Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان از پذیرش دانشجو بدون کنکور در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زاهدان در ترم بهمن ماه سالجاری خبر داد.

عباس صفدری در گفت وگو با ایسنا افزود: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی زاهدان تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی، در رشته های «تربیت مربی پیش دبستانی»، «مهندسی فناوری اطلاعات- فناوری اطلاعات»، «مددکاری اجتماعی- خانواده» و «خدمات حقوقی امور قضایی» برای نیمسال بهمن ۱۴۰۰  در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نیمسال، رشته تمدیدی «خدمات حقوقی امور قضایی» علاوه بر رشته های مهرماه، در بهمن پذیرش می شود که امیدواریم مورد استقبال علاقمندان به این رشته قرار گیرد.

وی «مناسب بودن شهریه تحصیلی، نسبت به سایر دانشگاه های غیر دولتی» و « اعطای وام قرض الحسنه (پیرو تفاهم نامه جهاددانشگاهی با بانک مهر ایران) به مبلغ یکصد میلیون ریال پرداخت شهریه برای دانشجویان جدیدالورود» و «امکان تقسیط شهریه در طول نیمسال تحصیلی و استفاده از وام قرض‌الحسنه صندوق رفاه دانشجویان را برای دیگر ورودی ها» از دیگر مزایای فرآیند پرداخت شهریه در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیان نمود.

صفدری گفت: پذیرش دانشجو در رشته «تربیت مربی پیش دبستانی»، بدلیل شرایط کاری و حرفه ای و آموزش در مقطع پیش دبستانی، صرفا از بین خواهران انجام می شود و تدریس در این رشته نیز معمولا بر عهده مدرسان خانم است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که ماهیت مراکز علمی کاربردی، آموزش نظری توأم با کسب مهارت و آشنایی با محیط کار و مشاغل مرتبط است، تمام خواسته و همت ما بر این است تا با بهره گیری از مدرسان مجرب و فعال نمودن روحیه خود باوری در دانشجویان خصوصا دانشجویان مستعد، آمادگی آنها را برای ورود به عرصه های مهارتی فراهم کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان پس از ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، و اعلام نتایج بایست با همراه داشتن اصل مدرک تحصیلی قبلی، شناسنامه، کارت ملی، عکس و کارت پایان خدمت یا معافیت (ویژه آقایان) با مراجعه به مرکزآموزشی نسبت به ثبت نام قطعی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی کاربردی جهاد جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند