Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  حسین حسین زاده نماینده مردم لازستان، گراش، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی  گفت: احیای قرارداد گازی ایران با ترکمنستان و آذربایجان یکی از اتفاقات و اقدام های اساسی در حوزه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم است. 

او بیان کرد: در هفته های گذشته قرارداد گازی ایران با ترکمنستان و آذربایجان برای سوآپ سالانه ۲ میلیارد مترمکعب احیا شد که این قرارداد پس از پنج سال توقف همکاری با ترکمن‌ها، نویدبخش احیا و توسعه همکاری های چندجانبه اقتصادی با این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده تصریح کرد: بدون شک این اقدام مثبت و نوید بخش می‌تواند نقشه آمریکا برای حذف ایران از بازار گاز منطقه را خنثی و برای همیشه احداث خطوط لوله ترانس کاسپین و تاپی را از دور خارج کند.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احیای روابط اقتصادی با ترکمنستان گام مهمی بود که برداشته شد، کشور ترکمنستان همسایه ایران است و ما با انعقاد قرارداد گازی روابط‌مان با ترکمنستان را تقویت کردیم و به‌ یقین این موضوع به نفع کشور است.

او افزود: گسترش تعاملات با چین و توافق ۲۵ ساله از مهم‌ترین اقداماتی است که سبب شد رقم صادرات نفت ایران به استناد  گزارش‌های اوپک و شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ افزایش قابل‌ ملاحظه‌ای پیدا کند، ضمن آنکه قرارداد سوآپ میعانات گازی با ونزوئلا از دیگر اقدامات مهم و استراتژیک وزارت نفت دولت سیزدهم است.

حسین زاده گفت: با توجه به اینکه قرارداد گازی ایران با ترکیه سال ۲۰۲۶ به اتمام می‌رسد باید در حوزه دیپلماسی انرژی قوی‌تر عمل کرد البته قرارداد سوآپ گازی اقدام و گشایش خوبی در حوزه دیپلماسی به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمدید قرارداد گازی با ترکیه و عراق و فعال کردن ظرفیت‌های انرژی ایران در پاکستان ازجمله ضروریات حوزه فعال سازی و روند مثبت و امیدبخش دیپلماسی انرژی است که باید با جدیت در دستور کار دولت قرار گیرد.

او  تصریح کرد: اگر سهم ایران در تامین انرژی دنیا بیشتر شود آمریکا نمی‌تواند و نمی توانست ما را تحریم کند.

حسین زاده ادامه داد:  باید سهم ۷۰۰ تا یک میلیون بشکه‌ای فروش نفت در بازارهای جهانی را نیز به بیش از سه تا چهار میلیون بشکه برسانیم چون این سهم محدود سبب آسیب‌پذیری و تحریم بیشتر  کشور شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم دیپلماسی حوزه دیپلماسی قرارداد گازی حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی کافا در مشت دختران زیر 19 سال

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های کافا، تیم ملی دختران زیر 19 سال ایران موفق شد در سومین دیدار خود از سد ترکمنستان بگذرد و حالا در آستانه قهرمانی این رقابت‌ها قرار بگیرد.

شاگردان جهان نجاتی که پیش از این ازبکستان و ترکمنستان را از پیش برداشته بودند، عصر امروز از ساعت 14:30 به وقت تهران، به مصاف تاجیکستان رفتند و در نهایت با 5 گل این تیم را از پیش برداشتند.

گلهای ایران را دقیقه ۱۵ مریم دینی، سمیه اسماعیلی دقیقه ۳۰، مریم دینی دقیقه ۷۴، تانیا جهانشاهی دقیقه ۸۲ و سمیه اسماعیلی در دقیقه ۸۸ به ثمر رساندند.

همچنین بهترین بازیکن زمین تانیا جهانشاهی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • قهرمانی کافا در مشت دختران زیر 19 سال
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح