Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:57:32 GMT

اجرای نود تا صد درصدی نسخه الکترونیک در یازده استان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۴۶۸۹

اجرای نود تا صد درصدی نسخه الکترونیک در یازده استان

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تحقق برنامه نسخه الکترونیک تا شانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ در کل کشور به طور میانگین ۷۴ درصد شده است. این شاخص در پایان آبان ماه امسال ۶۵ درصد بود.

سه استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام در حال حاضر پیشتاز اجرای نسخه الکترونیک هستند و به تحقق صد درصدی این برنامه در آذر ماه ۱۴۰۰ دست پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در دو استان کرمانشاه و کرمان، میزان تحقق نسخه الکترونیک به ۹۸ درصد رسیده است.

استان گلستان با تحقق ۹۷ درصدی، هرمزگان با تحقق ۹۶ درصدی، کردستان با تحقق ۹۵ درصدی، بوشهر با تحقق ۹۳ درصدی و آذربایجان غربی با تحقق ۹۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
میزان رشد برنامه نسخه الکترونیک در آذر ماه نسبت به آبان ماه امسال در استان فارس و البرز چشم‌گیر بوده و به طور متوسط این برنامه در آذر ماه به نسبت آبان، ۱۴ درصد در کشور رشد داشته است.

تا شانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰، بیش از ۹۴ درصد از مطب‌های طرف قرار داد با سازمان بیمه سلامت، ۹۵ درصد از داروخانه‌ها، ۹۶ درصد از آزمایشگاه‌ها، ۹۶ درصد از مراکز پرتو پزشکی، ۹۰ درصد از درمانگاه‌ها و ۹۶ درصد از بیمارستان‌ها به برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک پیوسته‌اند.

کد خبر 5371364 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت نسخه الکترونیک نظام سلامت ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسیناسیون سکته مغزی زوال عقل آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان بیمه سلامت روز پرستار واکسن کووایران برکت نسخه الکترونیک ۹۶ درصد آذر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده جهت اجرای شعارهای سال توجه نکردن به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای بود.

امین درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده شعارهای سال در همه سنوات که از طرف دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با شعار سال کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت پیوست فرهنگی و رسانه ای بود.

وی اظهارکرد: از جمله راه‌های تحقق شعار سال داشتن نگرش فرهنگی، پیوست رسانه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و به ویژه رسانه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی که در آن، مردم می‌توانند به مسئله جهش تولید و رونق تولید کمک کنند، بهره ببریم.

وی ادامه داد: هرگاه و در هر عرصه‌ای و در هر زمینه‌ای از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت مردم استفاده کردیم توفیقات مهمی حاصل شد بنابراین مشارکت مردم در تحقق جهش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اولین دستگاههایی که در سال جاری شعار سال را مورد توجه قرار داده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان را با موضوع استفاده از ساز و کارهای رسانه ای برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم برگزار کرده ایم.

درخشان تاکید کرد: نیاز است که ظرفیت رسانه های استان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از سوی دستگاههای مختلف مورد توجه قرار گیرد. مقرر شد در قالب شورای اطلاع رسانی برای تحقق شعار سال، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و خبرنگاران برقرار باشد.

وی بیان کرد: در تولیدات فاخر فرهنگی و هنری به مسأله بهره مندی از ظرفیت مردمی در تحقق جهش تولید توجه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر