Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۷۳ پرستار در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه واقع در سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد مبتلا به کرونا شدند.

علیرضا مسلم شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار، عنوان کرد: از ۱۱۷۲ نیروی گروه پرستاری ۸۶ درصد آن‌ها پرستار هستند که از این تعداد ۸۳ درصد آن‌ها طی این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی شهرستان سبزوار هم اینک به لحاظ رنگ در  وضعیت آبی است، اما در صورت کم توجهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این شرایط ناپایدار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در ۲۲ ماه  گذشته شیوع کرونا، سبزوار بیشتر ایام به لحاظ وضعیت کرونایی در ردیف سه و چهار شهرستان نخست استان قرار داشت.

مسلم اظهار کرد: اما در رنگ بندی هفته  گذشته در رتبه سیزدهم  قرار گرفت که بیانگر شرایط مناسب است که بخش عمده آن در کنار  تلاش و مجاهدت پرستاران و کادر درمان حاصل همراهی مردم، فرماندار، ائمه جمعه، اصناف، بسیج، حوزه علمیه، نیروهای نظامی، انتظامی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در  برخی روزها دو برابر ظرفیت بیمارستان واسعی،  بیماران کرونایی پذیرش شدند چنانکه در پیک پنجم طی یک هفته ۴۲۰ بیمار یعنی ۲ برابر بیشتر از ظرفیت بیمارستان بستری شده بودند.

مسلم بیان کرد: طی پیک‌های گذشته و اوج شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به لحاظ دارو، تامین اکسیژن و پزشک و پرستار دچار مشکل نشد و بیماری به بیرون بیمارستان ارجاع داده نشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این دانشگاه در رتبه بندی معاونت درمان وزارت بهداشت در بین ۳۷۲ بیمارستان درگیر کرونا رتبه ۲۱ کشوری را دریافت کرد که این دستاورد حاصل تلاش مجموعه کادر درمان و  بهداشت و تمامی نیروهای زیر مجموعه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس کادر درمانی سبزوار خبرهای شهرستان سبزوار رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس