Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس قوه قضاییه در آستانه میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان‌های دادگستری و عدل در تهران، از زحمات و خدمات شبانه‌روزی کادر درمان و پرستاری این دو بیمارستان و تلاش‌های مجاهدانه آن‌ها برای ارتقاء نظام سلامت کشور و درمان بیماران قدردانی کرد.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید‌ها ضمن استماع مسائل و مشکلات مطرح شده از جانب کادر درمان این دو بیمارستان قوه قضائیه، بر ضرورت رفع این مسائل در سریع‌ترین زمان ممکن جهت بهبود خدمت رسانی درمانی به بیماران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس عدلیه همچنین به صورت چهره به چهره با تعدادی از بیماران و همراهان آن‌ها و تعدادی از مراجعین به بیمارستان‌های دادگستری و عدل گفتگو کرد و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان بازدید از این دو بیمارستان، ضمن تجلیل از اقدامات جهادی کادر درمان که بی ادعا، خالصانه و بی وقفه در ادوار مختلف به ویژه در مقطع حساس شیوع کرونا از جان مردم در برابر بیماری‌ها صیانت کرده‌اند، یاد و خاطره «شهدای عرصه سلامت» را گرامی داشت.

رئیس قوه قضاییه تلاش‌های کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا را مجاهدت برای دفاع از سلامت مردم خواند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به معنی واقعی کلمه قدردان زحمات مدافعان سلامت باشیم و پاداش دهنده اصلی به این عزیزان، خداوند متعال است، عنوان کرد: تقدیر و تشکر لسانی از مدافعان سلامت کافی نیست و همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا باید تلاش کنند تا کادر درمان بدون مشکل و دغدغه کار خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه پرستاران و کادر درمان پیوسته در معرض رحمت الهی هستند چرا که مشمول دعا‌ی خیر بیماران و بستگان آن‌ها هستند گفت: طبق آموزه‌های دینی دعای دیگران در حق انسان، مستجاب است و کادر درمان با توجه به خدماتی که به بیماران دردمند ارائه می‌دهد در طول سنوات خدمت خود همواره در معرض دعای خیر بیماران و خانواده‌های آن‌ها هستند.

رئیس عدلیه افزود: زمانی کار یک پرستادر و نیروی کادر درمان پربرکت می‌شود که آلام بیماری که خودش قادر به برطرف کردن مشکلش نیست را تسکین می‌دهد؛ از همین رو خدمت به بیمارانی که در وضعیت اضطرار و نیاز هستند اقدامی بسیار ارزشمند است که دارای اجر اخروی و دنیوی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی مشاغل در ذات خود دارای خصوصیاتی هستند که فی‌نفسه ارزشمند است، گفت: مشاغلی نظیر قضاوت و طبابت در زمره کار‌هایی هستند که فی‌نفسه ارزشمند محسوب می‌شوند؛ با این تفاوت که در امر قضاوت خیلی از مواقع یکی از طرفین دعوی به واسطه حکمی که علیه او صادر شده ناراضی است، اما این قضیه در امر طبابت صدق نمی‌کند و همواره بیماران و خانواده‌های آن‌ها به صورت قلبی، زبانی و عملی قدردان کادر درمان هستند.

انتهای پیام/

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد