Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:21:21 GMT

بیش از ۹۰ درصد گندم کردستان به سطح سبز رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۳۴۶۲

بیش از ۹۰ درصد گندم کردستان به سطح سبز رسیده است

ایسنا/کردستان رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: با وجود کاهش ۵۰ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته،بیش از ۹۰ درصد گندم استان به سطح سبز رسیده و تنها حدود ۴۰ هزار هکتار گندم جوانه زیر خاک داریم.

محمد فرید سپری امروز در جلسه طرح جهش تولید دیمزارهای استان با اشاره به اینکه در طرح جهش تولید باید در تمام زمینه ها، جهش واقعی اتفاق بیفتد، تاکید کرد: در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ هزار هکتار گندم در استان کشت شده که انتظار داریم با حمایت های مالی ویژه ای که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از زارعان استان به عمل خواهد آورد به نتیجه مطلوب دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۷ کارشناس مستقر در مراکز جهاد کشاورزی مستقیما با طرح جهش تولید همکاری کرده و کارشناسان ستادی در مدیریت جهاد کشاورزی و ستاد استان هم پشتیبانی های لازم را به عمل می آورند.

سپری با تاکید بر اینکه یکی از شرایط عقد قرار داد با کشاورزان در طرح جهش تولید، بیمه نمودن محصولات کشت شده است،بیان کرد: باید کارگزاری های بیمه محصولات کشاورزی فعالانه و با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و مراجعه به روستا ها شرایط لازم و آسانی را برای بیمه محصولات کشاورزی، زارعان استان فراهم کنند.

وی یادآورشد: صد درصد کشتهای پایزه استان به اتمام رسیده و اکنون باید بر کشت انتظاری نخود و محصولات علوفه ای همچون ماشک تمرکز کنیم که بتوانیم در اراضی آیش استان هم برای کشاورزان درآمد ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در طول این دوسال حمایت های مالی خوبی از کشاورزان استان به عمل آورده تصریح کرد: هم اکنون ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در بانک ملی آماده پرداخت به متقاضیان است که از هفته آینده پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

وی اعلام کرد: شرایط مناسبی برای پرداخت این تسهیلات با آسان کاری در تضامین فراهم شده که امیدواریم به زودی این تسهیلات جذب و ادوات جدید و کاربردی وارد بخش کشاورزی استان شود.

وی بر تولید محتوی و آموزش بهره برداران بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: کارگروه تولید محتوای سازمان باید فعالانه تر در این عرصه گام بردارد و تولیدات رسانه ای خود را به زودی شروع کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم کردستان کشت گندم طرح جهش تولید جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان