Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@03:07:39 GMT

انفاق خیران مصداق جهاد در راه خدا است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۵۳۳۶

انفاق خیران مصداق جهاد در راه خدا است

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: عمل خیران جهاد است، کمیته امداد هم در خدمت مردم و خیران قرار گرفته و از ظرفیت خیران استفاده می‌کند تا برای تحقق عدالت اجتماعی به مردم خدمت کرده و مسیر خیر و احسان را فراهم کند تا خیرات به دست آنها که باید برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی خاکسار قهرودی، امروز _ پنجشنبه ۱۸ آذرماه_ در مراسم اهدا ۶۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: کاری که امروز اتفاق افتاد نمونه‌ای از اقدامات ارزشمند خیران بوده که کمیته امداد هم در کنار آنها با استفاده از این کمک ۶۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این امور جاری در همه استان‌ها به مناسبات مختلف با کمک خیران انجام می‌شود، افزود: خدمات متعددی در کمیته امداد ارائه می‌شود که کمک به تحقق ازدواج یکی از مهم‌ترین آنها است، کمک به ساخت مسکن و ایجاد اشتغال هم از جمله دیگر مواردی است که کمیته امداد در آن به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گفت: در جامعه‌ای که اهل تقوا و دین‌داران آن، اندیشه و دغدغه رسیدن به رستگاری دارند و در مسیر آن حرکت می‌کنند، ایمان به خدا و ارزش‌های الهی و اعمال شخصی آنها از برجستگی‌های آنان است، طی کردن این مسیر و راه در قالب یک جامعه سالم رقم نخواهد خورد مگر به انجام وظیفه انفاق، بنابراین خداوند در قرآن در کنار ایمان به غیب و برپا داشتن نماز به انفاق کردن که از ویژگی‌های اهل تقواست، اشاره کرده است.

وی افزود: جامعه سالم دارای برند ایمانی است، جامعه ایمانی و ایرانی برند منحصر به فرد انفاق را در اختیار دارد، در کنار ایمان به ارزش‌های الهی اگر این رفتار در جامعه اتفاق نیفتد، رستگاری رقم نخواهد خورد.

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تاریخ رفتار ایمانی مردم ایران از جمله استان و شهر اصفهان نشان داده هر جا عیار دینداری و ایمان به ارزش‌های دینی و الهی بالاست، عیار انفاق هم باید بالا باشد.

اهمیت انفاق در جمهوری اسلامی ایران

خاکسار اضافه کرد: به تعبیر دیگر، وجود انفاق و توجه به آن، سند اثبات صحت تدین و ایمان به غیب و قبولی اعمال الهی است. در جامعه ارزشی و دینی ایران موضوع انفاق نمی‌تواند کم اهمیت باشد.

وی تصریح کرد: اینکه کمیته امداد امروز برای انجام وظایف خود تلاش می‌کند، به برکت حضور و خیر و احسان خیران است. انجام دادن کار خیر قابل تقدیر، تقدیس و توجه است. کمیته امداد در راستای وظیفه قانونی خود اقدام شناسایی افرادی می‌کند که کمک آنها برای این مجموعه توفیق و نعمت است.

ریشه مشکلات معیشتی کشور تحریم‌های ظالمانه است

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در همه جوامع مشکلات معیشتی وجود دارد که ریشه آن در جمهوری اسلامی تحریم‌ها و رفتار ظالمانه دنیا در برابر این نظام است. جمهوری اسلامی امروز هزینه دفاع از خداوند، حفظ نظام الهی و ارزش‌های دینی را می‌پردازد که در برابر هزینه‌ای که اولیا خدا پرداخت کردند بسیار اندک است.

خاکسار اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی گسترده حاصل دشمنی‌های متعددی است که در طول تاریخ با دین‌داران مواجه بوده است. این مسیر باید تا تحویل این علم و پرچم به صاحب اصلی آن ادامه داشته باشد.

عمل خیران مصداق جهاد است

وی در پایان تصریح کرد: عمل خیران مصداق جهاد است، کمیته امداد هم در خدمت مردم و خیران قرار گرفته و از ظرفیت خیران استفاده می‌کند تا برای تحقق عدالت اجتماعی به مردم خدمت کرده و مسیر خیر و احسان را فراهم کند تا خیرات به دست آنها که باید برسد.

کد خبر 540748

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امداد رسانی کمیته امداد امام خمینی امداد ونجات كميته امداد محرومان کمیته امداد مصطفی خاکسار قهرودی تامین جهیزیه برای مددجویان امداد اهدای جهیزیه به نوعروسان امداد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیته امداد امام خمینی قائم مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها