Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@22:38:41 GMT

چهار نقطه مناطق آزاد فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۳۵۳۶

چهار نقطه مناطق آزاد فعال می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور در نشست با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مردم استان اردبیل در بسیاری از نقاط استان دچار محرومیت‌های زیادی هستند و وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست و از طرفی عمده کسب و کار مردم کشاورزی است و تلاش می‌کنیم با راه اندازی سریع منطقه آزاد وضعیت کسب و کار و معیشت مردم، سرمایه‌گذاری، اشتغال، صادرات محصولات تولیدی استان را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تشریح کرد: نقشه منطقه آزاد استان قبلاً توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه شده بود و پس از تصویب در صحن علنی مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و علیرغم اینکه دولت و مجلس چهار نقطه را انتخاب کرده بودند مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نقطه را مورد تایید قرار داده است و این موضوع باعث ایجاد برخی دغدغه مندی‌هایی برای مردم این مناطق شده است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور ادامه داد: تلاش می‌کنیم با لحاظ وضعیت معیشتی مردم روی هر چهار نقطه کار کنیم و پیرو مذاکره‌ای که امروز در حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، نمایندگان مجلس و مسئولین استانی و شهرستان‌های مربوطه انجام گرفت قرار بر این شد که با همکاری نمایندگان مجلس و تلاش دبیرخانه مناطق آزاد جلسه مجددی در هفته آینده با مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته باشیم که مجدداً طرح و نقشه تایید شده قبلی توسط دولت و مجلس را مورد بررسی و تایید قرار داده و این موضوع را به جد پیگیری کنیم.

سعید محمد بیان کرد: راهکار دوم برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی منطقه آزاد این است که از یک نقطه مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام با رعایت ضوابطی که مجمع مشخص کرده عملیات آماده سازی زیرساخت‌ها را انجام دهیم و متعاقب آن با کارشناسی‌های که انجام خواهد گرفت که اقناعی در مجمع ایجاد می‌کنیم سایر نقاط را در زمان بندی‌های مشخص الحاق خواهیم کرد.

او تاکید کرد: مصر هستیم هر چهار نقطه را بتوانیم در بحث مناطق آزاد تجاری فعال نماییم و این اقدام یا به یک جا و یا به تناوب انجام خواهد گرفت.

مشاور رئیس جمهور گفت: نتایج مذاکرات انجام گرفته با مجمع تشخیص مصلحت نظام طی هفته آینده به سمع و نظر مردم استان اردبیل خواهد رسید.

در این جلسه سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز گفت: توسعه همه جانبه استان مورد تاکید و هدف نهایی مردم و مسئولان استان است و قطعاً همه مردم استان خیرخواه و دلسوز همدیگر هستند.

رضا قاسمیان تصریح کرد: باید با پرهیز از هر گونه اختلاف موضوع مناطق آزاد را پیگیر باشیم و با نگاه مثبت و با وفاق و همدلی بیشتر آنچه که مطلوب و به صلاح استان است را بپذیریم و به جلو ببریم.

او افزود: پیشرفت و توسعه مناطق مختلف استان در گروی همدلی است و مردم استان با اتحاد و همراهی و همدلی موضوع مناطق آزاد و توسعه یکپارچه مناطق مختلف را پیگیری خواهند کرد.

در این نشست که در محل دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد نمایندگان، فرمانداران و ائمه جمعه مناطق گرمی، رضی، مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار به بیان محرومیت و نیازمندی‌های مناطق خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق آزاد کسب و کار سرمایه گذاری عملیات اجرایی مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم استان مناطق آزاد چهار نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر

اردوی جهادی ۲ روزه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهار بیشه به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاریس دانشجو، اردوی جهادی ۲ روزه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهار بیشه به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

این اردو در حاشیه شهر گچساران (چهاربیشه) با عنوان پویش لبخند اردوی جهادی خود را به مدت دو روز برگزارشد.

گفتنی این اردو در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی، بهداشتی و درمان، مشاوره، دامپزشکی، مسائل روزسیاسی، جهاد تبیین ارائه خدمت شد.

دیگر خبرها

  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • بحران آب در مغان جدی است
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان