Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام رسمی عراقی اعلام کرد که ماموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی در خاک عراق به پایان رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، ظهر امروز پنجشنبه، رسما اعلام کرد که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق به پایان رسید.

به نوشته ناس نیوز، الاعرجی تاکید کرد، امروز مرحله پایانی گفتگو با ائتلاف بین المللی تمام شد تا رسما پایان ماموریت رزمی نیروهای این ائتلاف و خروج آنها از خاک عراق را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، بعد از این مرحله روابط با نیروهای ائتلاف در زمینه مستشاری و آموزشی و توانمند سازی ادامه خواهد داشت.

بغداد و واشنگتن در 26 ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی ایالات متحده تا پایان سال جاری از عراق خارج شوند و تنها تعدادی از نیروهای آمریکایی (که شمار آن مشخص نشده است) برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی باقی بمانند.

رایزنی رئیس جمهور عراق با رئیس ائتلاف الفتحدستگیری 13 تروریست داعش در استان‌های مختلف عراق

نیروهای آمریکایی در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک عراق را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه  3000 نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که 2500 تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد.  پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

تحلیلگران بر این باورند که گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های آمریکایی در کنار رصد تحرکات آمریکا در عراق مانند ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی ارتش آمریکا به خاک عراق، صرف مبالغ هنگفت برای انجام عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد واقع در غرب عراق، اظهارات برخی مقامات عالی‌رتبه سیاسی و نظامی عراقی مبنی بر نیاز به آمریکا برای مبارزه با تروریسم، نشان می‌دهد که شاید صرفا ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق تغییر کند و این نیروها از کشور خارج نخواهند شد.

با این وجود مشاور امنیت ملی عراق که در نشست‌های دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن حضور داشت، همواره تأکید کرده است که  دولت عراق به طرف آمریکایی اطلاع داده که نیازی به نیروهای رزمی خارجی در خاکش ندارد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست منتخبان مجلس دوازدهم شورای اسلامی توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از نمایندگان منتخب مردم برگزار شد.

کد خبر 6093587 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • پورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟