Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – تزریق مناسب واکسن کرونا در چند ماه گذشته و رنگ باختن کرونا در سرتاسر کشور، علاقمندان گردشگری را به سوی قشم و کیش کشانده است و این روز ها جزایر خلیج فارس حسابی شلوغ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دفتر جزایرخلیج فارس، از ابتدای مهرماه تاکنون که شرایط آب و هوایی در جنوب کشور بهاری شده، جزایر قشم و کیش میزبان جمعیت زیادی از دوستداران گردشگری هستند که از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی به این مناطق زیبا سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ثبت افزون بر یک میلیون سفر دریایی قشم در دوماه مهر و آبان 

رئیس اداره بنادر و دریابانی قشم گفت: در دو ماه‌ مهر و آبان امسال یک میلیون و 42 هزار و 760 مسافر و گردشگر از مبادی آبی این جزیره رفت و آمد کرده‌اند.

علی اشتری اظهار داشت: از این تعداد 525 هزار و 764 مسافر وارد جزیره قشم شده‌اند و 516 هزار و 996 گردشگر هم جزیره را به مقاصد مختلف، ترک کردند.

وی ادامه داد: در این مدت 212 هزار و 784 خودرو از مسیر لافت به پهل تردد کرده‌اند که 108 هزار و 846 خودرو وارد جزیره قشم شدند و 103 هزار و 937 خودرو هم از این منطقه خارج شده‌‌اند.

رنگ آبی کرونایی قشم و کیش و شرایط آب و هوایی بهاری این جزایر باعث شده مردم از هر فرصتی برای سفر به این دو منطقه آزاد در استان هرمزگان استفاده کنند و با سفر به این جزایر زیبا، از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره ببرند.

وجود ژئوپارک جهانی قشم با ژئوسایت‌های کم نظیر و بی نظیرش که هریک از آنها همچون طولانی ترین غارنمکی جهان، دره تندیس‌ها، خلیج دلفین‌های آزاد هنگام، جنگل دریایی حرا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، دره ستاره‌ها، بام قشم، تنگه چاهکوه و ... می‌تواند دلیل خوبی برای دوستداران طبیعت با هدف سفر به این جزیره زیبا باشد.

 بازدید نزدیک به 73 هزار گردشگر از ژئوسایت‌های قشم 

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ‌ماه امسال 72 هزار و 918 مسافر و گردشگر از ژئوسایت‌های قشم بازدید کردند.
علیرضا امری کاظمی افزود: دره ستاره ها با 33 هزار و  500 بازدید کننده، جذاب ترین ژئوسایت قشم برای گردشگران شناخته شد.

وی با اعلام اینکه 30 هزار و 311 نفر از تنگه چاهکوه و پنج هزار و 599 نفر از غار نمکی بازدید کردند، ادامه داد: ژئوپارک قشم در فروردین ماه با 23هزار و 915 نفر، بیشترین و در ماه مرداد با 597 نفر، کم‌ترین بازدید کننده را داشته است.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم همچنین از حضور 109 بازدیدکننده خارجی در ژئوسایت‌های قشم خبر داد و افزود: از این تعداد 72 نفر از دره ستاره ها، 24 نفر از غارنمکی، 11 نفر از تنگه چاهکو و دو نفر نیز از دره تندیس‌ها بازدید کردند.

وی ادامه داد: 52 درصد از بازدیدهای امسال برابر با 40 هزار و 114 نفر در ماه‌های مهر و آبان ثبت شده است.

امری کاظمی اظهار کرد:  در ماه مهر 14 هزار و 619 گردشگر و در آبان 25هزار و 495 دوستدار طبیعت از ژئوسایت‌های قشم بازدید کردند.

وی یادآور شد: همچنین یک هزار و 26 نفر از موزه ژئوپارک قشم بازدید کردند که 65 درصد از این بازدیدها در 2 ماه اخیر صورت گرفته است.

آمار و ارقام اعلام شده نشان از افزایش سفرها به جزایر خلیج فارس با آغاز نیمه دوم سال دارد و این خبر خوبی برای فعالان اقتصادی این جزایر به ویژه آنانی که در حوزه هتلینگ و اماکن اقامتی این دو جزیره در دوران کرونایی به شدت آسیب دیده‌اند، خواهد بود.

 افزایش 67 درصدی سفر به کیش در پائیز1400 

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ورود گردشگران به این جزیره در پاییز امسال در مقایسه با مهر و آبان سال 1399، از افزایش 67 درصدی برخوردار بوده است.

فضل‌الله زرین جویی بیا بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان جهانگردی UNWTO، شیوع بیماری کرونا سبب کاهش 70 درصدی تقاضای گردشگری در سطح جهان شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اعلام شده، خوشبختانه جزیره کیش در دوران همه گیری کرونا با کاهش 27 درصدی سفر گردشگران به این جزیره،  از شرایط مطلوب تری برخوردار بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اشغال 84 تا 85 درصدی هتل‌های این جزیره در ماه‌های مهر، آبان و آذر امسال، افزود: افزایش67 درصدی ورود مسافران به کیش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از استقبال مردم این جزیره به عنوان مقصد گردشگری دارد.

وی در رابطه با اجرای برنامه های مدون حوزه معاونت گردشگری و توسعه سلامت کیش، گفت: نظارت‌های مشترک با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خدمات گردشگری به صورت مستمر در دستور کار قرار گرفته است.

علیرغم خبرهای خوش افزایش سفرها به جزایر خلیج فارس، انتظار می‌رود همه مردم در همه سفرها و حتی در شهرهای خودشان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، کمک کنند تا کشورمان به امید خدا برای همیشه از شر این ویروس کشنده نجات یابد و زندگی و کسب و کارها به روال طبیعی خود بازگردند.

اجماع دستگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات زیرساختی جذب گردشگران جام‌جهانی قطراستاندار خراسان جنوبی: تردد گردشگران و تجار در مرز ماهیرود تسهیل شودامدادرسانی به گردشگران گرفتار در کوه "گمبیل" سپیدان / برف و کولاک همه را غافلگیر کرد

جزایر قشم و کیش به عنوان دو جزیره مهم گردشگری کشور در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار دارند.

انتهای پیام/7558/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ژئوسایت های قشم بازدید کردند مهر و آبان خلیج فارس قشم و کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران

طرح بزرگ و ویژه آمایش سرزمینی ورزش ایران در حال اجراست و اگر تست ژنتیک نیز در این چارچوب قرار گیرد قطعاً نتایج بهتری خاصل خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در عصر انقلاب فناوری و ارتباطات همه چیز حتی ورزش به زلف تکنولوژی گره خورده است، بنابراین اگر کشوری ورزش خود را  همگام با علم روز پیش نبرد، با کاهش احتمال موفقیت مواجه می‌شود. برای نمونه در نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی، 289 ورزشکار 54 مدال کسب کردند تا تنها 18 درصد کاروان ایران موفق به کسب مدال شوند و در رده هفتم آسیا قرار بگیریم.

این جایگاه در حالی به دست آمد که کشورهایی مانند ازبکستان، چین تایپه، قزاقستان با سرمایه‌گذاری‌ در حوزه ورزش، کار ما  را برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر در رقابت‌های آسیایی، سخت‌تر کرده‌اند. با این مقدمه برای افزایش تعداد مدال‌ها و آمار موفقیت در دوره‌های بعدی مسابقات بین المللی حتماً نیازمند بررسی دوباره هستیم و باید از تکنولوژی و علم روز استفاده کنیم.

* چراغ پرنور در مسیر استعدادیابی

یکی از راه‌های حصول دستاورد مناسب در ورزش، توجه به آغاز راه و مسیر استعدادیابی است. در همین رابطه توجه به تناسب توانایی فیزیکی ورزشکاران نسبت به همان رشته ورزشی اهمیت دارد. برای مثال وقتی فیزیک ورزشکاری مناسب رشته‌ وزنه‌برداری است اگر او را به رشته فوتبال بفرستیم، شانس موفقیت ما نسبت به رقبای بین المللی کاهش پیدا می‌کند چرا که عملاً یکسری محدودیت‌های فیزیکی اولین مانع جدی موفقیت این فرد است. نباید از یاد برد که هر ورزشکاری که در سطوح بین المللی به میدان می‌رود، سال‌ها وقت، هزینه و عمر خود را صرف کرده است. این در حالی است که بررسی تاریخ ورزش ایران نشان می‌دهد محیط زندگی یکی از عوامل تأثیرگذار روی انتخاب ورزشکار برای تعیین رشته ورزشی‌اش است اما اگر بخواهیم اصولی و بر اساس تکنولوژی روز پیش برویم، «تست ژنتیک ویژه ورزش»، چراغ مسیر است.

تحقیقات نشان می‌دهد در کشورهایی مانند انگلیس  و اسپانیا این تست‌ها اجرا می‌شود. اگر چه در انگلیس تست‌ها عمومیت ندارد؛ اما اجرای این تست‌ها بیشتر با محوریت باشگاه‌های لیگ برتری انجام می‌شود. لیورپول و فولام از جمله تیم‌هایی هستند که سابقه اجرای تست‌های ژنتیک را دارند.

* جای خالی تست ژنتیک در آمایش سرزمینی ورزش ایران

طرحی ویژه به نام آمایش سرزمین ورزش ایران توسط وزارت ورزش  در حال انجام است که هدف آن تحقق عدالت ورزشی عنوان شده است. در این طرح بزرگ اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که قطعاً در آینده ورزش ایران تأثیر مثبت خواهد داشت. با این وجود تست ژنتیک در بخش اولیه مطالعات آن گنجانده نشده است. طرح آمایش سرزمین ورزش ایران که احتمالاً تا خرداد ماه سال جاری مصوب می‌شود، با تست ژنتیک، غنا و دقت بیشتری پیدا خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از آزمایشگاه‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی  پیشرفته‌ترین تجهیزات مربوط به این حوزه را در اختیار دارد و در عین حال بخش خصوصی  مشغول فعالیت در این زمینه است.

* قیمت تست ژنتیک ورزشی

در این میان این سؤال ایجاد می‌شود که قیمت تست ژنتیک ورزش چقدر است؟ از قدیم گفته‌اند: «هر چقدر پول بدهید، همانقدر آش می‌خورید.» در تست ژنتیک هم هر چه توقع پاسخ و خروجی دقیق‌تری داشته باشید، باید برای کسب اطلاعات قیمت بیشتری بپردازید. قیمت ساده‌ترین آزمایش‌ها از 4 میلیون تومان آغاز و در حالت تخصصی‌تر تا بیش از 14 میلیون هم به عنوان قیمت پایه دیده می‌شود. بنابراین ممکن است قیمت‌ها بالاتر هم برود! در حال حاضر این تست‌ها بیشتر به صورت شخصی توسط خانواده‌ها اجرا می‌شود و کمتر جایی را پیدا می‌کنید که به صورت سیستماتیک در ورزش ایران تست ژنتیک انجام داده باشند.

* مسیر پیشنهادی برای اجرا تست ژنتیک

بسیاری از استعدادهای موفق ورزش کشور در سطح آموزشگاه‌ها و مدارس شناسایی شدند. طبق سند آمایش و توصیه متخصصان ورزشی- پزشکی می‌توان «تست ژنتیک پایه» را با قیمت کمی اجرا کرد تا دانش آموز علاوه بر تست‌های شنوایی سنجی و... از طریق هیئت پزشکی- ورزشی هم مورد بررسی قرار بگیرند. در سطح ورزش حرفه‌ای هم با تجربه برگرفته شده از باشگاه‌های بین‌المللی، می‌توان بعد از استعدادیابی مربیان، افراد حاضر در تست را مورد بررسی دقیق ژنتیکی قرار داد. برای نمونه در سطح فوتبال نوجوانان ایران 70 استعداد کشف می‌کنیم و در انتخاب نفرات پایانی  تست ژنتیک یکی از نمرات مهم و اولویت‌دار تلقی می‌شود. پرونده‌های تست ژنتیک هم باید در سامانه مبین وزارت ورزش که به صورت تخصصی در حوزه آمایش سرزمین طراحی شده، بارگذاری شود تا استان‌ها، افراد یا فدراسیون‌هایی که تست ژنتیک دقیق‌تری دارند شناسایی شوند و تجربه و روش کاری آن‌ها را به سطح کشور گسترش بدهیم.

این کار اگر چه هزینه بالایی دارد اما اگر می‌خواهیم ورزش ایران در مسیر درست توسعه و پیشرفت قرار بگیرد باید برای آن خرج کرد. نام این کار هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده ورزش ایران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل
  • هاشمی نسب غایب بزرگ تمرین شلوغ استقلال
  • آخرین وضعیت تردد در جاده های شمال ؛ شلوغ یا خلوت، بارانی یا خشک؟
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • اندیشه معلمان چراغ راه آیندگان است