Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر انیسه خزعلی از پایلوت شدن لرستان با مرکزیت شهرستان دلفان برای توانمند سازی زنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛  خزعلی  روز پنج شنبه 18 آذرماه 1400 در سفر به لرستان و در جلسه شورای اداری شهرستان دلفان با بیان  اینکه برنامه معاونت زنان یک برنامه جامع در راستای توانمند سازی است،اظهارکرد: به صورت خاص و ویژه زنان آسیب پذیر در اولویت این معاونت  قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به پدیده زنان کار در دلفان آن را ناراحت کننده  دانست وافزود :فرهنگ کار زنان دلفان شایسته تقدیر است اما اینکه برای تامین معیشت به میدان بیایند و به این شکل  وشمایل امرار معاش کنند بسیار ناراحت کننده است .

معاون  رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: از اینکه زنان کار دلفان برای جلوگیری از فروپاشی خانواده چنین به آب و آتش می زنند را هر مسوولی را وادار به تصمیم گیری جدی می کند و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری هم با علم به این موضوع در صدد است تا با برنامه ریزی در جهت  توانمند سازی آنان پدیده نوظهور زنان کار را برای همیشه جمع کند .

او بیان کرد:آسیب زدایی ، جلوگیری از طلاق و خودکشی و ... از جمله موارد دیگری بود که خانم دکتر خزعلی به آن اشاره کرد و افزود : ایجاد مراکز مشاوره و استفاده از نتایج پایلوتی آسیب های اجتماعی در دلفان  برای برنامه ریزی بهتراز برنامه های در دست اقدام این معاونت خواهد بود .

خزعلی  بالا بردن توان اقتصادی و معیشتی را هدف اصلی پایلوت قرار دادن لرستان عنوان کرد و آنرا  مستلزم همکاری و همیاری مسوولان و خود زنان دانست.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورای اداری زنان زنان آسیب پذیر خانواده ریاست جمهوری طلاق خودکشی مراکز مشاوره آسیب های اجتماعی زنان دلفان معاون ریس جمهور انسیه خزعلی توانمند سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان