Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@15:12:25 GMT

اولاف شولتس قدرت را از آنگلا مرکل تحویل گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۴۷۲۸

اولاف شولتس قدرت را از آنگلا مرکل تحویل گرفت

اولاف شولتز، صدر اعظم جدید آلمان روز چهارشنبه رسما قدرت را از آنگلا مرکل تحویل گرفت. اعضای دولت جدید آلمان به ریاست اولاف شولتس نیز پیش از این مراسم در بوندستاگ (پارلمان آلمان) سوگند یاد کردند.

ابه گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، اولاف شولتس که از سوی نمایندگان پارلمان جدید آلمان به عنوان جانشین آنگلا مرکل انتخاب شد در راس ائتلافی متشکل از سه حزب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد قرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در آخرین دولت ائتلافی به ریاست آلمان عهده دار سمت وزارت دارایی بود. در دولت جدید آلمان هشت نفر از وزراء زن و هشت تن از آنها مرد هستند. هدایت بسیاری از وزارتخانه‌های کلیدی از جمله کشور، خارجه و دفاع به زنان واگذار شده است. دولت ائتلافی جدید به دلیل رنگ احزاب ائتلافی شرکت‌کننده در آن به ائتلاف «چراغ راهنمایی» (قرمز، زرد، سبز) معروف شده است.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان روز چهارشنبه در دیدار با اولاف شولتس و اعضای دولتش گفت که صدراعظم جدید آلمان «مسئولیت بزرگ» مقابله با موج جدید شیوع کرونا در این کشور را برعهده دارند.

آنگلا مرکل در مراسم تحویل قدرت به اولاف شولتس از او خواست «برای خیر کشور» تلاش کند. اولاف شولتس، ۶۳ ساله نیز گفت که دولتش «شروع جدیدی» را برای آلمان رقم خواهد زد. صدراعظم جدید آلمان از آنگلا مرکل به خاطر «هر آنچه که برای کشورمان انجام داد» سپاسگزاری کرد.

آنگلا مرکل، ۶۷ ساله پس از ۱۶ سال زمامداری و ۳۱ سال حضور در دنیای سیاست از این عرصه کناره‌گیری خواهد کرد.

اکثر نمایندگان پارلمان آلمان روز چهارشنبه پیش از آغاز جلسه برای انتخاب صدراعظم جدید برای لحظاتی به طور ایستاده آنگلا مرکل را تشویق کرده بودند.

پدر ۸۶ ساله اولاف شولتس در مراسم تحلیف فرزندش اظهار داشت که او در ۱۲ سالگی گفته بود که روزی صدراعظم خواهد شد.

صدراعظم جدید آلمان قرار است روز جمعه پیش از سفر به بروکسل برای دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به پاریس برود.

رشد اقتصادی کمتر از پیش‌بینی‌ها و تورم علاوه بر همه‌گیری کرونا از جمله چالش‌های پیش‌روی دولت جدید آلمان است.

برچسب هاآلمان آنگلا مرکل اولاف شولتز شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) صدراعظم آلمان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان آنگلا مرکل اولاف شولتز صدراعظم آلمان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو صدراعظم جدید اولاف شولتس جدید آلمان آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • قلک پورشه خالی شد
  • خلاصه بازی بایرلورکوزن 2-2 اشتوتگارت (بوندسلیگا آلمان - 2023/24)