Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه در هفته‌های اخیر، اخبار مربوط به تلاش صهیونیست‌ها برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات «وین» برای «رفع تحریم‌ها» و احیای برجام به شدت افزایش یافته است، گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها تلاش دارند برای وحشت‌پراکنی، رزمایشی ضدایرانی با شرکای آمریکایی خود برگزار کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش کرده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قصد دارند امروز (پنجشنبه) درباره برگزاری یک رزمایش علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، در حالیکه این مقام آمریکایی حاضر به بحث درباره جزئیات رزمایش احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشده است اما شبکه صهیونیستی «کان»، پیشتر در روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که رزمایش ضدایرانی واشنگتن و تل‌آویو شامل دهها هواپیما از جمله جنگنده اف ۳۵، اف ۱۶ و اف ۱۵، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و تانکرهای سوخت‌گیری می‌شود.

در گزارش کان آمده است که رژیم صهیونیستی قصد دارد که رزمایش مشترک با آمریکا را بر فراز دریای مدیترانه انجام دهند تا مسافتی را که جنگنده‌ها باید برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی کنند و حدود یکهزار کیلومتر است، شبیه‌سازی کنند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی حاضر به پاسخگویی به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره گزارش کان نشدند اما با این حال، این شبکه صهیونیستی گزارش کرده است که احتمالاً رزمایش مذکور در نیمه اول سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

از طرف دیگر، «جسیکا مک نالتی» سخنگوی پنتاگون نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفته است که درباره رزمایش احتمالی مشترک واشنگتن با تل‌آویو اظهارنظر نمی‌کند.

وی در  این خصوص گفت: «ما به طور معمول رزمایش‌هایی را با شرکای اسرائیلی خود برگزار می‌کنیم زیرا با تهدیدات مشترکی در منطقه مواجه هستیم. چیزی برای افزودن به گزارش‌های مطبوعاتی نداریم».

از پیش از آغاز دور جدید مذاکرات وین در هشتم آذر ماه که تا روز جمعه ۱۲ آذر ماه ادامه داشت، مقام‌های رژیم صهیونیستی به شدت دست و پا زدند تا به هر نحوی در جریان این مذاکرات مانع‌تراشی کنند و جامعه بین‌المللی را به تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران ترغیب کنند.

این خبر تحریک‌آمیز که رسانه‌های صهیونیستی بر روی آن مانور داده‌اند، در حالی منتشر شده که ادامه دور جدید مذاکرات وین، امروز (پنجشنبه ۱۸ آذر ماه) با حضور نمایندگانی از ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و نماینده آمریکا و «انریکه مورا» معاون «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

فضاسازی صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران بارها تأکید کرده که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و به هیچ‌ وجه به دنبال تسلیحات اتمی نیست اما با این حال یک مقام ارشد دولت بایدن گفته است که رزمایش‌های احتمالی برای «بدترین سناریو» علیه جمهوری اسلامی ایران در صورتی است که به دنبال ساخت بمب باشد.

هیأت ایرانی  در مذاکرات «وین» بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با حضور در دور جدید مذاکرات، جدیت خود را برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل نشان داده است و هم‌اکنون این طرف‌های مقابل هستند که باید عزم خود را برای احیای برجام و عمل به تعهداتشان در قبل این توافق نشان دهند./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا رژیم صهیونیستی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است

یک منبع مطلع از روند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه در واکنش به ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی برای مقصر جلوه دادن مقاومت فلسطین در مذاکرات، گفت اکنون توپ در زمین رژیم اشغالگر است.

به گزارش مشرق، یک منبع مصری در این باره گفت: توپ اکنون در زمین اسرائیل است و جنبش حماس خواستار شفافیت درباره برخی بندهای مذکور در پیش‌نویس توافق است.

طبق گزارش شبکه المیادین، این منبع مصری اعلام کرد: اسرائیل تا زمانی که حماس پاسخ خود را تحویل ندهد، هیئت خود را به قاهره نمی‌فرستد.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند که حماس پس از پایان مذاکرات شنبه پاسخ خود را ارائه نکرده است. این رسانه‌ها گزارش دادند: حماس اصرار دارد که به جای تضمین، بند پایان جنگ در توافق‌نامه نوشته شود.

رسانه‌ها امروز (یکشنبه) درباره نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه گزارش دادند هنوز توافقی حاصل نشده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن امروز برگزار می‌شود. در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

منابع صهیونیستی شنبه جزئیاتی از توافق تبادل اسرا را که به جنبش حماس پیشنهاد شده است، منتشر کردند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره گزارش داد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس دارای سه مرحله در عرض ۱۲۴ روز بوده و بخشی از آن شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن صهیونیست است.

همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد که تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون توافق» انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد