Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:57:03 GMT

مشاور جنجال برانگیز جانسون استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۵۰۴۴

مشاور جنجال برانگیز جانسون استعفا کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از اسکای نیوز، الگرا استراتون، مشاور بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس پس از انتشار ویدئویی که نشان می‌داد او در دسامبر گذشته در مورد جشن کریسمس در دفتر نخست‌وزیری (داونینگ استریت) در حالی که لندن در محدودیت‌های شدید کرونایی بود، شوخی می‌کرد، استعفا داد.

بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی در داونینگ استریت پس از دیدار وزیران برای بررسی اعمال محدودیت های جدید در واکنش به افزایش موارد و گسترش اومیکرون از مشاور برجسته‌اش که به دلیل افشای ویدیو از سمت خود کناره‌گیری کرد، تمجید و از استعفای او ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون گفت: خیلی متاسفم که او را از دست دادم. من برای او بهترین‌ها را آرزو می کنم و ما اینجا در دولت دلتنگ او خواهیم شد.

او استراتون - که همچنین به عنوان سخنگوی او برای اجلاس آب و هوا COP۲۶ کار می کرد - را یک "همکار خوب" نامید که به "توافقی بزرگ" دست یافت. اما افزود که او نمی‌تواند «هیچ بهانه‌ای برای سبکسری» کارکنانش در ویدیوی ITV بیاورد.

ویدئویی که ITV به دست آورده است، چند روز پس از برگزاری مهمانی کریسمس ۲۰۲۰ در دفتر نخست وزیری و توصیف آن با شوخی و خنده توسط استراتون که در آن زمان دبیر مطبوعاتی جانسون بود، گرفته شده است.

استراتون با ارائه یک بیانیه اشک‌آلود گفت که "از این اظهارات تا آخر عمر پشیمان خواهد بود".

کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار این ویدئو، استراتون در بیرون از خانه خود بیانیه‌ای داد تا از سمت خود به عنوان سخنگوی COP۲۶ استعفا دهد و از مردم عذرخواهی کند.

او به خبرنگاران گفت: مردم بریتانیا در نبرد جاری علیه کووید-۱۹ فداکاری‌های زیادی انجام داده‌اند. اکنون می‌ترسم که این ویدئو باعث مشکلاتی در این مبارزه شود.

جانسون نیز بابت این ویدئو عذرخواهی کرد. او به نمایندگان مجلس گفت که از این کلیپ "عصبانی" شده است و در حال آغاز تحقیقات در مورد این است آیا قوانین کریسمس گذشته نقض شده است یا خیر.

جشن کریسمس در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شد، زمانی که لندن تحت محدودیت‌های سطح ۳ قرار داشت، به این معنی که همه تجمعات دو یا چند نفره و مهمانی‌های کاری ممنوع بود.

یک منبع به بی‌بی‌سی گفت که حاضران در این جشن تا نیمه‌شب می‌نوشیدند و غذا می‌خوردند. این ویدئو یک هفته بعد از مهمانی ضبط شده و خانم استراتون را در کنار سایر کارکنان دفتر نخست‌وزیری نشان می‌دهد که استراتون با مشاور ویژه نخست وزیر، اد اولدفیلد، در یک کنفرانس مطبوعاتی ساختگی تمرین می‌کند که چه پاسخ هایی باید به خبرنگاران بدهد.

وقتی از استراتون در مورد گزارش‌های مربوط به مهمانی جمعه شب داونینگ استریت پرسیده می‌شود، او به شوخی می‌گوید: من به خانه رفتم. قبل از اینکه اولدفیلد از او بپرسد که آیا نخست وزیر مهمانی کریسمس را مجاز دانسته؟ استراتون می پرسد، جواب چیست؟ دستیاران دیگر به شوخی می گویند،: این مهمانی نبود، پنیر و شراب بود. و او با خنده پاسخ می‌دهد: پنیر و شراب خوب است؟ این مهمانی یک جلسه کاری بود.

این داستان خشم گسترده‌ نمایندگان پارلمان را به همراه داشت و نمایندگان مجلس از همه طرف‌ها خواستار پاسخ‌های قطعی در مورد نقض قوانین شدند - به ویژه پس از روزهایی که دفتر نخست وزیری حتی برگزاری یک مهمانی را انکار می‌کرد. مردم نیز از اینکه وقتی آنها داستانهایی از مرگ عزیزانشان را به اشتراک می‌گذاشتند، دولتمردان می‌خندیدند و مهمانی می‌گرفتند، خشمگین هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 انگلیس استراتون مشاور ارشد جانسون استعفا انتشار ویدئو آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 دفتر نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اول اسکاتلند استعفا داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «حمزه یوسف» (Humza Yousaf) وزیر اول اسکاتلند امروز دوشنبه از طریق یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

وزیر اول اسکاتلند در این خصوص گفت: حاضر نیستم ارزش ها و اصول خود را معامله کنم یا صرفاً برای حفظ قدرت با کسی معامله کنم.

وی در ادامه این نطق تلویزیونی اضافه کرد که کماکان فکر می کند که این تصمیم درستی برای حزب متبوع وی و کشورش است.

«حمزه یوسف» در ادامه افزود که امیدوار است به همکاری با سبزهای اسکاتلند به صورت غیررسمی تر ادامه دهد.

وزیر اول اسکاتلند گفت در حالی که مسیری برای موفق شدن در رای اعتماد امکان پذیر بود، وی حاضر نیست اصول خود را زیر پا بگذارد.

یوسف افزود که تا زمان تصدی وزیر اول جدید در سمت خود باقی می ماند.

حمزه هارون یوسف (Humza Haroon Yousaf) سیاستمدار اسکاتلندی است که به عنوان رهبر حزب ملی اسکاتلند (SNP) و وزیر اول اسکاتلند از مارس ۲۰۲۳ در این تصدی مشغول به کار بود.

کد خبر 6092381

دیگر خبرها

  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • چرا ۲ ستاره پرسپولیس تعویض شدند؟
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا