Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@16:02:27 GMT

دانشجوی ایرانی، مظهر اقتدار ملی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۳۶۶۶

دانشجوی ایرانی، مظهر اقتدار ملی

محیط پایگاه در یک منطقه بیابانی و گرمسیر و نسبتا خشک بود. برای گرفتن این مدرک روز و شب درس خوندم و تمرین کردم وخیلی سعی کردم که منضبط باشم تا نمره منفی نگیرم.
بعضی مواقع برای پرواز ساعت 4 صبح میرفتیم کلاس تا پرواز قبل از طلوع آفتاب داشته باشیم و طلوع خورشید  را در ارتفاع ببینیم و
بعضی مواقع هم برای تمرین در هوای بد و بارانی و رعد و برق آموزش داشتیم و تکان های شدید درون ابرهای CB  را با تمام وجود لمس میکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعضی مواقع وسط ظهر پرواز داشتیم. 
بعضی مواقع زیبایی خورشید را در زمان غروبش در ارتفاع 40 هزار پایی میدیم. 
بعضی مواقع هم نوک کوه ها از ابرها بیرون زده میدیدیم و با لذت به عظمت خدا نگاه میکردیم. 
بعضی مواقع هم ساعت 11 شب در تاریکی و ظلمات شب در ارتفاع 30 هزار پایی ستاره ها و ماه را نزدیک تر از آدم های روی زمین میدیدیم. 

خلاصه اینکه در همه شرایط روز شب و سرما و گرما و باد و باران آموزش دیدیم تا خلبان چهار فصل بشیم .  کلا توی اون سه سال دوره دانشجویی خلبانی که چند ماه اولش با تفنگ و صف جم و رژه سر کار داشتیم و بعدش در کنار امور آموزش نظامی ، کلاس های زبان انگلیسی و ریاضی و فیزیک و آئرودینامیک و شناخت هواپیما ها و اجزا هواپیما ها و موتورها و اجزا موتورها و الکترونیک و مکانیک و اویونیک و رادیوها و پنیوماتیک و دستگاه ها و سیستم ها و آلات دقیق Instruments و سایر سیستم ها و شخصیت هواپیما و هواشناسی و فیزیولوژی بدن در هوا و ناوبری و محاسبات و قوانین پروازی و نقشه خوانی و .......  و در ادامه کلاس های درس زمینی ، دروس حین پروازی و پس از گذراندن آزمون ها نوبت پروازها بود. 

البته در طول هر روز ورزش و دو اجباری روزانه 3200 متر در مدت 12 دقیقه داشتیم و ورزش های اختیاری که حتما میباید در یک رشته ورزشی هم شرکت میکردیم .  در مجموع در طول سه سال آموزش فشرده آکادمیک وپروازی با چهار نوع هواپیما پرواز کردم و جمعا  220 ساعت پرواز داشتم و کلی کتاب خوندیم و کلی مسئله حل کردیم و کلی هم بریف شنیدیم و کلی هم برینفیگ دادیم و در آخر کار هم یک امتحان اصلی بسیار سخت  Open Book هم از همه کتاب ها و دروسی که خوندیم داشتیم و چند پرواز هم با استادان اصلی داشتیم و کار آموزش تمام .
بالاخره به آرزوم رسیدم و شدم Qualified officer to fly and become a military pilot  یعنی خلبان نظامی شدم که بالاترین گرید آموزش در رده پروازی است. گفتم خلبان شدم و فکر میکردم خلبان شدم . اما حقیقت این بود که خلبان از نوع جوجه خلبان شدم . 
مثل جوجه دکترا و جوجه مهندس ها و جوجه وکیل ها و خیلی جوجه های دیگه که تازه کارشناسی میگیرن و فکر میکنند دنیا رو فتح کردند .  اما آموزش ما تمام نشد و فکر میکردم که تمام شد. دریافت نشان خلبانی یعنی اول راه برای ورود و برداشتن قدم های بعدی و یادگیری های جدید و سخت تر و خطرناکتر بود. وقتی وارد پایگاه پروازی برای آموزش با هواپیمای شکاری جنگنده شدم دیدم خیلی چیزهاست که یاد نگرفتم و بلد نبودم و دیدم حقیقتا چیزی نمیدانم .
یادم میاد توی تمام گردان های پروازی و در واحد های عملیاتی روی دیوارها تابلویی بود که روی آن با خط درشت نوشته بود :  Training would never stopped here in Air Force 
و اونجا فهمیدم حالا حالاها باید درس بخونیم و یادبگیریم و با تکنولوژی ها و تکنیک های روز آشنا بشیم و تا روزی که در نیروی هوایی هستم ، فرقی ندارد که کی هستم و کجا هستم . در هر جایگاه و مقامی که هستم دانشجو هستم و باید آموزش ببینم و درس بخوانم و یاد بگیرم و یک مقداری تجربه هامون بیشتر شد ، یواش یواش باید پا بگذاریم جای پای استاد و آموزش بدهیم و باز هم برای مراحل بالاتر باید درس بخوانم و در ادامه دانشجو تربیت کنیم و به عبارتی در زنجیره و چرخه تعلیم ببینم و تعلم بدهم یا به زبان خودمانی شاگردی و استادی کنیم تا ....... الی آخر
و خلاصه اینکه کسب علم و آموزش علم برای همه و از جمله صنف ما هوانوردها و نظامی ها و انتظامی ها و حتما در سایر صنف ها مثل پزشکی و مهندسی و وکالت و قضاوت و روحانی و معلمی و دانشگاهی و کشاورز و معدن کار و ..... یک اصل اساسی است .

کسب علم و آموزش علم 
نه محدودیت و مرزبندی دارد و 
نه محدودیت زمان و سن و سال دارد 
نه محدویت جنسی دارد 
به یاد این حدیت مشهور از حضرت رسول (ص) افتادم که در کتاب عربی کلاس هفتم میخواندم و حفظ کردم که اینگونه فرمودند : طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ  
و این راه علم آموزی و آموزش علم من المهد الی اللحد یعنی از گهواره تا گور ادامه دارد.
با این مقدمه میخواهم بگویم امروز 16 آذر در تقویم ملی ایران روز دانشجوست 
روز بسیار زیبایی است با یک دنیا حرف برای گفتن و حرف برای شنیدن و یک دنیا خاطرات زیبا و قشنگ برای یادآوری
روزی است که به یاد آن روزهای خوش سخت می افتم که شیرینی و لذت یادگیری ، بار تلخی و شدت سختی را از من بر میداشت.
این حس خوب و دوست داشتنی دانشجویی هنوز هم در من هست. 

به همین دلیل روز 16 آذر را روز صنفی تعداد حدود چهار میلیون دانشجو نمی بینم. بلکه این روز، روزی ملی بسیار ارزشمندی برای همه ما در ایران است. همه ما که یک روز می آموختیم و یاد می گرفتیم و در کلاس درس پشت سر استاد شکلک و ادا هم در می آوردیم و جوک هم می گفتیم و می ساختیم و می خندیدیم.  یک روز هم استاد شدیم و همان اتفاقات برای خودمان افتاد و وقتی برمیگشتیم و نگاه میکردیم خودمان را میدیدیم . روزگار دانشجویی و نشاط  و سر زنده ای و حس دانشجو بودن همیشه خوش بود . 
یادش بخیر برای آن روزها؛ امروز هم خوش بحال هستیم که دانشجویان و این جوانان عزیز ما مظهر اقتدار ملی ما هستند . ایران دوست و انقلابی و با اخلاق. همین جوانان و دانشجویان ما که امید ما بعد از خدا به اینهاست و ایران ما منتظر قدوم و حضور مبارکشان برای خدمت به وطن و ملت بزرگ مان و ساختن بهتر ایران است . 
دل نوشته ای بود تقدیم به ساحت مبارک و مقدس دانشجو. 

* امیر بازنشسته خلبان آزاده و جانباز 

کد خبر 1581015

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشجو بعضی مواقع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که با موضوع روز دختر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بیان اینکه دشمنان و جوامع غربی هجوم گسترده‌ای برای ضربه زدن به هویت دختران ایران اسلامی را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه زن و دختر ایرانی جایگاه، احترام و حرمت بالایی دارند و براحتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

وی افزود: بهترین سبک زندگی سبک زندگی ایرانی است و باید ترویج و تقویت شود و اجازه ندهیم دشمن بر این سبک زندگی اثر بگذارد.

غلام‌ویسی تصریح کرد: باید الگوسازی از زن و دختر موفق در جامعه ترویج یابد و دختران موفق معرفی شوند تا همه دختران با توانمندی انها آشنا شوند.

وی بر لزوم معرفی دختران موفق کرد اضافه کرد: این مهم نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها است و همه باید دست در دست هم دهند و در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: غرب بدنبال معرفی الگوی غربی و توخالی است و نباید اجازه داد این الگوها بر جوانان ما اثربگذارد.

مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای روز دختر برنامه‌های متنوعی را در سطح مدارس استان خواهد داشت و معرفی دختران موفق دانش‌آموز یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

لیلا حیدری عنوان کرد: باید دختران موفق عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و غیره معرفی شوند.

کد خبر 6094047

دیگر خبرها

  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • ۱۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد