Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:12:27 GMT

باید در جامعه گفتمان مهدی یاوری را رشد دهیم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۳۲۱۰

باید در جامعه گفتمان مهدی یاوری را رشد دهیم

ایسنا/قم مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در خصوص گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری به عنوان محور اصلی جشنواره متذکر شد: ما باید در جامعه گفتمان مهدی یاوری را رشد دهیم و این مهدی یاوری ابتدا باید در نسل جوان ما شکل بگیرد و جوانان در هر کجا (دانشگاه، حوزه، محل کار) باید خودشان را به عنوان خادم امام زمان بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ناصر شهیدی مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در گفت‌وگو با ایسنا، بیان‌کرد: با توجه به وضعیتی که متأسفانه در چند سال اخیر در کشور ایجاد شده هم از نظر دشمنان خارجی و تحریم‌ها و هم از نظر مسائل داخلی که به مشکلات اقتصادی مردم منجر شد و همچنین از جهت فرهنگی اوضاع مناسبی در کشور مشاهده نمی‌کنیم، یکی از مباحث مهمی که باید مسئولان فرهنگی کشور مورد توجه قرار دهند امید دادن به مردم به ویژه جوانان است لذا باید از ظرفیت‌هایی که منجر به امید بیشتر به آینده روشن می‌شود استفاده کرد یکی از این موضوعات که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، مهدویت است.

وی با اشاره به ظرفیتی که مسئله مهدویت در حل مشکل اعتقادی دارد، یادآورشد: دشمنان مسائل اعتقادی جوانان را نشانه گرفتند و قدم‌های جدی در این راه برداشتند لذا در مقابل این‌ها باید بیاییم از اصل و اساس شروع به تقویت مباحث اعتقادی در جوانان کنیم و اولین ظرفیت مسئله مهدویت حل مشکل اعتقادی خاصه در بین جوانان است.

شهیدی در ادامه با بیان اینکه امروزه جوانان دچار بی‌تفاوتی نسبت به زندگی، جامعه و انقلاب و نظام شدند که این خطر بزرگی است و همین بی تفاوتی باعث شده جوانان به دنبال کار و ازدواج نروند و آمار تجرد در کشور افزایش یافته، گفت: باید در ارتباط با ارائه سبک درست زندگی و هدایت جوان به سمت مسیر درست و افزایش امید به داشتن آینده روشن تلاش کنیم و برای همه این مسائل اهل بیت(ع) یک نسخه‌ای پیچیده‌اند و آن پناه بردن به امام است، در زیارت جامعه کبیره آمده مَنْ اَتَاکُمْ نَجَا وَ مَنْ لَمْ یَأْتِکُمْ هَلَکَ کسی که به اهل بیت پناه ببرد هم دنیا و هم آخرت را خواهد داشت و سعادتمند می‌شود لذا مهدویت از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خاطرنشان کرد: اگر در مسائل سیاسی و اقتصادی با دکترین مهدویت حرکت کنیم در روابط سیاسی با کشورهای منطقه و چگونگی برخورد با کشورهایی که با ما سر ستیز دارند و چگونگی اداره اقتصادی کشور که حداقل مردم نسبت به تأمین معاش دغدغه نداشته باشند آگاهی داریم و البته در خصوص دیگر مسائل کشور و جامعه مهدویت می‌تواند دوای درد امروز جامعه باشد.

شهیدی با بیان اینکه با افتخار همکاری خود را با جهاد دانشگاهی در برگزاری جشنواره ملی مهدویت در حد توان ادامه می‌دهیم و همکاری ما محتوایی است، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ کارشناس خبره در دو قسمت خواهران و برادران داریم و از محتوای غنی در بحث امامت و مهدویت برخورداریم و با پشتیبانی علمی مرکز تخصصی مهدویت و بخش پژوهش و آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود می‌توانیم جشنواره ملی مهدویت را به طور تام از جهت علمی و هم از نظر برگزاری نشست‌های علمی- پژوهشی و فرهنگی پشتیبانی کنیم.

وی در خصوص گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری به عنوان محور اصلی جشنواره متذکر شد: ما باید در جامعه گفتمان مهدی یاوری را رشد دهیم و این مهدی یاوری ابتدا باید در نسل جوان ما شکل بگیرد و جوانان در هر کجا (دانشگاه، حوزه، محل کار) باید خودشان را به عنوان خادم امام زمان بدانند.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام که می‌گویند لَو أدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ أیّامَ حَیاتی اگر او [امام زمان علیه السلام] را دریابم، تمام عمر به او خدمت می کنم، اظهار کرد: امام صادق(ع) برای امروز جامعه‌ی ما نسخه‌ای پیچیده‌اند و آن خادمی امام زمان(عج) است که بدون معرفت امکان پذیر نیست و این خادمی همان مهدی یاوری است لذا در هر کجا که هستیم باید خود را به عنوان خادم و مهدی یاور بدانیم و باید گفتمان آن در جامعه شکل بگیرد لذا گسترش جشنواره ملی مهدویت می‌تواند تحولی در جامعه دانشگاهی و در جامعه دینی ما ایجاد کند.

شهیدی در پایان در خصوص دیگر بخش‌های هنری و ادبی جشنواره ملی مهدویت عنوان کرد: با توجه به ابزار هنری در فضای مجازی می‌توانیم مباحث را به آسان ترین و زیباترین شکل به مخاطب برسانیم لذا مباحث هنری و ادبی نقش بسزایی در رساندن مطالب معرفتی به نسل جوان دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره ملی مهدویت امام زمان عج مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود جشنواره ملی مهدویت مهدی یاوری امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین