Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@06:28:40 GMT

زن جوان از پای چوبه دار به زندان برگشت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۶۲۸۹

زن جوان از پای چوبه دار به زندان برگشت

زن جوان که ۱۶ سال قبل با شلیک گلوله مردی را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود سحرگاه دیروز وقتی برای اجرای حکم در ندامتگاه کرج پای چوبه دار رفت در آخرین لحظات با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایمنا روزنامه ایران نوشت: ماجرای این پرونده جنایی از ۱۹ مرداد سال ۸۴ همزمان با کشف جسد خونین مردی جوان در خانه‌اش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین بررسی‌های تیم جنایی استان البرز نشان می‌داد مقتول با شلیک یک گلوله به سینه‌اش جان باخته است. در ادامه تحقیقات جسد این مهندس جوان به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان با بررسی تماس‌های تلفنی مقتول ردپای یک زن را پیدا کردند. با دستگیری وی و همسرش سرانجام راز این جنایت فاش شد.

زن ۲۰ ساله در بازجویی‌ها گفت: من این مهندس جوان را کشتم. نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد اما مجبور شدم الان هم خیلی پشیمانم.

زن جوان در حالی که گریه می‌کرد گفت: شوهرم مرا مجبور به این کار کرد. او مرا وادار می‌کرد با ترفند سر راه مردان ثروتمند قرار بگیرم تا در فرصتی مناسب او با اسلحه به محل قرار ما بیاید و اقدام به سرقت مسلحانه و اخاذی کند. روز حادثه هم وقتی من در حال صحبت با مقتول بودم شوهرم سررسید و با اسلحه او را تهدید کرد که اگر می‌خواهی آبرویت نرود باید پول بدهی اما او در دفاع از خودش با شوهرم درگیر شد و من هم به ناچار اسلحه‌ای که در کیفم داشتم را بیرون آوردم و دو گلوله به مهندس جوان شلیک کردم که یک گلوله به دیوار و گلوله بعدی به سینه او خورد.

با اعترافات این زن همسرش نیز دستگیر شد و پس از چندین جلسه محاکمه در دادگاه کیفری البرز زن جوان به قصاص و ۱۰ سال حبس به خاطر سرقت مسلحانه و اخاذی و شوهرش نیز به اتهام سرقت مسلحانه به ۱۵ سال حبس محکوم شد و این حکم از سوی دادرسان دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.

با تأئید این حکم پرونده زن جوان به شعبه ششم اجرای احکام رفت تا سحرگاه چهارشنبه ۱۷ آذر حکم قصاص انجام شود.

ساعت شش بامداد دیروز در گرگ و میش هوا درهای آهنی زندان کرج باز شد و زن ۳۶ ساله قدم در حیاط زندان گذاشت. زن زندانی با دیدن چوبه دار به سختی قدم‌های لرزانش را روی زمین می‌کشید و به سمت ایستگاه مرگ حرکت می‌کرد. از شب قبل که او را به سلول انفرادی و قرنطینه برده بودند می‌دانست آخرین شب زندگی‌اش را پشت سر می‌گذارد اما باز هم ندائی در درونش به او امید می‌داد که از لطف و بخشندگی خداوند ناامید نشو. در آخرین لحظات زندگی به راز و نیاز پرداخت و به خاطر گناهانش طلب عفو کرد.

رئیس شعبه ششم اجرای احکام دادگستری کرج، مسئولان زندان فردیس و ندامتگاه کرج، مددکاران و اولیای دم مقتول در زندان حضور یافتند. مذاکرات برای بخشش متهم با اولیای دم ادامه داشت اما خبری از بخشش نبود. بالاخره زن جوان روی سکوی اعدام رفت و طناب دور گردنش حلقه شد. در حالی که زن جوان چشمانش را بسته و در انتظار مرگ ایستاده بود ناگهان صدای قاضی شعبه شعبه ششم اجرای احکام را شنید که دستور داد طناب را از گردنش باز کنند و او را پایین بیاورند. اولیای دم که فرزند مقتول بود. در آخرین لحظات او را بخشیدند و زن جوان بعد از ۱۶ سال از کابوس مرگ رهایی یافت.

او سجده کنان روی زمین نشست و در شوک این معجزه الهی به گریه افتاد.

محسن اکبرپور مددکار ندامتگاه کرج گفت: با جلب رضایت اولیای دم و به شرط اینکه متهم مبلغی را برای انجام امور خیریه بپردازد از اجرای حکم قصاص جلوگیری شد.

گفت‌وگو با زن جوان بعد از رضایت

وقتی که از زندان به سلول انفرادی منتقل شدی چه حسی داشتی؟

وقتی اسم خودم را از بلندگوی زندان شنیدم و مرا به سلول انفرادی منتقل کردند دیگر مطمئن شدم که قرار است اعدام شوم.

فکرش را می‌کردید که بخشیده شوید؟

نه هرگز چون من خودم را مستحق مرگ می‌دانستم و در این مدت چون می‌دانستم که اولیای دم راضی به رضایت نیستند، امیدم به اینکه بخشیده شوم کمرنگ شده بود. اما واقعاً نباید هیچ وقت از لطف خدا ناامید شد. خانواده مقتول و مددکاران زندان خیلی در حقم لطف کردند.

در مدتی که در زندان به سر می‌بردید چه کردید؟

در این مدت هنرهای مختلفی یاد گرفتم و خیاطی و کارهای هنری انجام می‌دادم.

می‌خواهی بعد از آزادی چه کار کنی؟

می‌خواهم یک عمر در خدمت پدر و مادرم باشم و با هنرهایی که یاد گرفتم کسب درآمد کنم.

از شوهرت خبر داری؟

او به ۱۵ سال حبس محکوم شد و همان سال‌های اول از هم جدا شدیم ولی به تازگی شنیدم بعد از آزادی از زندان دوباره به خاطر مواد مخدر دستگیر شده است.

کد خبر 540799

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گذشت شاکی رضایت خانواده مقتول قتل عمد مجازات قتل عمد چیست پرونده قتل عمد قتل با سلاح گرم قصاص آزادی یک زن از زندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اولیای دم زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دو متهم به قتل وکیلی بابلی که جسدش در آمل کشف شد، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی عصر امروز_شنبه هشتم اردیبهشت_ با اشاره به بازداشت دو متهم به قتل در شهرستان آمل اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، متهمان، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی افزود: متهمان در ادامه مقتول را با خودروی شخصی‌اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پس از کسب خبر، مأمورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی با بیان اینکه با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی شدند، عنوان کرد: در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کردند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی مطرح و بیا کرد: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا؛ مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضائی منفک شده و سال‌ها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 748482

دیگر خبرها

  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • (تصاویر) M۱۰ Booker؛ جدیدترین زره پوش ارتش ایالات متحده
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند