Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اکثر ما سریال سال‌های دور از خانه را به یاد داریم. این سریال ژاپنی روایت زندگی «اوشین» بود که در سنین پیری خاطرات زندگی سختش از زمان کودکی تا بزرگسالی را تعریف می‌کند.

فروشگاه‌های لباس‌ دست دوم هم، نام تاناکورا را از نام فامیل همسر اوشین که در سریال فروشنده پارچه و لباس بود وام گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد این‌ فروشگاه‌ها در شهرهای‌ بزرگ‌ به‌ویژه‌ تهران‌ بیشتر است. تاناکورافروشی‌های پایتخت که هر روز از مشتری پر و خالی می‌شوند؛ با همان بوی خاص مواد ضدعفونی، لباس‌ها را از هند و پاکستان و گهگداری هم از کشورهای اروپایی با قیمت‌هایی پایین‌تر وارد می‌کنند و مشتری‌هایشان هم یا کسانی هستند که پول خریدن لباس نو را ندارند و یا کسانی که دلشان لباس برند می‌خواهد و توانایی خریدش را ندارند و ترجیح می‌دهند لباس دست دوم بپوشند. اما یکی از مسائل مطرح در استفاده از پوشاک دست دوم یا تاناکورا، رعایت نشدن موارد بهداشتی است چرا که روی این لباس‌ها هیچ نظارتی نمی‌شود و می‌توانند عامل بسیاری از بیماری‌های ویروسی ، قارچی و عفونی باشند و باعث بروز انواع بیماری‌ها شوند، به‌ویژه حالا که کرونا هم دنیا را فتح کرده و به هیچ عنوان نمی‌توان به این مدل لباس‌ها اعتماد کرد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که چند سالی است دیگر تنها این فروشگاه‌های تاناکورا نیستند که لباس دست دوم می‌فروشند، بلکه مزون‌های لباس هم چندوقتی است که فقط لباس نو نمی‌فروشند و افتاده‌اند به فروش لباس‌های دست دوم.

تاناکورافروشی‌های لاکچری که البته هنوز تعدادشان کم است و فقط به مشتری‌های خاص، لباس ویژه می‌فروشند، فاز جدیدی از خلاقیت در تجارت را وارد دنیای خرید و فروش کرده‌اند. مشتری‌ها هم وقتی از جریان این مدل مزون‌ها خبردار می‌شوند لباس‌هایشان را می‌آورند و برای فروش می‌گذارند.

همه اینها را گفتیم که بگوییم با اینکه در همه این سال‌ها مسئولان بهداشت و درمان به مردم توصیه کرده‌اند که لباس‌های تاناکورا نخرند، اما همچنان این فروشگاه‌ها مشتری دارند و به همین دلیل حالا خود مسئولان وارد گود شده‌اند و فروش لباس‌های دست دوم را ممنوع کرده‌اند.

روز گذشته هم عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تأکید کرد که فروش پوشاک تاناکورا، به‌دلیل مسائل بهداشتی و قاچاق‌بودن این نوع پوشاک، ممنوع است و درصورت برخورد با این نوع فروشگاه‌ها، آنها را پلمب می‌کنند. هر چند که این طرح اقدام خوبی از سوی مسئولان است و باید زودتر از اینها انجام می‌شد، اما بد نیست در کنار بسته‌شدن فروشگاه‌های تاناکورا، برندهای وطنی و البته ارزان بیشتر شود تا مردم مجبور نباشند لباس دست‌دوم بخرند.

کد خبر 642159

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فروشگاه ها دست دوم لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد

یک پژوهش جدید از کشف مکانیسم جدیدی خبر داده است که می‌تواند یک معمای دیرینه را درباره فرسایش مداری ستاره‌هایی مانند خورشید حل کند.

این پژوهش نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی ستاره‌ای، نقش مهمی را در از بین بردن جزر و مد گرانشی عامل فروپاشی مداری سیارات فراخورشیدی موسوم به «مشتری داغ» (ot Jupiter) دارند.

مشتری‌های داغ، سیارات گازی و پرجرم مشابه مشتری هستند که به طور غیرعادی نزدیک به ستاره‌های مادر خود می‌چرخند و تنها چند روز طول می‌کشد تا یک مدار را کامل کنند. این نزدیکی، هم سیاره و هم ستاره را در معرض جزر و مد‌های گرانشی قوی قرار می‌دهد که انرژی مداری را منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند سیارات طی میلیارد‌ها سال به آرامی به سمت داخل حرکت کنند تا در نهایت به پایان برسند.

نظریه‌های جزر و مدی کنونی نمی‌توانند مشاهدات فروپاشی مداری منظومه «WASP-۱۲b» را به طور کامل توضیح دهند. مدار فرسایش‌یافته این مشتری داغ، آن را چند میلیون سال دیگر به سوی ستاره میزبانش موسوم به «WASP-۱۲» می‌فرستد.

گروه پژوهشی شامل دانشمندانی از «دانشگاه دورام» (Durham University)، «دانشگاه لیدز» (University of Leeds) و «دانشگاه نورث‌وسترن» (Northwestern University) به این نتیجه رسیدند که میدان‌های مغناطیسی قوی در ستاره‌های خاص خورشیدمانند می‌توانند جزر و مد گرانشی مشتری‌های داغ را به طور بسیار موثری از بین ببرند.

جزر و مد گرانشی، امواجی را درون ستاره‌ها ایجاد می‌کند. هنگامی که این امواج با میدان‌های مغناطیسی روبه‌رو می‌شوند، به انواع گوناگونی از امواج مغناطیسی تبدیل می‌گردند که به سمت بیرون حرکت می‌کنند و در نهایت ناپدید می‌شوند.

دکتر «کریگ دوگوید» (Craig Duguid) پژوهشگر دانشگاه دورام و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این مکانیسم جدید، پیامد‌های گسترده‌ای را برای بقای سیاره‌های کوتاه‌مدت به ویژه مشتری‌های داغ دارد. این مکانیسم، یک روزنه جدید را از پژوهش پیرامون جزر و مد باز می‌کند و به راهنمایی ستاره‌شناسان رصدی در یافتن اهداف امیدوارکننده و مشاهده فرسایش مداری می‌پردازد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که برخی از ستاره‌های نزدیک ممکن است اهداف خوبی برای جستجوی مشتری‌های داغ در مدار‌های در حال فرسایش باشند. اگر ستاره‌های نزدیک پیدا شوند، می‌توانند شواهد بیشتری را درباره چگونگی تأثیرگذاری میدان‌های مغناطیسی بر جزر و مد این جهان‌های بیگانه ارائه کنند. همچنین، این پژوهش می‌تواند نشان دهد که انرژی جزر و مدی پراکنده‌شده در ستاره به کجا می‌رود.

این پژوهش در «The Astrophysical Journal Letters» به چاپ رسید.

منبع: میراث نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • محبت یک کشش روانی است یا امر اختیاری؟
  • محبت‌های ما محدود به چیزهایی است که نوعی شناخت از آن‌ها داریم
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!