Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همه اقدامات ارائه‌دهندگان خدمات از پزشک تا مراحل پاراکلینیکی در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک قابل رصد و پیگیری است و امکان سوءاستفاده و دریافت فرانشیز اضافه یا موارد احتمالی بسیار نادر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، مهدی رضایی قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی کشور پراکندگی و استقرار پزشکان نسبت به جمعیت  و پراکندگی در مناطق محروم است و طرح‌هایی نیز در این زمینه اجرا شده که بنا به دلایلی اثربخشی خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: یکی از مباحث مهم در وزارت بهداشت ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار است و در صورت تعریف مقررات برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از سوی وزارت بهداشت و هیئت وزیران،  بیمه سلامت از آن حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به راهکارهای یکپارچه‌سازی سامانه‌های بیمه‌ای در کشور افزود: وظیفه سازمان‌های بیمه‌گر فراهم کردن سرویس‌های پایه و امکان خدمات‌دهی به بیمه‌شدگان خودشان و ایجاد پایگاه‌های مرجع اطلاعات و شناسایی ارائه‌دهندگان خدمت است، ایجاد سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جزو شرح وظایف بیمه‌ها نبوده و بیمه‌ها سامانه‌ها را به کار گرفته و در ویرایش‌های بعدی اما به منظور تسهیل امور ورود کرده یکسان‌سازی انجام می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر نیز امکان یکپارچه‌سازی وجود دارد و بیش از 100 شرکت اطلاعاتی مجوز تبادل اطلاعات را از سازمان بیمه سلامت گرفته‌اند و می‌توانند واسط بین مطب پزشکان و سامانه‌های بیمه سلامت باشند و نرم‌افزارهای کلینیک می‌توانند در یک نرم‌افزار واحد ارائه و چندگانگی به پشت سیستم منتقل و پزشک به یک نرم‌افزار واحد دسترسی خواهد داشت اما اکنون استفاده از نرم‌افزارهای موجود را برای ارائه‌دهندگان خدمت توصیه می‌کنیم.

رضایی با اشاره به ملاک قراردادن نفع بیمار در انجام آزمایش خاص یا استفاده از سطح‌سنجی در ارجاع پزشک، خاطرنشان کرد: همه اقدامات ارائه‌دهندگان خدمات از پزشک تا مراحل پاراکلینیکی در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک قابل رصد و پیگیری است و امکان سوءاستفاده و دریافت فرانشیز اضافه یا موارد احتمالی بسیار نادر است.

میزان نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان 86 درصد است

محمود اخلاقی مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست عنوان داشت: از 107 مرکز بیمه روستایی استان 101 مرکز به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل است و 4 مرکز نقطه بسیار کور اینترنتی داشته و  دو مرکز نیز امکان اتصال به این سامانه را دارند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری نسخه‌نویسی دستی در سایر نقاط، افزود: استان مجاور که در مواردی از نسخه‌نویسی دستی استفاده می‌کند موجب اثرگذاری بر روی شاخص‌های استان چهارمحال و بختیاری شده و اکنون میزان نسخه‌نویسی در استان ما 86 درصد است که حدود 6 درصد کمبود آن به دلیل نسخه‌هایی است که از استان مجاور وارد می‌شود که در غیر این صورت این شاخص 92 درصد بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران : نسخه‌نویسی الکترونیکی در کشور 70 تا 80 درصد است امام جمعه اصفهان: نباید در استفاده از خدمات بیمه فرقی میان شهروندان ساکن کشور قائل شد خبر خوش مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی برای نخبگان روستایی

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: پرداخت‌ها در بیمه سلامت با رصد در ستاد انجام و شفافیت کامل دارد و هیچ استانی نمی‌تواند غیرشفاف عمل کند، در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت‌ها تا مهر ماه انجام شده و اسناد پرداخت آبان نیز آماده است که پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران چهارمحال و بختیاری ارائه دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت