Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:14:58 GMT

فرونشست در نطنز به یک بحران تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۳۵۲۹

فرونشست در نطنز به یک بحران تبدیل شده است

گروه استان‌ها- فرونشست در نطنز به یک بحران تبدیل شده است به نحوی که نرخ فرونشست ۳۰ برابر معیار جهانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، پدیده فرونشست این روزها در منطقه نطنز موجب بروز نگرانی‌های زیادی شده است چرا که نرخ فرونشست در این منطقه بالاتر از حد جهانی است و این موضوع به نحوی به یک بحران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مینا بگی با بیان اینکه در دنیا چهار میلیمتر فرونشست بحران به حساب می‌آید اظهار داشت: این در حالی است که نرخ فرونشست در شهرستان نطنز 12 سانتی متر است و این موضوع نشان از دغدغه بزرگ در زمینه فرونشست است.

این مسئول حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سال آبی که گذراندیم، خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر بوده است ابراز داشت: به خاطر مصرف زیاد، مجوزهای زیاد به نقطه ممنوعه رسیده و در این شرایط حتی برای چاه‌های دارای مجوز هم باید تجدید نظر کرد.

بررسی مسئله فرونشست تهران در مجلس/ مقررات ملی کاهش خطر فرونشست تدوین می‌شودراهکار اصفهانی‌ها برای کنترل فرونشست زمین/ پای استفاده از "آب‌های خاکستری" به میان آمدبررسی فرونشست تهران در کمیسیون عمران مجلس

محمد سیاری مسئول مطالعات آب‌های زیرزمینی با اشاره به خطرات فرونشست نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز اظهار داشت: فرونشست ارتباط مستقیم و نزدیکی با برداشت آب‌های زیرزمینی دارد‌ و برداشت زیاد از آبخوان‌ها به نابودی زمین می‌انجامد.

سیاری افزود: مدیریت آب مرز سیاسی و شهرستانی نیست و در شرکت مدیریت منابع آب کشور مناطق درجه‌بندی شده‌اند و در آن درجه‌بندی تمامی مطالعات به صورت علمی انجام می‌شود.

رمضانعلی فردوسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز اظهار داشت: نرخ فرونشست زمین در دشت بادرود تا 16 سانتی متر گزارش شده است که هر چه سریع‌تر باید با تهیه و اجرای طرح تعادل بخشی آب و برخورد جدی با برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز جلوی این خطر جدی را گرفت.

فرماندار نطنز گفت: در چند سال گذشته در مدیریت بحران شهرستان نطنز به ویژه در حوزه‌های مطالعاتی و تهیه طرح و اجرای طرح‌های پیشگیرانه اقدامات مناسبی انجام شده است که امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

به گزارش تسنیم فرونشست در منطقه بادرود از توابع شهرستان نطنز امروزه به یک دغدغه تبدیل شده است و نگرانی‌هایی را برای کارشناسان و صاحب نظران ایجاد کرده است به نحوی که معتقد هستند بحران فرونشست در این منطقه به نوعی زلزله خاموش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/804/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبدیل شده نرخ فرونشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی

دریافت 12 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان منجر به شکستگی لوله آب شد.

کد خبر 6091502

دیگر خبرها

  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • (تصاویر) فرونشست زمین در مشهد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود