Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@20:11:28 GMT

نوای دوتار خراسان شمالی طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۵۶۰۹

نوای دوتار خراسان شمالی طنین انداز شد

دومین جشنواره موسیقی مقامی «تارآوا» خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «محسن محمدی» دبیر اجرایی دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی «تارآوا»، از این که رقابت هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره صبح امروز  در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد طنین آغاز  شد، سخن گفت.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره  63 تک نواز و 7 گروه راه یافته به مرحله نهایی با یکدیگر در ۲ نوبت به رقابت می پردازند  که رقابت بانوان راه یافته به این جشنواره  در رده های سنی زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال و ۳۰ سال به بالا و گروه نوازی از ساعت۸:۳۰ صبح امروز  آغاز  شده است و تا ساعت ۱۰ صبح ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 «محمدی» اظهار داشت: رقابت آقایان نیز از ساعت ۱۰ صبح در رده های سنی زیر 20 سال و 20 تا 30 سال و  30 سال به بالا آغاز و  بخشی گری ۲۰ تا ۳۰ سال و ۳۰ سال به بالا و گروه نوازی تا ساعت  ۱۴ بعدازظهر ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به این که  «دکتر مجید قیطاقی» ، «روشن گل افروز» ، «عظیم رستمی» ، «هاشم شجاعی»، «محمد حسن پور» و «جعفر بهرامی»  آثار  راه  یافته این دوره از جشنواره استانی را مورد ارزیابی قرار می دهند، تصریح کرد: از پیشکسوتانی که برای حفظ و اشاعه هنر این سرزمین در این جشنواره شرکت کردند و هم چنین خردسالان تقدیر خواهد شد. گفتنی است،  دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی«تارآوا» ساعت 18،امروز  با معرفی برترین ها به کار خود  پایان می دهد و در این آیین نیز از ۱۴ تن از پیشکسوتان موسیقی استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشکسوتان جشنواره دوتار تارآوا ۳۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج