Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به تماس تلفنی خود با مقام‌های روسیه، چین و شورای همکاری خلیج فارس، گفت که آمریکا به همکاری برای دستیابی به اهداف خود بر مبنای پیشرفت‌های حاصل‌شده در شش دور اول مذاکرات وین ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از گفتگوی تلفنی خود با مقام‌های روسیه، چین و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مالی در پیامی توییتری با اشاره به تماس تلفنی با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و ما ژائوسو، معاون وزیر خارجه چین، نوشت «همانطور که قبل از دور هفتم مذاکرات توافق کردیم، به هماهنگی نزدیک سه جانبه برای دستیابی به هدف مشترک خود مبنی بر پایبندی کامل متقابل برجام بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده در شش دور اول ادامه خواهیم داد.»


مالی در پیام توییتری دیگری گفتگوی خود با مسئولان شورای همکاری خلیج فارس را سازنده توصیف کرده و نوشت «ما در فراخوان خود برای بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام متحد می‌مانیم. این بهترین راه برای تقویت روابط اقتصادی منطقه‌ای و اجتناب از بحران اتمی است. ما همچنان به رایزنی‌های نزدیک ادامه می‌دهیم.»

بیشتر بخوانید: واشنگتن: معتقدیم بازگشت به برجام امکان پذیر است گفت‌وگوی برجامی مدیرکل آژانس اتمی و اولیانوف

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین هم از همکاری حرفه بین طرف‌های مذاکرات وین خبر داد.


اولیانوف در پیامی توییتری با اشاره به پیام توییتری رابرت مالی، نوشت «همانطور که در این پیام توییتری می‌بینید، ما موفق به ایجاد همکاری حرفه‌ای با سایر همتایان خود در مذاکرات وین درباره برجام، از جمله آمریکا شده‌ایم.»


وی همچنین توضیح داد «این خیلی خوب است. البته هنوز اختلاف نظر‌های زیادی باقی مانده است. اما بدیهی است که همه ما با وحدت هدف پیش می‌رویم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو