Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی «الاخبار» امروز (پنجشنبه) در یک غافلگیری بزرگ نوشت، مقاومت فلسطین موفق شده به راه‌حل‌های عملی برای نفوذ به دیوار هوشمند رژیم صهیونیستی در مرز غزه دست پیدا کند، دیواری که برای مقابله با خطر تونل‌های مقاومت ساخته شده و این موفقیت مقاومت، به شادی تل‌آویو پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاخبار به نقل از منابع آگاه ادامه داد، گروه‌های فلسطینی تا کنون توانایی خود برای نفوذ به این دیوار را علنی نکرده‌اند اما مهندسان مقاومت توانسته‌اند به راه‌حل‌های عملی دست پیدا کنند که این دیوار را در نبردهای نظامی، بی فایده می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، مقاومت در نبرد «سیف القدس» در ماه می گذشته از سلاح تونل‌ها برای عبور از مرز استفاده نکرد زیرا رژیم صهیونیستی وارد نبرد زمینی نشد و علاوه بر آن این رژیم حدود پنج کیلومتر از مرز با غزه را از شهرک‌نشنیان و نیروهای خود تخلیه کرد. همچنین مقاومت در این نبرد تنها بخش کمی از توانایی خود را بکار برد، تلاشها را بر روی سلاح موشکی متمرکز کرد و دشمن را در خصوص مانعی (دیوار هوشمند) که به آن افتخار می‌کند و مدعی است حفاظت کامل را برایش فراهم می‌کند، تهدید کرد.

منابع آگاه مذکور افزودند، با آنکه بخش زیادی از دیوار در عمق ۳۰ تا ۴۰ متری زمین است اما حفاری در زیر این عمق، کار سختی برای مقاومت نیست و این بدان معناست که تلاش‌های رژیم اشغالگر برای مقابله با تونل‌ها دوباره وارد چرخه شکست شده است.

این منابع تأکید کردند، دشمن صهیونیستی حسگرهایی را در پایین این دیوار در زیر زمین نصب کرده تا صدای حفاری را بشنود، این امر ابتدا چالشی برای مهندسان مقاومت بود اما آنها با گذشت زمان توانستند این موضوع را حل کنند.

منابع مذکور تأکید کردند، در زمان مناسب کابیه ائتلافی دولت رژیم صهیونیستی متوجه خواهد شد که ارتش این رژیم مرتکب بزرگترین فریب شده است.

هفته جاری، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از تکمیل ساخت دیوار بتنی به طول ۶۵ کیلومتر و ارتفاع شش متر در مرز با نوار غزه خبر داد.

در  بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است که این دیوار به طول حدود ۶۵ کیلومتر است که ساخت آن حدود سه سال و نیم به طول کشیده و بیش از ۱۲۰۰ کارگر در ساخت آن مشارکت داشته‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده، شش ایستگاه بتنی در امتداد نوار مرزی غزه ساخته شده و در ساخت این دیوار نیز حدود ۲۲۰ هزار کامیون بتن و ۱۴۰ هزار تن آهن و فولاد به کار رفته است.

در همین ارتباط «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که «این دیوار حماس را از یکی از امکاناتی که سعی در توسعه آن داشت، محروم می‌کند و دیوار آهنی، حسگرها و بتن بین این سازمان (حماس) و ساکنان جنوب اسرائیل فاصله ایجاد می‌کند».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نوار غزه دیوار هوشمند مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رژیم صهیونیستی در جنگی که 7 ماه است، ادامه دارد، تمام جنایات موجود در ادبیات را برای شکستن اراده مردم غزه انجام داد. از سوی دیگر مسلمانان غزه به هیچ وجه پا پس نکشیدند و یکی از زیباترین و اصیل‌ترین نمونه‌های مقاومت را ارائه کردند. به همین مناسبت تظاهرات حمایت و اعلام همبستگی با مردم غزه در سراسر جهان به ویژه در دانشگاه‌های آمریکا ادامه دارد. در استانبول نیز مردم با فراخوان پلتفرم همبستگی غزه، به سمت میدان اوسکودار راهپیمایی کردند.
 
دُرموش آیدین، دبیرکل بنیاد کمک‌های بشردوستانه که پس از تلاوت قرآن کریم به سخنرانی پرداخت، به انتفاضه ناشی از مقاومت غزه در سراسر جهان به ویژه در دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: ما امید خود را به غزه از دست نداده‌ایم، ماه‌ها است که میدان‌ها را خالی نگذاشته‌ایم، زیرا فکر نمی‌کنیم در ادامه مقاومت غزه چیزی برای ناامیدی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اقدامات در دانشگاه‌های آمریکا گواه این است که غزه چه نوع انتفاضه‌ای را آغاز کرده است. نگرش دانشجویان نشان می‌دهد که چگونه رژیم صهیونیستی با تمام قدرت خود شکست خورد. تصویری که امروز در استانبول به نمایش درآمده است، با وجود هوای بارانی، در بین همه جهان به ویژه برادران فلسطینی ما دیده می‌شود. قیام غزه که بشریت را برانگیخت، نشانی از آگاهی جهانی علیه ظلم است. به همین دلیل همچنان میدان‌ها را خالی نخواهیم گذاشت.
 
در ادامه «نجم الدین ایرمک» به نمایندگی از پلتفرم همبستگی غزه اظهار داشت که رفتار شرافتمندانه مردم غزه منجر به رستاخیز همه بشریت شد. درود بر گردان‌های قسام که خاک مرده را از بشریت زدودند. 7 اکتبر منجر به احیای بشریت و همچنین امت اسلامی شده است. اعتراضات در دانشگاه‌ها نشان از همین مسئله دارد.

وی افزود: مقاومت غزه نه تنها مقاومت غزه بلکه مقاومت تمام بشریت است. خداوند در این مقاومت شرافتمندانه با ماست. لشکرهای مورد حمایت خداوند پیروز خواهند شد. این مقاومت از امت اسلامی تا همه بشریت را دربر گرفته و امروز انتفاضه بزرگی در سراسر جهان بالا گرفته است.

وی با بیان این که بیش از 200 روز است که مقاومت مردم غزه ادامه دارد، گفت: از آن روز ما از مقاومت حمایت کرده‌ایم. ما همراه با غزه در میدان‌ها مقاومت می‌کنیم. ما با کسانی خواهیم بود که مقاومت را تا آزادی غزه و بیت‌المقدس ادامه دهند. مقاومت در غزه یک مبارزه ساده حقوق‌بشری نیست، بلکه مبارزه بین حق و باطل است. حامیان حق نیز در کنار حماس، قسام و مردم غزه هستند. به همین مناسبت، ما یک بار دیگر به حماس که برای تمام بشریت مقاومت می‌کند، درود می فرستیم.
 
اسماعیل سونگور رئیس انجمن ماوی مرمره ضمن ارائه اطلاعاتی در مورد مشکلات ناوگان آزادی اظهار داشت که همانطور که انتظار می‌رفت، ناوگان آزادی با فشار از سوی رژیم صهیونیستی مواجه است. این رژیم با عواقب اقدامات غیرقانونی خود مواجه خواهد شد. ما تمام اقدامات لازم را علیه تحمیل‌های غیرقانونی رژیم اشغالگر انجام می‌دهیم. در روزهای آینده رژیم صهیونیستی که ناقض قوانین بین‌المللی است، پاسخگو خواهد بود. ما از مبارزه خود عقب نخواهیم نشست و انشاءالله دوباره عازم غزه خواهیم شد.
 

 

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • الاخبار فاش کرد؛ جزئیات پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی به حماس
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • الاخبار متن پیشنهاد رژیم صهیونیستی به جنبش حماس را منتشر کرد
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی