Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه با اشاره به ضرورت ایجاد هماهنگی میان بخش‌ها و اجزای مختلف دادگستری‌ها جهت پیشبرد امور و غلبه بر چالش‌ها گفت: حجم روزافزون پرونده‌ها، کمبود منابع مالی، کمبود منابع انسانی، کمبود منابع فیزیکی و موارد دیگر از موارد چالش‌زا برای دادگستری‌هاست که با بسط و گسترش تعاملات و هماهنگی‌ها می‌توان بر این چالش‌ها فائق آمد و خدمات‌رسانی مطلوب‌تری را به مردم و مراجعان به دستگاه قضایی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - سید محمد صاحبکار ، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه، امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در گارگاه هم‌اندیشی موضوعات راهبردی دادگستری استان‌ها با اشاره به مسئولیت خطیر معاونت راهبردی در مدیریت کل برنامه‌ها و فرایند‌ها در تمامی بخش‌های قوه قضاییه و دادگستری‌ها، اظهار کرد: رویکرد معاونت راهبردی قوه قضاییه رویکرد برنامه‌ریزی مشارکتی است؛ این رویکرد از آنجا نشئت می‌‎گیرد که در دستگاه قضایی از لحاظ فرهیختگی و کارآمدی چه در بخش قضات و چه در بخش کارکنان، ظرفیت‌های بسیار بزرگی برای جلب مشارکت جهت تدوین برنامه ها و فرآیندها وجود دارد. 

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجه و ارزنده‌ای در دستگاه قضا وجود دارد که ممکن است این ظرفیت‌ها و استعدادها دارای نوع نگاه و اتخاذ تاکتیک‌های مختلف و بعضاً متفاوتی در قبال مسائل و فرآیندها باشند؛ این تفاوت‌ها آسیب محسوب نمی‌شوند چرا که آنچه اهمیت دارد برقراری روش‌های تعاملی جهت ایجاد همگرایی ذهنی است.

صاحبکار با اشاره به ضرورت ایجاد هماهنگی میان بخش‌ها و اجزای مختلف دادگستری‌ها جهت پیشبرد امور و غلبه بر چالش‌ها گفت: حجم روزافزون پرونده‌ها، کمبود منابع مالی، کمبود منابع انسانی، کمبود منابع فیزیکی و موارد دیگر از موارد چالش‌زا برای دادگستری‌هاست که با بسط و گسترش تعاملات و هماهنگی‌ها می‌توان بر این چالش‌ها فائق آمد و خدمات‌رسانی مطلوب‌تری را به مردم و مراجعان به دستگاه قضایی ارائه داد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته توسط سطوح عالی قوه قضاییه برای رفع مسائل و دغدغه‌های مالی دستگاه قضایی، گفت: در مواقع وجود چالش‌ها، نقش مدیریت برنامه‌ریزی بسیار محسوس است؛ در این شرایط ما باید با اتخاذ رویکردهای ابتکاری و بدیع و بر پایه منابع مالی و انسانی موجود بر مشکلات فزآینده غلبه کنیم و هدف اصلی که همان خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است را محقق گردانیم.

وی در ادامه نقش معاونین فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری‌ها را در پیشبرد رویکردهای تحولی بسیار ارزنده دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویزگی‌های یک معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی خوب در ساختار دادگستری‌ها ایجاد تعامل و همگرایی میان اجزای مختلف دادگستری و اعتماد زایی در میان آنها برای حُسن انجام امور است. 

صاحبکار با اشاره به کارکرد بسترسازی معاونت راهبردی تصریح کرد: معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی در یک دادگستری‌ با گسترش رویکردهای تعاملی و اعتمادزای خود می‌تواند بسترها و شرایطی را فراهم کند که تمامی اجزاء و کارکنان دادگستری نسبت به شناسایی آسیب‌ها و خلاء‌های موجود حساس شوند و بدون نیاز به ابلاغیه و احیاناً صرف منابع مالی، در راستای رفع آن آسیب‌ها و خلاء‌ها با معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری همکاری ویژه داشته باشند و این همان نقطه مطلوب تعاملی است که ناشی از اتخاذ رویکرد ابتکاری در شرایط محدودیت منابع مالی و انسانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صاحبکار معاون راهبردی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صاحبکار معاون راهبردی فناوری اطلاعات و برنامه ریزی راهبردی قوه قضاییه معاونت راهبردی دستگاه قضایی کمبود منابع دادگستری ها منابع مالی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عباس صوفی، نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای روستاها، معتمدین و اعضا شورای بخش سنگستان اظهار کرد:‌ در چهار سال آینده به‌هیچ‌عنوان از مشکلات غافل نخواهیم بود؛ اما از سیاه‌نمایی‌ها نیز باید جلوگیری کرد. هر روستایی مشکل ویژه خود را دارد و با برنامه راهبردی باید در حد امکان به این معضلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دهستان سنگستان به لحاظ نزدیکی به شهر مزایا و معایب مختلفی دارد، عنوان کرد: اعتقاد دارم با هم‌افزایی و هم‌فکری با دهیاران و شورای روستا که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، باید به مشکلات غلبه کنیم. در چهار سال پیش‌رو اختلافی بین نمایندگان وجود نخواهد داشت و با کنار گذاشتن منیت‌ها، ضمن تعامل با دکتر حاجی‌بابایی تنها به فکر مردم خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس ادامه داد: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب و راه در اولویت کاری روستا‌ها قرار دارد و مهم این است که بعد از چهار سال مردم به این باور برسند که نمایندگان از هیچ تلاشی برای حل مشکلات دریغ نکردند.

صوفی مطرح کرد: برنامه ما ارتباط تنگاتنگ با دهیاران و شورای روستاهاست تا مشکلات را ریزبینانه بررسی کنیم. قرار است برای بررسی مشکلات روستاها، تیمی متخصص و باتجربه را در نظر بگیریم تا با ایجاد سند اختصاصی برای هر روستا، مشکلات را حل کنند. وظیفه داریم در تک‌تک روستا‌ها با معتمدین جلسه برگزار کنیم که این موضوع قطع به یقین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است