Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رویترز، تلویزیون النهار اعلام کرد که وزیر خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات الجزایر وارد این کشور شده است.

این اولین سفر یک مقام بلند پایه فرانسوی به الجزایر پس از ماه اکتبر است که الجزایر در واکنش به اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه سفیر خود را از پارس فراخوانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مکرون در ماه اکتبر در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوموند، تاریخ رسمی الجزایر را مورد حمله قرار داد و آن را نیازمند بازنویسی دانست و خاطرنشان کرد که تاریخ الجزایر نه بر حقایق بلکه بر گفتمان نفرت از فرانسه مبتنی است.

در پی این اظهارات، الجزایر سفیر خود را در فرانسه احضار کرد و حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های نظامی فرانسه بست.

پس از یکماه تنش در روابط بین پاریس و الجزیره، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) با هدف احیای روابط فرانسه و الجزایر به الجزیره سفر می‌کند و با «رمطان لعمامره» همتای الجزایری خود و «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور گفتگو خواهد کرد.

پیشتر، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در ماه نوامبر گذشته در مصاحبه با روزنامه‌های محلی گفته بود که روابط متشنج شده فرانسه و الجزایر به شرط احترام و رفتار متقابل باید به حالت عادی خود بازگردد.

رئیس جمهور الجزایر در پاسخ به این سوال که آیا تلاش‌هایی برای بازگرداندن روابط فرانسه و الجزایر به حالت عادی وجود دارد، گفت: بله، روابط باید به حالت عادی بازگردد، مشروط بر اینکه طرف مقابل بفهمد که احترام متقابل یعنی احترام به حاکمیت ملی.

وی افزود: همان طور که ​​قبلاً گفتم از سال ۱۸۳۰ تا ۱۹۶۲ یعنی از آغاز اشغال الجزایر توسط فرانسه تا استقلال کشور، پنج میلیون و ۶۳۰ هزار شهید برای آن به شهادت رسیدند و به همین دلیل حاکمیت ملی ما نباید نقض شود.

تبون در این مصاحبه با اشاره به اینکه الجزایر محتاج فرانسه نیست، خطاب به فرانسوی‌ها گفت: گرچه کار‌ها آسان نخواهد بود، اما من به شما نیازی ندارم.

وی افزود: الجزایر بزرگتر از آن است که تحت حمایت یا پر و بال فرانسه قرار گیرد.

رئیس جمهور الجزایر در عین حال تمایل خود برای معامله با فرانسه در زمینه تجارت به گونه‌ای که منافع هر دو طرف حفظ شود را ابراز کرد و گفت: ما توافق می‌کنیم که معامله ما مانع از منافع هر یک از طرفین نشود، اما نمی‌پذیریم که چیزی به ما تحمیل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 الجزایر رئیس جمهور الجزایر فرانسه ژان ایو لودریان آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 6094831

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات