Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@02:38:59 GMT

کرونای اومیکرون جدید شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۶۲۲۵

کرونای اومیکرون جدید شناسایی شد

دانشمندان نوع دیگری از گونه اومیکرون ویروس کرونا شناسایی کردند که ردیابی آن به دلیل ژنتیک خاصی که دارد دشوارتر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نوع دیگری از گونه اومیکرون که BA.2 نام دارد از نظر ژنتیکی با گونه اومیکرون که اکنون BA.1 نامیده می‌شود، متفاوت است و در سراسر جهان گسترش یافته است. گونه اومیکرون به آسانی از طریق آزمایش PCR قابل تشخیص است، اما نوع دیگری از این گونه به دلیل ژنتیک خاصی که دارد به راحتی قابل تشخیص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به نظر می‌رسد که دو سویه BA.2 و BA.1 رفتار متفاوتی دارد. با وجود اینکه ژنتیک خاص سویه جدید بررسی جوانب مختلف آن را دشوارتر کرده است، اما محققان همواره در حال بررسی موضوعات مختلف در این زمینه هستند. به گفته پژوهشگران، این سویه جدید تهدیدی بیشتر و بزرگ‌تری نسبت به گونه اومیکرون نیست، گونه اومیکرون در حال حاضر با سرعت زیادی در بریتانیا و چندین کشور دیگر در حال گسترش است.

نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که سویه BA.2 ده‌ها جهش دارد که سویه BA.1 آن‌ها را ندارد؛ همچنین چندین جهشی که در BA.1 ظاهر شده است در سویه جدید کاهش پیدا کرده است. مهمتر از همه اینکه، سویه BA.2 فاقد جهش خاصی است که دانشمندان به عنوان روشی سریع برای ردیابی اومیکرون از آن استفاده کردند.

به گفته متخصصان، تست‌های PCR برای تشخیص اینکه آیا فردی به ویروس کرونا مبتلا شده است یا خیر، حتی با وجود سویه‌های جدید نیز کارآیی دارد، فقط نمی‌توان از این روش برای یافتن موارد مبتلا به سویه BA.2 استفاده کرد.

کد خبر 540775

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون اومیکرون سویه اومیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گونه اومیکرون سویه BA 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز

با آغاز فصل بهار شاهد زادآوری گونه‌های مختلف و با ارزش در باغ وحش ارم سبز هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قاسم محمدی؛ مدیر باغ وحش ارم اظهار کرد: باغ وحش‌ها نقش مهمی در راستای حفاظت از ژن‌های با ارزش گونه‌های جانوری تحت حفاظت خود دارند و با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم به حفاظت و تکثیر گونه‌های در معرض خطر انقراض کمک می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری و در فصل بهار در سایه مراقبت‌های تخصصی و شبانه‌روزی و فراهم آوردن کلیه شرایط با تکیه بر دانش روز دنیا و پیاده‌سازی اصول علمی در زمینه جیره‌های غذایی و رفع تمامی احتیاجات فیزیولوژیک، شاهد تولد گونه‌های بسیار باارزش در باغ وحش ارم بوده‌ایم به طوریکه گونه‌هایی همانند تشی (جوجه تیغی)، قوی سیاه، کل و بز وحشی، گوزن زرد ایرانی و خرس قهوه‌ای تاکنون متولد شده‌اند.

نقش مؤثر "باغ وحش ارم" در حفظ گونه‌های در حال انقراض کشور

مدیر باغ وحش ارم افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد تولد گونه‌های باارزش دیگری در باغ وحش خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد