Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر ماه) در نشست با معاونان وزیر کشور و اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر مهمترین بحث، امور شورا‌ها و اداره شهر‌ها است که باید راه حلی پیدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اینک همین مشکل را در حوزه انتخاب شهرداران داریم چرا که برخی شهرها، هنوز شهردار ندارند و همین امر، باعث شده کار‌ها عقب بیافتند.

استاندار گیلان اظهار داشت: موضوع ساماندهی پسماند و سایت بازیافت زباله، همزمان در گیلان و مازندران در شهر‌های رشت و نوشهر شروع شد که در مازندران به بهره برداری رسید.

عباسی ادامه داد: این موضوع، اما در گیلان ۱۳ درصد پیشرفت داشته است لذا می‌طلبد که از بعد نظارتی، مسئله رصد و پیگیری شود.

او به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تکلیف کرد؛ هرچه زودتر جلسه و کارگروه ویژه مدیریت پسماند را تشکیل دهد تا بودجه و اعتباراتی که در این سال‌ها برای این حوزه ثبت شده و تخصیص یافته است، احصاء شود.

استاندار گیلان یادآور شد: علاوه بر مباحث تأمین بودجه، ساماندهی پسماند نیازمند مدیریت متمرکز است که در قالب یک سازمان اهداف و برنامه‌ها پیگیری شود.

عباسی اظهار داشت: روزانه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن زباله در استان گیلان تولید و دفن می‌شود که چالش‌های فراوانی را در استان‌های شمالی از نظر نفوذ شیرآبه‌ها به سفره‌های زیر زمینی دارد.

او با بیان اینکه تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی پسماند، یک راه حل است، افزود:، اما توجه داشته باشیم رفع این مسئله، نیازمند تزریق اعتبارات کافی است و با تزریق قطره چکانی بودجه، طرح‌ها به نتیجه نمی‌رسند.

استاندار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با در نظر داشتن زمان کنونی که فصل بودجه نویسی است، اعتبارات مناسب برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به استان اختصاص دهند.

حجت الاسلام محمد صفری ملک‌میان، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس اول کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، رسول فرخی میکال؛ نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل و دبیر اول این کمیسیون، رئیس امور شورا‌ها و امور داخلی مجلس، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه نظرات خود را بیان داشتند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند پروژه های نیمه تمام مدیریت بحران شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم هم افزایی شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پیگیری مجلس اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی چمران امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سفر به خراسان شمالی و جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین نیازمندی‌های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر آغاز به کار کردند، افزود: عقب ماندگی‌ها به واسطه عقب بودن در آغاز به کار همچنان جبران نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها در امتداد هم فعالیت دارند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها پارلمان محلی محسوب می‌شوند و نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات دارند اما در این باره مدیریت شهری به پشتیبانی خانه ملت نیاز دارد.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدیریت شهری به خانه ملت راه یافته اند بر این اساس تأثیر زیادی در حل شدن مشکلات شهرها دارند.

چمران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی دور گذشته، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را پیگیری کرد اما مشکلات هنوز وجود دارد، به طور مثال انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پشتیبانی خانه ملت اجرایی شود.

کد خبر 750085

دیگر خبرها

  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است