Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، کلیپ و تصاویری از حضور یک مدل بی حجاب در گراند هتل قزوین در فضای مجازی منتشر شد که این موضوع، واکنش‌هایی را به همراه داشت.

هنوز مشخص نیست تهیه کنندگان این کلیپ و تصاویر و فرد مدل چگونه موفق به حضور در این بنای تاریخی شده اند.

به دنبال این رخداد، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

به‌دنبال هنجارشکنی صورت‌گرفته در یک صفحه اینستاگرامی توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رسد: کهن شهر قزوین از دیرباز شهری فرهنگی و مذهبی با سرمایه معنوی هزاران شهید و جانباز و وجود علما و فرهیختگان شاخص، دارای شان و منزلتی ارزنده‌ای بوده و اقدام غیراخلاقی و خارج از عرف یک صفحه اینستاگرامی که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی، مردم متدین وخانواده معزز شهدا شده، از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین مورد مذمت و نکوهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این اطلاعیه آمده است: لازم به ذکر است علیرغم اینکه مجموعه گراندهتل به طور کامل جهت مرمت و بازسازی در اختیار سرمایه‌گذار بوده، با توجه به ضرورت رعایت شئونات اسلامی و شان فرهنگی آثار ارزشمند تاریخی و نیز حسب گزارشات مردم متدین و میراث دوست قزوین، با برگزاری جلسه‌ای در اداره‌کل، اقدام لازم از طریق ارائه شکایت به دادستان عمومی و انقلاب استان و انعکاس آن به حوزه‌های نظارتی وزارتخانه در تاریخ مذکور صورت گرفته و قطعا این اداره‌کل تا حصول نتیجه و برخورد با عوامل و مسببین آن پیگیری لازم را به عمل خواهدآورد.

گراند هتل قزوین از بنا‌های تاریخی شهر قزوین و مربوط به دوره قاجاریه به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۸۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا که از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران به سبک و سیاق هتل‌های امروزی محسوب می‌شود، به اعتقاد عده‌ای از کارشناسان یکی از نماد‌های مدرن سازی ایران است.

کار مرمت و ساماندهی گراند هتل قزوین از سال ۹۸ آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گراند هتل فضای مجازی گراند هتل اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر است، گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهر‌های استان وضع خوب است و در برخی شهر‌ها وضعیت مناسبی نداریم لذا مدتی است که بحث تقسیم استان تهران مطرح شده است.

وزیر کشور هدف از تقسیمات استان تهران را جلوگیری از تمرکززدایی، امکان رسیدگی بهتر به شهر‌های کمتر توسعه یافته و اداره بهتر عنوان کرد و افزود: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

احمدی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های غرب تهران ۳ میلیون نفر جمعیت ساکن است، ابراز کرد: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وی تقسیمات استان تهران را یک آورده مهم دانست و اظهار کرد: این موضوع توسط دولت در دست بررسی است و مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت از سالیان طولانی مطرح بوده که این موضوع نیز باید به طور کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان فوری تصمیم‌گیری کرد ضمن اینکه هزینه گزافی در حدود یک‌صد میلیارد دلار بودجه برای این کار لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت