Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ورزی گفت: نسخه سینمایی سریال «سربداران» را در ۱۰۲ دقیقه تدوین کرده‌ام که قرار است با همکاری شبکه یک سیما و موزه سینما طی مراسمی از آن اثر رونمایی شود.

روزنامه ایران/ چند وقتی است مشغول خواندن کتاب دو جلدی «صدام» با ترجمه گیرای بیژن اشتری هستم. این کتاب به دو مقطع از زندگی صدام می‌پردازد؛ از شروع تا شکل‌گیری کودتا و به قدرت رسیدن و در نهایت سقوط، محاکمه و مرگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به برخی از منتقدان کتاب که ضرورت پرداخت و چاپ این اثر را زیر سؤال می‌برند من می‌گویم تاریخ، تاریخ است و صدام در تاریخ ایران تأثیرگذار بوده است. کشور ما لطمات زیادی از این عنصر پیچیده و عجیب و غریب دیده است.

کتاب دیگری که به تازگی مطالعه آن را تمام کرده‌ام «واروژان» حسین عصاران است. مرحوم واروژ هاخباندیان آهنگساز نام آشنا و جزو پیشکسوتان و سردرمداران موسیقی ایران است. وجه اشتهار او فقط به آهنگسازی ترانه محدود نیست، با وجود عمر کوتاه، واروژ در آهنگسازی فیلم شخصیتی برجسته و مطرح است. شاهد مثالی برای تبحر او، ساخت موسیقی سریال «سلطان صاحبقران» مرحوم علی حاتمی است و اینکه بزرگانی چون زنده‌یاد بابک بیات تنظیم آثارشان را به او می‌سپردند. حسین عصاران خاطرات زیادی از گوشه و کنار جمع‌آوری و به شکلی جذاب روایت کرده است. به نسل جوان بخصوص علاقه‌مندان هنر و آنهایی که مشتاق شناخت تاریخ موسیقی هستند توصیه می‌کنم خواندن این کتاب را از دست ندهند.

کار پر زحمت «خاتون» ساخته تینا پاکروان را حتماً ببینید. بعضی از کارها سرگرمی‌های فراموش شدنی هستند اما تماشای این سریال قطعاً آورده‌ای برایتان خواهد داشت چرا که روایت بخشی از تاریخ کشورمان است. فارغ از نقدهایی که بر بخشی از وجوه کار می‌توان داشت در نگاه منصفانه «خاتون» ساختار خوب و روایتی روان دارد و برخی از بازی‌هایش از جمله نگار جواهریان، محمدرضا شریفی‌نیا و مهران مدیری فوق‌العاده درخشان است. طراحی لباس، طراحی صحنه، فیلمبرداری و نورپردازی از دیگر فاکتورهای خوب این سریال است.

در میان سریال‌های خارجی هم پیشنهاد من سریال «تاج» با محوریت زندگی ملکه الیزابت، ملکه انگلستان است.

از میان سریال‌های تلویزیونی «افرا» ساخته بهرنگ توفیقی و موسیقی ماندگار بابک زرین خوب دیده شد و درخشید، اگر گروهی در زمان پخش این سریال را ندیده‌اند، در تلوبیون می‌شود به تماشا نشست. کار ارزنده و خوبی است.

هر سال با فرا رسیدن فصل پاییز انگار گرایش به موسیقی کلاسیک بیشتر می‌شود. اگر شما هم ذائقه‌تان مثل من دچار تغییر می‌شود چهار فصل آنتونیو ویوالدی و آثار ادوارد گریگ را گوش کنید. درکنارآن، موسیقی ایرانی، آلبوم یادگار دوست اثر جاودانه استاد کامبیز روشن روان با صدای استاد شهرام ناظری را پیشنهاد می‌کنم با دل وجان، شنیدار باشید و لذت ببرید.

در میان آثار سینمایی روی پرده، قصد دارم فیلم «منصور» سیاوش سرمدی را ببینم. تعریفش را زیاد شنیدم، می‌گویند کار جذابی است.

یک کار هم از تلاش‌های این روزهای خودم به نظر مخاطبان می‌رسانم. بواسطه افتخار دوستی و همکاری با استاد محمدعلی نجفی، نسخه سینمایی سریال «سربداران» را در ۱۰۲ دقیقه تدوین کرده‌ام که قرار است با همکاری شبکه یک سیما و موزه سینما طی مراسمی از آن اثر رونمایی شود. امیدوارم بتوانیم در گروه هنر و تجربه اکرانش کنیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سینمایی «فسیل» که به‌عنوان پدیده اکران سال گذشته سینماها توانست بخشی از رکوردهای تاریخ سینمای ایران را جابه‌جا کند، حالا در اکران آنلاین (برخط) هم رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و وارد بخش اشتراک نمایش خانگی شد.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان از روزهای پایانی اسفند سال گذشته اکران آنلاین خود را آغاز کرد و تا به امروز با بیش از ۴۰ میلیون دقیقه بازدید، تبدیل به پربازدیدترین فیلم‌ عرضه شده در فرآیند اکران آنلاین در سال‌های اخیر شده است.

تعداد بلیت‌های فروخته شده برای تماشای آنلاین این فیلم، به عدد ۳۵۸ هزار و ۹۴۵ قطعه و فروش ۲۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

فیلم «فسیل» با بازی بهرام افشاری، الهه حصاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران است.

داستان این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و سرگذشت خواننده‌ای به نام اسماعیل و دوستانش را روایت می‌کند که در طول زمان برای هر کدام اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فیلم در گیشه سینماها نیز فروشی افزون بر ۳۲۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد و هم اکنون نیز در «فیلیمو» قابل تماشاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش