Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته به منظور شرکت در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با موضوع فلسطین و بحث مربوط به مهاجرت افغانستان در کشورهای اسلامی وارد استانبول شد، صبح امروز(پنجشنبه، 18 آذرماه) در نخستین برنامه خود در ترکیه با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی فعال در این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف با بیان این که براساس قانون اساسی با افتخار نماینده همه مردم ایران هستم گفت: افتخار می کنم که از این جایگاه بتوانم صدای همه شما باشم و انجام وظیفه کنم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه براساس فرهنگ اسلامی و ایرانی، عزت و استقلال مفاهیم مهم و اساسی برای ایرانیان است و استقلال واقعی هزینه دارد در غیر این صورت دچار ذلت می‌شویم، تاکید کرد: البته هزینه داشتن استقلال، عزت و ایستادن مقابل زورگویی را باید همه بدهیم.

وی در عین حال گفت: البته باید بپذیریم در برخی موارد در مسیر آرمان‌ هایمان به واقعیات توجه نکرده و در جاهایی که لازم بود برای رسیدن به قله موفقیت، مسیرهای دیگری را طی کردیم که منکر این اشکالات نیستیم اما درباره این اصل که همه باید مقابل زورگویی بایستیم تا عزت و استقلال کشور حفظ شود ذره‌ای نباید تردید کنیم.

وی با بیان اینکه من نه به عنوان یک فرد پشت میزی بلکه به عنوان کسی که 40 سال سابقه اجرایی دارد از مسائل و مشکلات شما در حوزه تجارت و فعالیت اقتصادی آگاه هستم، اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات معتقدم که برای حل آن‌ها نیازمند دو هاب مالی و لجستیکی هستیم.

قالیباف در همین زمینه افزود: گرچه آمریکا تحریم کرده است اما در مقابل تحولات و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، این تحریم های آمریکا ضعیف بوده و آنقدر موثر نیست که ما نتوانیم با ایجاد هاب مالی و لجستیکی، مسائل تجاری مان را حل کنیم.

رئیس قوه مقننه شرط حل این مشکلات را داشتن یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه و اجرای گام به گام آن دانست و گفت: اگر اینگونه عمل کنیم هم منافع اقتصادی افراد یعنی فعالان اقتصادی که حق آنهاست و هم منافع ملی کشور تامین می شود و سبب عزت مردم می شود.

وی اضافه کرد: با ایجاد هاب مالی و لجستیکی می‌توانیم در روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه نظیر ترکیه شاهد ارتقای همکاری ها و شرایط بهتری باشیم.

قالیباف همچنین تصریح کرد: البته به این نکته توجه کنیم که در مقوله تجارت دوجانبه نباید نگاه کوتاه مدت داشته باشیم و مثلا اگر تحریم‌ها رفع شد این مقوله کمرنگ شود بلکه باید در این مسئله نگاه بلند مدت مثلا 25 ساله داشته باشیم و حتی اگر تحریم‌ها رفع شد بازهم تلاش ما برای ارتقای تجارت دوجانبه ادامه یابد.

وی اضافه کرد: این همان مسیری است که ما در ارتباط با کشورهایی نظیر چین و روسیه برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی طی می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: کسانی که باید آن نقشه راه و تفاهمات و توافقات روی کاغذ را اجرایی کنند شما تجار و فعالان اقتصادی در بخش های مختلف هستید./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه قالیباف تجار فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، این پیشنهاد را اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دادند. فراکسیون پارلمانی این دو حزب خواستار اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر و بازنگری در سیاست نسبت به ایران است. اما دو پیشنهاد این فراکسیون، در پارلمان آلمان رای نیاورد و سایر احزاب با آن مخالفت کردند. طرح آنها قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم‌های جامع‌تر در سطح اتحادیه اروپا بود.

یوهان دیوید وادفول، یکی از نمایندگان این فراکسیون از این که آلمان همچنان بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا با ایران است، انتقاد کرد و آن را «بن‌بست سیاست آلمان در قبال ایران» خواند. نیلس اشمیت، نماینده حزب سوسیال دموکرات در واکنش به انتقادهای این فراکسیون گفت: «بقای ایران به تجارت با آلمان بستگی دارد.» او تاکید کرد که دیپلماسی همچنان مسیر درست «برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» است و پرسید که جایگزین احزاب یادشده «برای جلوگیری از بمب هسته‌ای ایران چیست؟»
لامیا کادور از حزب‌سبزها هم اتهام مماشات با ایران را رد کرد و از ۱۰ بسته تحریمی علیه ایران از سال ۲۰۲۲، احضار سفیر ایران و ارجاع پرونده ایران به شورای حقوق بشر سخن گفت.

رناتا آلت از حزب دموکرات‌های آزاد هم حملات موشکی ایران به اسرائیل را یک نقطه عطف دانست. او به تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ اشاره کرد و گفت: «مشکل این است که ایران، این تحریم‌ها را دور می‌زند. بیش از نیمی از صادرات ایران به چین و ترکیه است. باید اقدام قوی‌تری علیه تجاوزات ایران و برنامه موشکی آن انجام دهیم».

گروه پارلمانی اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از دولت آلمان خواست تا پیش‌نویس بسته تحریمی جامعی علیه ایران را در چارچوب اتحادیه اروپا ارائه کند. نمایندگان این فراکسیون تاکید کردند که اروپا تا رسیدن به این هدف هنوز راه طولانی در پیش دارد و دولت آلمان به جای انتقاد کردن از ایران در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) باید پیشتاز اقداماتی تاثیرگذار علیه آن در اتحادیه اروپا باشد.

تحریم گروه‌های مورد حمایت ایران، تحریم‌های تجاری بیشتر، دشوارتر کردن تأمین مالی سپاه پاسداران و رویکرد سخت‌گیرانه‌تر به انتقال فناوری و همچنین تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان مرکزی برای عملیات سپاه پاسداران در آلمان، موارد دیگری است که در این پیشنهاد آمده است.

گفتنی است که نمایندگان پارلمان اروپا اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را شدیداً محکوم کردند و خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی شدند. این در حالی است که دولت‌های اروپایی و پارلمان اروپا ظرف هفت ماه گذشته نسبت به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و همچنین اقدامات تروریستی اسرائیل در سوریه از جمله علیه سفارت ایران، سکوت اختیار کرده‌اند. نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار گسترش تحریم‌ها
علیه رژیم اسلامی به ویژه در عرصه‌های نفت و بانک شدند. آنان همچنین از اتحادیه اروپا خواستند که نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران و نقش آن در بی‌ثبات کردن خاورمیانه به ویژه از خلال حمایت از گروه حماس را تأیید کند. یادآور می‌شود طرف اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، خود را در حد پادوی بی‌اختیار آمریکا پایین آورد و به ایران اعلام کرد که قادر به انجام تعهدات ضد تحریمی و خرید نفت ایران یا تجارت متقابل حتی در حد فروش دارو نیست. بنابراین ایران پس از دو سال خویشتنداری اقدام به توقف اجرای تعهدات برجامی کرد.

کد خبر 847328 منبع: کیهان برچسب‌ها خبر ویژه تحریم ایران و آلمان

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات