Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در جلسه نهادهای حوزوی و فرهنگی استان با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری فقها و علمای استان یزد در دوره‌های مختلف شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی اظهار کرد: این پیشینیه حوزه علمیه یزد که انسان‌های نام آور و اثرگذار در علم، سیاست، فقاهت، فلسفه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... تربیت کرده، نشان از سهم وافر یزد در تربیت چهره های اثرگذار و پیشگام همچنین ظرفیت و اصالتی است که در استان وجود دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای توسعه حوزه ها در استان یزد بیان کرد: امیدواریم این سفر که برای آن بالغ بر 50 مصوبه در نظر گرفته شده، بتوان رشد و شکوفایی حوزه های علمیه استان یزد را رقم زد.

مدیرحوزه های علمیه کشور تاکید کرد: برای اینکه به یک حوزه پاسخگو به نیازهای کشور و استان دست پیدا کنیم، باید مسائل مختلفی را مدنظر داشته باشیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: حوزه در سالهای اخیر تلاش کرده به یک بازسازی و بازنگری کلان و طراحی های جامع بپردازد و راه سنگین و دشوار و پر پیچ و خمی است و امروز به فضل الهی حوزه از اسناد کلان و راهبر برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ده‌ها طرح و سند نیز در ذیل اسناد کلان وجود دارد و کار آغاز شده و تلاش حوزه در این چند سال، این بود که به یک منظومه فکری جامع برای رسیدن حوزه به جایگاه مطلوب داشته باشد و این منظومه امروز به شکل نسبی آماده است.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: این منظومه از 20 سند راهبردی و جامع، برنامه پنج ساله و بیش از 100 طرح مهم تحولی تشکیل شده که در این طرح ها موارد مهمی از جمله درخت‌واره رشته های حوزه وجود دارد.

آیت الله اعرافی افزود: در ارتباط با استان‌ها و شهرها، اساس کار حوزه بر چند محور از جمله بهره‌مندی حوزه های علمیه از اختیارات بیشتر است که در این راستا بسیاری از مواردی که به قم گره خورده و تاکنون لازم بوده در قم رفع و رجوع شود، به تدریج به استان‌ها واسپاری شده و در زمینه آموزش، بیش از 30 عنوان از قم به استانها تفویض اختیار شد.

وی ادامه داد: بسیاری از نیروسازی‌ها و اجرای برنامه‌ها و در سطوح بالاتر بدون نیاز به قم انجام خواهد شد همچنین توسعه سطوح عالی، درس‌های خارج، رشته های تخصصی و ... از قم الگوگیری و در استان‌ها پیاده سازی می شود.

مدیرحوزه های علمیه کشور تاکید کرد: تلاش حوزه بر یک برنامه ریزی کلان است و در محورهای متعدد نیز کار آغاز شده و به تدریج پیش می رود و نگاه به استانها نگاه واسپاری و ارتقا بوده و در میان راهبردهای کلان چه در سطح حوزه مرکزی و چه در استانها و شهرها می توان طرح آمایش را نیز مدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: در طرح آمایش حوزه کارکردهای روحانیت و حوزه شناسایی شده و ۵۰ کارکرد به عنوان کارکردهای مهم و اصلی شناسایی شده و از آنها در رشته سازی و تعاملات بهره گرفته شده و اقدامات مهمی نیز طراحی و اجرا شده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: هدف ما این بود که خروجی حوزه متناسب با نیازهای حوزه و تعامل با نهادها و قاعده مند و دارای ریل شود و در این زمینه 30 نهاد مورد توجه قرار گرفت که با آن نهادها به تدریج به توافق نامه و برنامه پنج ساله و دبیرخانه مشترک رسیدیم که نمونه واضح آن آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله اعرافی استان یزد خبرگزاری فارس حوزه های علمیه بازنگری طرح تحولی امام جمعه یزد حوزه های علمیه کشور آیت الله حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست

نشست سخنگوی وزارت خارجه دقایقی پیش در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) آغاز شد.   به گزارش برنا، کنعانی خاطرنشان کرد: جنایت جنگی در نوار غزه با حمایت مستقیم و تمام عیار دولت آمریکا و انگلیس رخ داد و اقدامات نمادینی در چارچوب ایجاد اسلکه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و انجام مانور‌های تبلیغی و رسانه‌ای در این خصوص به هیچ وجه تصویر نفرت انگیزی که این دسته از کشور‌ها نزد افکار عمومی جهان با حمایت از جنگ جنگی در فلسطین ایجاد کردند را اصلاح نخواهدکرد.   سخنگوی وزارت خارجه خطاب به این کشور‌ها و از جمله آمریکا بیان کرد: این کشور‌ها از ارسال سلاح به این رژیم جلوگیری و صادرات تسلیحاتی خود را سریعا متوقف کنند و بر رژیم صهیونیستی برای توقف فوری جنگ اعمال فشار کنند و اجازه دهند معابر شناخته شده برای ارسال کمک‌ها استفاده شود.   کنعانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اهداف دیگری در این راستا وجود دارد.   وی در پاسخ به سؤالی درباره خط لوله صلح بیان کرد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان در چارچوب موافقتنامه امضا شده بین دو کشور از جمله موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است و در سفر رئیس جمهور مورد اهتمام بوده است و مذاکرات کارشناسی و سطح عالی انجام شده قبلی زمینه ساز آغاز اجرای فاز اجرایی هشتاد کیلومتری اجرای این خط لوله در داخل خاک پاکستان بوده و طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای این پروژه تأکید کرده است.   وی گفت: انتظار داریم این پروژه مهم راهبردی مبتنی بر منافع مشترک دو کشور به نتیجه برسد و شاهد تبادل همکاری ایران و پاکستان در حوزه مهم و راهبردی انرژی باشیم.   کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: ۱۱۲ میلیون متر مکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است جریان آب همچنان ادامه دارد اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.   سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران انتظار دارد طرف افغانستانی به تعهد خود براساس معاهده موجود عمل کند و شاهد تامین حق‌آبه ایران باشیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد