که اکثریت قاطع اعضایش، پیشنهاد پنج ساله این شرکت را برای افزایش سه درصدی دستمزدها، رد کرده اند و این میزان افزایش دستمزد را کافی نمی دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم مدیریت کلاگ در پی چند ماه چالش سخت و تلخ میان این شرکت و اتحادیه کارگری گرفته شد.

کارگران با اشاره به کار بیش از ۸۰ ساعت در هفته و تلاش برای سرپا و فعال نگهداشتن این کارخانه در دوره همه گیری ویروس کرونا، خواستار افزایش بیشتر دستمزدهایشان هستند.

پیش بینی می شود اعتصاب کارکنان این کارخانه تولید کننده انواع غلات آماده مصرف که از پنجم اکتبر در میشیگان، نبراسکا، پنسیلوانیا و تنسی آغاز شده، همچنان ادامه یابد.

شرکت کلاگ که تاکنون برای فعال نگهداشتن کارخانه، از کارکنان دائم و روزمزد استفاده می کرده، اعلان کرد که تصمیم گرفته به کارگیری کارگران تازه را به جای اعتصابی ها آغاز کند.

تاد واچون استاد روابط کارگری دانشگاه راتگرز، گفته است که اطمینان ندارد که این شرکت بتواند در جو اقتصادی کنونی به اندازه کافی کارگر به جای کارکنان اعتصابی، استخدام کند.

نزدیک به ۶۰۰ کارگر صنایع غذایی در کانزاس و ۱۰۰۰ کارگر تاسیسات نابیسکو در سراسر ایالات متحده، در سال جاری (۲۰۲۱) هم زمان با نابسامانی های شدید اقتصادی و رکود و تورم در این کشور، اعتصاب کرده اند. بیش از ۱۰ هزار کارگر شرکت دیر نیز پس از یک ماه اعتصاب و رد ۲ پیشنهاد این شرکت، موفق به دریافت ۱۰ درصد افزایش دستمزد و مزایا شدند.

شرکت کلاگ که از سال ۱۸۹۴ در ایالت میشیگان تاسیس شده، انواع غلات آماده مصرف در ایالات متحده تولید می کند. 

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کارگر کارخانه ایالات متحده آمریکا پنسیلوانیا ایالت میشیگان قیمت های روز در یک نگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟

شرکت تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تضعیف بازار فروش خودروهای الکتریکی در حال حاضر تسلا را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

به گزارش ایسنا، تسلا اعلام کرد حدود ۴۰۰ نفر از کارکنانش در کارخانه بزرگ آلمانی خود در نزدیکی برلین یا حدود سه درصد از کل نیروی کار این کارخانه را کاهش می‌دهد و امیدوار است بدون اخراج اجباری به این مهم دست یابد.

این اخراج‌ها برای کاهش بیش از ۱۰ درصدی از بیش از ۱۴۰ هزار کارمند جهانی تسلا و پاسخی به تشدید جنگ قیمت برای خودروهای الکتریکی است که خودروسازان را برای کاهش هزینه‌ها تحت فشار قرار می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که امیدوار است کاهش در سایت گروئنهاید تسلا، تنها کارخانه بزرگ آن در اروپا، به صورت داوطلبانه محقق شود. این سایت بیش از ۱۲ هزار پرسنل دارد و این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۳۰۰ کارگر موقت خود را با گسترش برنامه جهانی کاهش شغل خود اخراج خواهد کرد.

شرکت خودروسازی تسلا همچنین اعلام کرد ۶۰۲۰ کارمند خود را در تگزاس و کالیفرنیا پیش از اعلام نتایج سه ماهه خود با توجه به کاهش تقاضا و کاهش حاشیه‌های سود اخراج خواهد کرد.

هفته گذشته، تسلا از کاهش بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود در جهان، تحت فشار کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت در میان سازندگان خودروهای برقی، بدون فاش کردن تعداد کارمندان مشمول کاهش مشاغل اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سهام این خودروساز، حدود دو درصد در آستانه نتایج سه ماهه اول این شرکت افزایش یافت. کاهش مشاغل در تگزاس نشان‌دهنده ۱۲ درصد از کل نیروی کار تسلاست که ۲۲ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه بزرگ آستین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟