Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، دادستانی آمریکا ضراب و چند نفر دیگر را متهم کرده بود که بین سال‌های ۲۰۱۰  تا ۲۰۱۵  میلادی به ایران کمک کرده‌اند تا با جابه‌جا کردن صدها میلیون دلار، تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

در میان ۹ نفری که در این پرونده متهم شده‌اند، فقط رضا ضراب و محمد هاکان آتیلا، از مدیران هالک بانک ترکیه در بازداشت بودند که هاکان آتیلا نیز دو سال پیش آزاد شد و به ترکیه بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتیلا به اتهاماتی همچون «دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران»، «مشارکت در فریب آمریکا»، «فریب بانک‌های آمریکا» و «مشارکت در پولشویی» به ۳۲ ماه حبس محکوم شده بود که پس از پایان دوره محکومیتش به ترکیه بازگشت. 

وی در حال حاضر با نام مستعار آرون گلد اسمیت در میامی آمریکا مشغول کار و زندگی است.

ضراب که در ماه جولای برای اولین بار در میامی دیده شده که به خانه مجلل خود در یک برج گران قیمت، به ارزش ۳.۶ میلیون دلار رفته است.  

وی در حال حاضر با راه اندازی یک مرکز تربیت اسب به کار آموزش سوار کاری و تربیت اسب مشغول است. این مزرعه اسب به قیمت ۱.۲ میلیون دلار خریداری شده که تنها یکی از اسبهای آن به ارزش ۳۰۰ هزار دلار است.

به گزارش همشهری آنلاین، رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکیه ای است که سال ۲۰۱۶ در آمریکا به دلیل کمک به دور زدن تحریم های ایران بازداشت شد. دادگاه او جنجال زیادی به همراه داشت و تقاضای ۱۳۰ سال حبس از سوی دادستانی آمریکا برای او هم بر این جنجال افزود. ضراب بالاخره با اعتراف به راه‌های دور زدن تحریم‌ها از زندان آزاد شد. بخشی از شهرت رضا ضراب به سبب همکاری و شراکت او با بابک زنجانی، متهم فساد مالی است که در ایران به اعدام محکوم شده است. همچنین ازدواج او با ابرو گوندوش، خواننده مشهور ترکیه‌ای در سال ۸۹ و نیز مسافرت آنها به ایران حاشیه‌های زیادی در پی داشت. آنها سال ۱۳۹۵ از هم جدا شدند.

کد خبر 642075 برچسب‌ها تحریم بابک زنجانی فساد رضا ضراب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تحریم بابک زنجانی فساد رضا ضراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901384

دیگر خبرها

  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب (فیلم)
  • ببینید | نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • فیلم| حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • بابک زنجانی اعدام نمی‌شود؟+جزئیات
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت