Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حشمت ‌مهاجرانی» نامی ماندگار در تاریخ فوتبال ایران است، مردی که برای اولین بار ایران را به جام جهانی برد و با سه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رکوردی جاودانه و بزرگ از خود بر جای گذاشته است!

با مهاجرانی تماس گرفتیم و درباره شهرآورد ۹۷ حرف زدیم، او اگرچه از سطح فنی دو تیم در این مسابقه بزرگ ناراضی بود اما گفت: با یک بازی نباید استقلال و پرسپولیس را قضاوت کرد!

نظرتان درباره شهرآورد چیست؟

این بازی بر خلاف انتظار بی کیفیت بود و بار فنی نداشت، دو تیم نتوانستند انتظارات را برآورده سازند!

فکر می‌کنید چرا تیم‌های بزرگ پایتخت نمی‌توانند فوتبال با کیفیتی را به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربی واقعا کیفیت نداشت و کیفیت آن خیلی پایین بود. ۹۰ دقیقه بازی شود و دو تیم پرطرفدار و اول پایتخت یک موقعیت گل روی دروازه همدیگر نداشته باشند اتفاق خوبی نیست اما باید یک مهم را در نظر داشت.

چه نکته‌ای؟

اینکه هر دو تیم محتاط بودند و با ترس بازی کردند، شهرآورد همیشه خاصیت خاص خودش را دارد و هیچ تیمی نمی‌خواهد در این بازی بزرگ شکست بخورد، به همین علت با احتیاط بازی کردند.

در این بازی کار تاکتیکی از دو تیم مشاهده کردید، سرخابی‌ها برنامه‌ داشتند؟

اینکه منظور شما از تاکتیک چه باشد؟ اگر بخواهیم بگوییم دو تیم برنامه خاصی برای حمله و دفاع داشتند خیر، اگر بخواهیم بگوییم سرخابی‌ها فضاسازی کردند و یا برای در اختیار گذاشتن فضا برای بازیکن صاحب توپ یا بدون توپ برنامه داشتند اشتباه حرف زده‌ایم، این بازی بار فنی نداشت.

نقش مربیان در این بی برنامه بودن چیست؟

حساسیت و شرایط ویژه دست مربیان را برای این مسابقه می‌بندد، شاید همیشه گفته باشند دربی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند و این حرف تکراری تعبیر درستی از رویارویی استقلال و پرسپولیس است و همواره شکست یکی از دو تیم اتفاقات بزرگی را رقم زده است، حتما در طول این سال‌ها دیده‌اید که تیمی برنده دربی بوده است که در جدول رتبه پایین‌تری قرار داشته و یا بر روی کاغذ ضعیف‌تر بوده است. همه عوامل دست به دست هم می‌دهد تا این مسابقه زیبا نباشد اما …

اما چی؟

در گذشته شاید بازی صفر بر صفر به پایان می‌رسید اما دو تیم موقعیت گل داشتند و یا خوب بازی می‌کردند اما روز شنبه در ورزشگاه آزادی خبری از این اتفاقات نبود و دو تیم از تساوی و شکست نخوردن در بازی راضی بودند. همه این ها درست اما با یک دربی نباید درباره استقلال و پرسپولیس قضاوت کرد.  

درباره فرهاد مجیدی بگویید، مربی‌ای که به خاطر تساوی در پنج بازی تحت فشار است.

من اعتقاد و باور قلبی‌ام درباره فرهاد مجیدی این است باید به او اطمینان و از وی حمایت کرد، مجیدی در اول راه مربیگری است و نشانه‌های پیشرفت در تیم او دیده می‌شود، شاید او نتوانسته در این پنج بازی به پیروزی برسد اما اگر در دو بازی به جای مساوی برنده تیمش از زمین خارج می‌شد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ الان استقلال در صدر جدول قرار داشت و او تحت فشار نبود.

استقلال در سال‌های اخیر از عدم حمایت از مربیانش متضرر شده است، قبول دارید تحت فشار گذاشتن مربی و یا تغییر در کادر فنی چاره کار نیست.

دقیقا، باید استقلال فرهاد مجیدی را حمایت کند تا تیم او بتواند به موفقیت برسد، این که بخواهیم با چند مساوی از مربی انتقاد کنیم کار درستی نیت، نه تنها فرهاد مجیدی بلکه همه مربیان جوان باید مورد اطمینان باشند، استقلال در مسیری قرار دارد که می‌تواند به موفقیت برسد و با یک نتیجه می‌توان همه این اتفاقات را به باده فراموشی سپرد.

تیم مجیدی در این چند بازی از داوری به شدت متضرر شده است، در بازی با پرسپولیس و چند بازی دیگر پنالتی‌هایی برای استقلال گرفته نشده که می‌توانست شرایط جدول را به گونه دیگر تغییر دهد، قبول داری داوری‌ها در سرنوشت مربیان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

من نمی‌خواهم به داوری‌ها ورود کنم، حرف من این است که مربی فوتبال با آرامش و خاطر جمع می‌تواند به موفقیت برسد و باید به مربیان جوان اعتماد و فرصت داد. درباره مسائل داوری ها بهتر است کارشناسان این حیطه حرف بزنند.

یحیی‌گل‌محمدی چطور؟

او مربی خوبی است و کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است، من درباره مربیان جوانی حرف زدم که گل‌محمدی جزو آن دسته از آنها قرار دارد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی فرهاد مجیدی باشگاه پرسپولیس فرهاد مجیدی ورزشگاه آزادی فرهاد مجیدی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان درباره دیدار با تراکتور در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گفت:« این دیدار اهمیت فراوانی برای ما دارد و نیازی به توضیح اضافه نیست. تراکتور از تیم‌های قدرتمند و خوب فصل جاری لیگ برتر بوده و در مقابل، ما هم انگیزه فراوانی برای این مسابقه داریم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم. این بازی و امتیازهایش برای ما اهمیت زیادی دارد. در تعطیلات تمرینات منظم و خوبی داشتیم. روی این بازی کار کردیم. با برنامه جلو رفتیم و امیدواریم نتیجه دلخواه خودمان و هواداران را به دست بیاوریم.»
 
سرمربی استقلال درباره واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، توضیح داد:« واگذاری استقلال اتفاق بزرگی بود و همه این واگذاری را به فال نیک می‌گیریم. جا دارد همین جا از آقای علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، همکاران ایشان و همینطور سردار شهریاری تشکر ویژه کنیم. تنها چند روز بعد از حضور رسمی‌شان در استقلال، قدم مهمی برداشتند و بخشی از طلب بازیکنان را واریز کردند. با حضور آنها به آینده استقلال امیدوار هستیم. به طور قطع همه چیز منظم‌تر خواهد بود و شک نداریم زیرساخت‌ها هم درست می‌شود. استقلال یک سرمایه بزرگ است و خدا را شکر دیدگاه مالکان جدید هم مثبت بوده و می‌تواند باشگاه را متحول کند. هواداران هم حمایت کنند. به طور قطع اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.»

وی در پایان گفت: «ما به نتایج دیگر تیم‌ها فکر نمی‌کنیم و فقط نگاه‌مان به بازی‌های خودمان است. تمام تمرکزمان را گذاشته‌ایم. شش هفته سخت و سرنوشت ساز در انتظار ماست. باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنیم. جواب تلاش‌های طول فصل را در این مقطع خواهیم گرفت. بازیکنان هم تمام تمرکز خود را گذاشته‌اند. توکلمان به خداست و شک نداریم هواداران حتی نسبت به گذشته بیشتر از ما حمایت خواهند کرد و این موضوع به تیم انرژی می‌دهد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاشیه بازی تراکتور و استقلال| حضور مربیان تیم ملی و شعار هواداران تراکتور علیه مربی و بازیکن استقلال
  • حمایت استقلال از جانشین حسینی در پوستر بازی با تراکتور + عکس
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • حمایت استقلال خوزستان از استقلال ملاثانی ۸ برابر فولاد + سند
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • (ویدئو) از دست دادن «مهاجرانی» یک اشتباه بزرگ در تاریخ تلویزیون بود
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است