Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک حقوقدان عنوان کرد: اگر رسیدگی در دادگاه های منصفانه و مورد پذیرش مراجع بین المللی باشد، غیر از مجرمین سیاسی تمام مجرمین را مسترد می‌کنند و مشکلی نیست.

«محمود علیزاده طباطبایی» حقوقدان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با عدم همکاری برخی کشورها با ایران برای استرداد مجرمان اقتصادی و دلایل این موضوع گفت: ما با یک سری از کشور‌ها قرارداد استرداد مجرمین داریم و در این زمان اگر دادگاه‌های ما بررسی کنند و مجرم بودن کسی ثابت شود، طبق قرارداد مجرمین را به ما مسترد میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جرم‌هایی که امر استرداد را سخت یا غیر ممکن می‌کنند توضیح داد: یک سری جرائم مورد قبول عرف بین‌المللی است. مثل جرائم تروریستی و مواد مخدر که در این جرائم هم متهم در هر جای دنیا باشد توسط پلیس بین‌الملل با هماهنگی مسترد می‌گششود، اما یک سری جرائم به خصوص اگر رنگ و بوی سیاسی داشته باشد یا نحوه رسیدگی ما را دادگاه های دیگر قبول نداشته باشند ، برای استرداد محکومین همکاری نمیکنند. در جرائم اقتصادی این دست مشکلات وجود دارد.

طباطبایی عنوان کرد: . اگر رسیدگی در دادگاه های منصفانه و مورد پذیرش مراجع بین المللی باشد، غیر از مجرمین سیاسی تمام مجرمین را مسترد میکنند و مشکلی نیست.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از روش های بازگردانی مجرمان با برخی کشورها، تبادل آنها است؛ نمونه روح اله زم را در این موضوع داشتیم. یکی میدهیم و یکی میگیریم، در مجموع باید تلاش شود قوانین استرداد مجرمان با کشورها ایجاد شود تا بازگرداندن مجرمان از هر کشوری ممکن باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمود علیزاده طباطبایی استرداد مجرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، سید صولت مرتضوی امروز در مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های برتر که با حضور مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد، افزود: امسال روز کارگر و معلم با هم عجین شده‌اند، باید بگویم هم کارگران معلم هستند و هم معلم‌ها کارگر. معلم در کسوت تعلیم و تربیت است و کارگر علاوه بر این کسوت‌ها در بخش تولید و رونق نیز فعال است.   وی گفت: موضوع کار و تولید یکی از مولفه‌های بزرگ در تکریم بشریت است. در احکام و آموزه‌های دینی ما به این موضوع اشاره شده آن گوهر گران‌بهایی که جایگاه انسان را رفعت می‌بخشد، سعی، تلاش و کوشش است.    وزیر کار افزود: مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان و کارفرمایان هستند، اما مخاطب اصلی، جامعه کار و تولید است.   مرتضوی تاکید کرد: کشور‌هایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشور‌ها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند.   وزیر رفاه گفت: اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد. در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید و اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال نیز بر جهش تولید نیز تاکید کردند و در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن.   وی افزود: ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم. اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است. استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور ۴۰ سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم.   وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: البته این پیشرفت‌ها کفایت نمی‌کند و باید هر روز بهتر از روز گذشته باشیم.

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب