Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:55:44 GMT

برای کنترل ایدز همه مسئول هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۶۱۷۲

برای کنترل ایدز همه مسئول هستیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، در همایش پیاده روی «روبان قرمز» که به مناسبت هفته جهانی ایدز در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شده بود؛ گفت:  همراهی و همکاری مردم در کنترل پاندمی نقش بزرگی داشت و همچنان دارد. هر جا رعایت دستورالعمل‌ها و همکاری مردمی افزایش یافت بیماری سرکشی نکرد و برعکس هر جا که مردم همکاری نکردند، شاهد افزایش شیوع بیماری بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقت گفت: خدمت‌گذاران مردم در حوزه بهداشت و درمان نیز در تمام این روز‌های کرونایی از خدمت به مردم و بیماران دریغ نکردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: طی این مدت نگرانی ما همواره بیماری کرونا نبود، زیرا بیماری‌های قدیمی و مزمن دیگری نیز وجود دارند که یکی از آن‌ها بیماری اچ‌آی‌وی است؛ البته از بین هموطنان عزیزمان تعداد قابل توجهی نیز به این بیماری مبتلا هستند.

او گفت: وجود این همایش اول از همه نشان دهنده وحدت ما با بیماران است. پیام دوم آن نیز این است که ما برای سلامتی عمومی‌مان اهمیت بسیاری قائل هستیم.

بیشتر بخوانید

شناسایی پنج مبتلای جدید به ایدز در مشهد

صداقت گفت: ایدز بیماری اجتماعی است که همه در برابر آن مسئولیت داریم و برای آگاهی رسانی به جامعه در خصوص این بیماری باید تمام تلاشمان را انجام دهیم. 

او گفت: در اوج درگیری جهانی بیماری کرونا، برای نشان دادن همبستگی در کنترل و مراقبت اچ. آی. وی اینجا گردهم آمدیم که بگوییم بیماری‌های دیگر نباید فراموش شوند.

در ادامه سید‌حسین علوی مقدم رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر مشهد گفت: مهمترین پیام این همایش در هفته مبارزه با ایدز، پیوند میان ورزش و سلامتی جامعه است. تلاش ما در شورای ششم شهر مشهد به عنوان شورایی جوان و انقلابی، گسترش ورزش به صورت همگانی است، زیرا اعتقاد داریم زمینه ایجاد شهری با نشاط و ورزش محور را داریم.

او گفت: ایدز نوعی بیماری است و حرف زدن درباره این بیماری خط قرمزی ندارد، زیرا نیازمند شناختن بیشتر این بیماری در جامعه هستیم و ایدز مسئله‌ای اجتماعی است.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر مشهد گفت: امیدواریم با شناساندن این بیماری خاموش به جامعه آگاهی عمومی را افزایش دهیم، زیرا پیشگیری همواره بهتر از درمان است.

 سیدجواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بحث ایدز، نیاز به مشارکت همگانی داریم؛ با همت همشهریان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دستگاه‌ها، خراسان رضوی از پاک‌ترین استان‌ها در این زمینه است.

او گفت: متوسط ابتلا در کشور ۳۷ نفر در هر صد هزار نفر است و این عدد در خراسان رضوی ۱۲ نفر در هر صد هزار نفر است که حکایت از توفیق در کنترل ابتلا به اچ. آی. وی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروزه با پیشرفت علم اگر این روند ادامه‌دار باشد دیگر بیماری ایدز وجود نخواهد داشت؛همچنین با درمان‌هایی که امروزه انجام می‌شود امیدواریم دیگر بیماری در این حوزه نداشته باشیم.

حسینی گفت: طی دو هفته اخیر ۲۰ هزار آزمایش رایگان اچ. آی. وی از همشهریان مشهدی اخذ شده و تعداد ابتلا به این عفونت در این نمونه‌ها بسیار کم بوده است.

همایش پیاده روی روبان قرمز به مناسبت هفته جهانی ایدز و به منظور آگاهی رسانی به جامعه در خصوص اچ. آی. وی و ابتلا به بیماری ایدز در بوستان کوهسنگی مشهد الرضا (ع) برگزار شد.

انتهای پیام//ف. ب.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری ایدز نظام پزشکی همایش پیاده روی پزشکی مشهد مشهد گفت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌