Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:30:43 GMT

بهبود وضعیت پسته نیازمند اصلاح یکسری قوانین است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۶۴۷۲

بهبود وضعیت پسته نیازمند اصلاح یکسری قوانین است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر پورمحمدی صبح پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه فرماندار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) با اشاره به وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان میزان تولید پسته در رفسنجان را نسبت به کل کشور ۳۵ درصد عنوان و بیان کرد: برای بهبود بخش کشاورزی پسته رفسنجان که ۴۰ هزار خانوار از این ناحیه ارتزاق می‌کنند باید تلاش‌های بسیاری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کشاورزان این خطه ۸۰ هزار هکتار باغ پسته را مدیریت و محصولی ارزآور را تولید می‌کنند که باید برای بهبود حوزه پسته باید یک سری قوانین اصلاح شود.

وی افزود: ماده ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب به کشاورز این اجازه را نمی‌دهد که آب از چاه کشاورزی به جایی دیگر منتقل شود؛ امکان دارد چاه کشاورزی آب مناسب داشته باشد اما زمین‌های اطراف این چاه مرغوب نباشند لذا بهتر است این قانون در راستای جابجایی آب از چاه کشاورزی به بخش دیگر منطقه اصلاح شود.

پورمحمدی تاکید کرد: باید کار کارشناسی انجام شود تا چیزی که به صلاح کشاورز و اقتصاد مملکت است صورت گیرد.

وی همچنین توجه به کشت‌های جایگزین اعم از زعفران، زرشک، عناب، گیاهان دارویی و … را مورد تأکید قار داد و گفت: در کنار حفظ پسته باید از کشت‌های جایگزین هم بهره مند شد ضمن اینکه گلخانه‌هایی هم در دست اجرا داریم که به پویا شدن حوزه کشاورزی شهرستان کمک می‌کند. احداث گلخانه‌ها به طور سیستماتیک در دست اجرا است.

فرماندار رفسنجان به تولید ۳۰ درصد از گوشت مرغ استان کرمان در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: اما مردم این منطقه در صف خرید مرغ می‌ایستند که شایسته نیست باید با مدیریت صحیح، مرغ مورد نیاز مردم رفسنجان در اختیار آنها قرار گیرد و مازاد را به شهرستان‌های دیگر ارسال کرد.

پورمحمدی به وجود ۵ هزار سر اسب، ۳۳۰ هزار دام سبک و ۱۵ هزار دام سنگین در شهرستان اشاره و تصریح کرد: در رفسنجان روزانه ۸۰ تن شیر تولید می‌شود در حالی که علوفه مورد نیاز از شهرستان‌های بردسیر، بم و شیراز تهیه می‌شود لذا باید برنامه ریزی شود که علوفه در این شهرستان تولید و از طرفی هم برای شیر تولید شده واحدهای فرآوری ایجاد شود.

وی ادامه داد: محور گردشگری از رفسنجان به شهربابک و انار وجود دارد که ۲۰۰ نقطه گردشگری در این مسیر تعریف و شناسایی شده است تا توریست‌های داخلی و خارجی بتوانند به مدت یک هفته در این شهرستان‌ها اقامت و ظرفیت‌های گردشگری را بازدید کنند.

فرماندار رفسنجان همچنین درباره اصول کاری خود گفت: چیزی که نیاز است احترام به اصول و ارزش‌های نظام و کشور با محوریت ولایت پذیری و ولایت فقیه است.

وی گفت: به همه سلیقه‌ها در هر خط فکری احترام می‌گذاریم، باید فراجناحی کار کرد و همه باهم کمک به ارتقا شهرستان کنیم و دوری از تنش‌ها در دستور کار است، دست یاری به سوی همه دراز می‌کنیم.

کد خبر 5371519

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری رفسنجان پسته مرغ مراسم تودیع و معارفه بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز دانشجو کرمانشاه گرگان سانحه تصادف واکسن کرونا ایلام آلودگی هوا معلولان شیوع کرونا عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران با هدف بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها خبر داد و گفت: تصویب این لایحه به بهبود وضعیت معیشتی پرسناران کمک خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

عباس عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور اظهار کرد: همه ارکان کشور اعم از دولت و مجلس و وزارت بهداشت در صدد این هستند که شرایط محیط کار را برای همه کارکنان سلامت به‌ویژه پرستاران ارتقا دهند. در همین راستا نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تدوین شده است و پس از چکش کاری از منظر حقوقی در وزارت بهداشت، به هیئت دولت ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، به ارتقای وضعیت معیشتی پرستاران کمک خواهد کرد.

معیشت پرستاران بهبود می‌یابد

وی افزود: این لایحه در 37 ماده و چند سر فصل شامل سرفصل‌های معیشتی، امور رفاهی و ارتقای شغلی گروه پرستاری تنظیم شده که کمک خواهد کرد وضعیت معیشتی پرستاران بهبود یابد‌. همچنین خلاهای قانونی که در مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد در این لایحه دیده شده و در بحث‌های رفاهی مسائلی ازجمله بهبود وضعیت اسکان پرستاران، درآمد آن‌ها، حمایت از حضور پرستاران در مناطق محروم از طریق افزایش درآمد، ارائه خدمات رفاهی به پرستاران پیش‌بینی شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در این بسته همچنین تسهیلاتی برای ادامه تحصیل همکاران پرستار در نظر گرفته شده که ارتقای شغلی داشته باشند.  این لایحه در محورهای مشوق‌های آموزشی، جبران مالی خدمات پرستاری، جذب و استخدام و تامین نیروی انسانی، رفاهی و انگیزشی، ارتقای جایگاه و کرامت معنوی پرستاران تدوین شده که جزئیات دقیق‌تر همه این موارد، پس از تصویب اطلاع رسانی می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه، شاهد افزایش انگیزه کاری پرستاران و درنتیجه ارائه خدمات باکیفیت‌تر به بیماران باشیم.

عبادی همچنین به افزایش تعرفه خدمات پرستاری نیز اشاره و بیان کرد: اجلاس معاونین و مدیران پرستاری برای تبیین اهداف وزارت بهداشت به شکل دوره‌ای و در هر فصل به صورت حضوری برگزار می‌شود‌، یکی از اهداف مهم این اجلاس تغییراتی است که در تعرفه گذاری خدمات پرستاری رخ داده است.

رشد 50 درصدی ضریب ریالی خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد قابل قبول در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری خبر داد و گفت: با رشد 50 درصدی ضریب ریالی و افزایش 15 درصدی ارزش نسبی خدمات پرستاری و اصلاحاتی که در آیین نامه بازتوزیع در حال انجام است رشد قابل قبولی در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری ایجاد شده است.

شبکه متخصصان پرستاری ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی پرستاران یکی از اولویت‌های کاری ماست، افزود: در سال 1403 شبکه‌ای از متخصصان پرستاری تشکیل خواهد شد و بر اساس حوزه‌های تخصصی، گردهمایی‌های فنی ایجاد و برگزار خواهد شد. برای اولین دوره تمام همکاران سرپرستار و به ترتیب پرستارات بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه اطفال و ... گرد هم می‌آیند تا با ایجاد شبکه ملی متخصصین حوزه پرستاری ارتقای کیفیت خدمات پرستاری ارائه شده به مردم را شاهد باشیم.

پرستاران؛ 30 درصد کارکنان وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به این که نظام سلامت به لحاظ جمعیت و تعداد کارکنان دومین وزارتخانه کشور پس از وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: بالغ بر 600 هزار نفر به عنوان کادر درمان در نظام سلامت در حال فعالیت هستند. در حوزه درمان در مجموع بیمارستان‌ها نزدیک به 60 درصد گروه فنی را گروه پرستاری و در کل نظام سلامت 30 درصد جمعیت را جامعه پرستاری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم