Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:24:11 GMT

جورج قرداحی: از «حزب الله» لبنان تشکر می کنم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۳۶۲۱

جورج قرداحی: از «حزب الله» لبنان تشکر می کنم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان جدیدترین مواضع خود در خصوص تنش های اخیر در این کشور را مطرح کرد. وی گفت: در ماجرایی که اخیرا در لبنان آغاز شد، برخی از اتخاذ مواضع حاکمیتی سر باز زدند.

بر اساس این گزارش، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان افزود: تصمیم من برای استعفا از پست خود یک تصمیم شخصی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها گفته بودم که به دنبال تصاحب پست و مقام نیستم. «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» نیز تصمیم گیری در این زمینه را به خودم واگذار کرده بود.

این مقام سابق لبنانی یادآور شد: حزب الله لبنان احساس کرد که موضع من یک موضع حاکمیتی است و به همین دلیل از من حمایت به عمل آورد؛ لذا از حزب الله تشکر می کنم. گفتنی است، قرداحی روز جمعه گذشته رسما از پست خود استعفا داد. وی در جریان یک نشست خبری گفت: نیازی نیست که یک بار دیگر داستان را از ابتدا تعریف کنم و یادآوری کنم که سخنانم درباره یمن را پیش از انتصاب در پست وزارت بیان کرده بودم.

قرداحی افزود: پس از اظهاراتم درباره یمن هجمه سنگین و البته غرض‌ورزانه‌ای از سوی برخی رسانه‌های لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه من به راه افتاد. همین هجمه گسترده و عامدانه موجب شد تا مطالبات از من برای استعفا از پست خود مطرح شوند.

وی عنوان کرد: من نمی‌خواهم مایه آزار و اذیت برای لبنان باشند. طبیعی است که برادران لبنانی‌ام در کشورهای حاشیه خلیج فارس از خودم برایم مهمتر هستند. از همین روی، تصمیم گرفتم از پستم استعفا دهم.

قرداحی گفت: واقعیت این است که جنگ یمن تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و روزی فرا خواهد رسید که طرف‌های درگیر در این جنگ دور یک میز برای مذاکره با یکدیگر خواهند نشست. رئیس جمهور ماکرون با عربستان در خصوص ازسرگیری روابط آن با لبنان صحبت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: صحبت‌های چند هفته پیش وزیر خارجه عربستان در خصوص اینکه ریشه مشکلات ریاض با بیروت فراتر از سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان است، خود به تنهایی گویای همه چیز است. با توجه به مطالبات بسیاری که برای استعفا از پستم وجود دارد، تصمیم به استعفا گرفتم. از این پس، تداوم حضور من در دولت لبنان کاملاً بیهوده است.

قرداحی گفت: از گروه‌هایی که از من حمایت به عمل آوردند تشکر می‌کنم. همه ما در راستای خدمت به اهداف عالی لبنان حرکت می‌کنیم. از آنجایی که ابتکار عمل جدیدی برای ازسرگیری روابط میان عربستان و لبنان از سوی ماکرون مطرح شد، از پست خود استعفا دادم. امیدوارم طرح فرانسه برای بازگشت روابط ریاض و بیروت موفقیت آمیز باشد.

کد خبر 5371278 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: جورج قرداحی لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران عربستان سعودی ولادیمیر پوتین مذاکرات وین رژیم صهیونیستی اوکراین جو بایدن فلسطین واشنگتن لبنان محمد بن سلمان پست خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله

صهیونیست ها بعد از ناکامی در غزه تلاش دارند از طریق مذاکره با طرف های لبنانی با واسطه گری فرانسه، از فشار نبرد در جبهه شمالی بکاهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل تسنیم، طی روزهای گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود و دو هفته قبل هم نخست وزیر و فرمانده ارتش لبنان در پاریس مهمان امانوئل مکرون بودند.

محور رایزنی های این دو مقام عالی رتبه مذاکره درباره طرحی است که دوماه قبل توسط فرانسوی ها ارائه شده که رسانه ها این طرح را "طرح سه مرحله ای فرانسه" نامیده اند.

 

.

 

در مرحله اول این طرح، آتش بس در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی برقرار می شود، در مرحله دوم هم نیروهای مسلح لبنانی 10 کیلومتر از مرز با فلسطین اشغالی فاصله می گیرند تا نیروهای ارتش لبنان و یونیفل در این مناطق مستقر می شود. در مرحله سوم، مذاکرات میان بیروت و تل آویو برای حل مشکلات مرزی لبنان و اسرائیل آغاز می شود.

دوماه قبل منابع نزدیک به حزب الله این پیشنهاد را رد و  بر توقف حملات در غزه به عنوان پیش شرط پایان درگیری در جبهه جنوب لبنان تاکید کردند، لکن فرانسوی ها با برخی تغییرات در طرح اولیه پیشنهادی، بار دیگر به بیروت بازگشتند.

وعده کمک های مالی بیشتر به ارتش لبنان، عقب نشینی تجیهزات حزب الله (نه نفرات)، کمک به حل مشکلات سیاسی داخلی لبنان و همکاری در زمینه اکتشاف گاز  از جمله مفاد پیشنهاد فرانسه است. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است