Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، محمد میرزابیگی،  در پاسخ به این سوال وضعیت خشونت علیه پرستاران در دوران شیوع کرونا چگونه بوده است؟، گفت: خشونت علیه پرستاران تابع احساسات در بخش‌های پرحادثه نظیر اورژانس، ICU و پشت در اتاق عمل و به طور کلی بخش‌هایی است که عزیزی از دست می‌رود و یا دچار مشکل می‌شود، به همین دلیل همراهان او کنترل خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه خشونت علیه پرستاران در دوران کرونا به صورت معناداری افزایش پیدا نکرده است، ادامه داد: خشونت همراهان بیمار علیه کارد درمان معمولا در حوادثی همچون تصادفات و سوختگی نسبت به کووید بیشتر بروز پیدا می‌کند.

رییس سازمان نظام پرستاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به فداکاری‌های پرستاران در دوران کرونا خشونت علیه آن‌ها طی دو سال اخیر کمتر نشده است؟، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی رخ داده باشد و واقعیتش این است که تا کنون مطالعه‌ای در این رابطه صورت نگرفته، اما بنا بر مشاهدات ما خشونت علیه پرستاران قبل و بعد از شیوع این بیماری تفاوت معناداری نداشته است.

میرزابیگی در پاسخ به سوال که آیا خودکشی پرستاران در دوران کرونا افزایش پیدا کرده است؟، توضیح داد: ما در دوران کرونا خودکشی نداشیم و اصلا با چنین موضوعی مواجه نبودیم و آنچه که از لحاظ روان‌شناسی ممکن است در آینده در پرستاران بروز پیدا کند، سندروم پس از حادثه است.

کد خبر 642132 برچسب‌ها پرستاران كرونا در ايران نظام پرستاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پرستاران كرونا در ايران نظام پرستاری خشونت علیه پرستاران پرستاران در دوران دوران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود

دریافت 34 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091921

دیگر خبرها

  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ