Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ICT هشترود گفت: از اول امسال ۷ پروانه افتا در استان صادر شده و مجموع پروانه‌های افتای صادر شده در استان به ۲۵ پروانه رسیده است.

 فرزاد افزود: با توجه به توسعه روزافزون محصولات و خدمات حوزه فضای تبادل اطلاعات و بکارگیری گسترده آنهـا در زیرسـاختهـای حیـاتی، حساس و مهم کشور، تامین امنیت زیرساخت ها، سازمان‌ها و نهادهـای کشـور موضـوع بسـیار حـائز اهمیتـی تلقـی میشود، زیرا تهدیدات امنیتی نیز در فضای تولید و تبادل اطلاعات بطور روزافزونی اتفاق می‌افتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امسال ۵۴ سایت به سایت جدید شبکه همراه اول در استان راه اندازی شده و ۸۷ سایت تلفن همراه مورد ارتقای تکنولوژی قرار گرفته و اینترنت پرسرعت در اختیار روستاییان استان قرار گرفته است.

 خرامش معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز ضریب نفود ICT استان را ۱۳۰درصد بیان کرد و افزود: پوشش تلفن همراه در استان ۹۸.۵ درصد، ایرانسل ۸۷ درصد و رایتل ۵۶.۵ است.

 خرامش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را ۱۲۷.۵ درصد عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود سه میلیون و ۹۴۸هزار خط تلفن همراه اول دایمی و اعتباری در استان واگذار شده که از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۹۸۴هزار خط فعال بوده و بقیه غیرفعال است.

 امینیان فرماندار شهرستان هشترود هم از عدم پوشش همراه اول و ایرانسل در آزادراه پیامبر اعظم (ص) انتقاد کرد و گفت: این مسئله باعث می‌شود در زمان بروز حوادث مردم نتوانند با اورژانس یا اقوام خود تماس بگیرند.

 امینیان خواستار پوشش مناسب اینترنت در روستا‌ها شد و افزود: اکثر دانش آموزان به علت نبود اینترنت خوب نمی‌توانند از برنامه شاد و اینترنت استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبادل اطلاعات شبکه همراه اول تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی

ایتنا - بالغ بر ۲۷ میلیون مکالمه در پاییز ۱۴۰۲، از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.
رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین سه اپراتور اول، دوم و سوم تلفن همراه برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در پاییز سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۷ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۳۲  مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که در مقایسه با آمار ۲۴ میلیونی سه ماه اول سال ۱۴۰۱، افزایش یافته است.


تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.
 

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی