Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برنامه ریزی برای افزایش دو برابری صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه در بازه زمانی چهار ساله را اولویت دولت و این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان، اظهار کرد: دولت برای افزایش دو برابری صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه برنامه ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحقق این برنامه اولویت وزارت امور خارجه است، گفت: با توجه به ارتباط خوب با همسایگان می‌توانیم از آن برای تقویت فعالیت‌های تجاری و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

صفری همچنین با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دیگر دولت و وزارت امور خارجه صدور خدمات مهندسی است، افزود: قطعاً ارتباط تجاری با کشورهای همسایه مشکلات و آسیب‌های اقتصادی را به حداقل می‌رساند.

وی در ادامه به پذیرش ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری‌های شانگهای نیز اشاره و اضافه کرد: ۱۰ سال از بهره مندی ظرفیت‌های این سازمان به دلیل وجود برخی موانع محروم بودیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تأکید بر لزوم بهره گیری از پتانسیل‌های ایران در زمینه صدور خدمان مهندسی به کشورهای آسیای میانه، گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه اشتغالزایی در کنار رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کریدورها نقش مهمی در افزایش تجارت و صادرات با کشورهای همسایه دارند، ادامه داد: برقراری این مسیرها همانند کریدور شمال - جنوب بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید برای ارتباط با کشورهای همسایه به صورت ویژه به آن توجه شود.

صفری به کمبود واگن ریلی برای تردد به آسیای مرکزی اشاره و با تأکید بر اینکه باید متولیان به این بخش ورود کنند، اضافه کرد: امروز یکی از چالش‌های ما تکمیل خط ریلی انزلی- کاسپین است.

وی با تأکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر این پروژه، تصریح کرد: فعالیت گمرکات نیز باید ۲۴ ساعته باشد رایزنی‌هایی در این زمینه با رئیس جمهور شده و مجوز فعالیت ۲۴ ساعته گمرک اخذ شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به موضوع تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حال حاضر اولویت خنثی کردن این تحریم‌ها است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی صادرات غیر نفتی کشورهای همسایه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد