Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ محسن افشارچی در حضور جمعی از دانشجویان منتخب دانشگاههای استان، بر ضرورت شناسایی و استفاده از پتانسیل های نیروی جوان در اداره کشور و استان تاکید نمود و گفت: قطعا یکی از شاخص های من در انتخاب مدیرانم، جوان بودن آنهاست ولی در کنار توجه به جوان گرایی باید از تجارب و مشورت کارشناسان خبره و باتجربه نیز بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه، اظهار داشت: متاسفانه هنوز ساختار درستی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور تعریف نشده و باید نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با شناسایی و تلاش در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، به تیم های تحقیقاتی مراکز تولیدی و صنعتی بپیوندند و با اشتغال در این مراکز، علم خود را در راستای ارتقاء تولید و صنعت بکار گیرند.
مقام عالی استان در ادامه به چالش‌های بهره گیری از دانش در تولید ثروت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه واریانس و فاصله زیادی بین تولید و توزیع ثروت وجود دارد که باید با افزایش فعالیت های دانش بنیان و سهم آن در اقتصاد و تولید و با تسهیل گری، زمینه استفاده از توان نخبگان در اشتغال و اقتصاد را برای برقراری عدالت در جامعه فراهم کنیم.
استاندار زنجان همچنین عدم توازن در توزیع خدمات پزشکی میان مناطق مختلف و کمبود پزشک متخصص بویژه در مناطق محروم را از دیگر نمونه های بی عدالتی برشمرد و گفت: هم در سطح استان و هم در کشور با کمبود پزشک متخصص به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم و در این زمینه بدون پاک کردن صورت مسئله باید با عدالت به عامه مردم فکر کنیم و البته در کنار افزایش ظرفیت تحصیل پزشکان باید به فکر تامین شرایط و افزایش فضاهای درمانی و بهداشتی هم باشیم.
افشارچی به ضرورت توجه به دغدغه های تمامی اقشار جامعه تاکید نمود و تصریح داشت: باید شاخص های حوزه سلامت و درمان در تمامی نقاط کشور یکسان باشد و با عدالت به نیازهای مردم پایین دست جامعه توجه کنیم.
وی با تاکید بر لزوم راه اندازی و تجهیز مراکز آموزشی و آزمایشگاهی، ادامه داد: بخشی از پارک علم و فناوری باید در فضای دانشگاه زنجان مستقر شود و قسمت های مختلف آن به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی نخبگان اختصاص یابد.
استاندار زنجان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درخصوص معضلات شهری نیز خاطر نشان کرد: آمارهای اختصاصی و شاخص های توسعه استان را در حوزه های مختلف با استان های همجوار مقایسه می کنم که نشان می دهد در حوزه شهری عقب ماندگی های فراوانی داریم و رشد متوسط استان زنجان در سال های اخیر مطلوب نبوده که باید در این حوزه بیشتر انرژی بگذاریم.
نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهوری به استان و تلاش در جهت شناسایی و انعکاس ظرفیت ها، مشکلات و مسائل استان در این سفر، اظهار داشت: جلسات کارشناسی مهمی قبل و بعد از سفر با مسئولان کشوری درخصوص احصاء و پیگیری مهمترین مسائل استان بویژه دغدغه تامین آب بعنوان مخاطره اول استان برگزار شد و اکنون برای پیگیری اجرای مصوبات این سفر یک ستاد پیگیری در استان تشکیل شده است.
وی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، به تشریح مسائلی در پاسخ به مطالبات، سوالات و درخواست های دانشجویان پرداخت و ضمن تاکید بر ایجاد فضایی مناسب برای بیان مطالبات دانشجویی اظهار داشت: نسبت به امنیتی شدن دانشگاه حساسم و چنین اتفاقی در فضای دانشگاهی استان نمی‌افتد و قول داد که دیدار با دانشجویان و ارتباط با دانشگاهیان استان بطور مستمر ادامه داشته باشد.
گفتنی است؛ لزوم بهره گیری از نخبگان و جامعه دانشگاهی و بکارگیری آنان در پست های مشورتی و مدیریتی استان به دور از نگاه های جناحی و سیاسی، سرعت عمل در جابجایی مدیران استان، لزوم توجه به تامین امکانات دانشگاهها، رفع موانع و مشکلات ارتباط حوزه صنعت با دانشگاه، پرداخت تسهیلات به نخبگان و کارآفرینان، لزوم پرهیز از سیاست زدگی در دانشگاهها، ضرورت جلوگیری از امنیتی شدن فضای دانشگاهها، توجه به نیازهای پژوهشی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، لزوم اصلاح ساختار اداری و مقابله با فساد، حمایت از انجمن های علمی دانشجویی، توجه به مشکلات دانشگاه فرهنگیان و تلاش برای جذب سرمایه در ورزش استان از جمله مواردی بود که دانشجویان در سخنان خود بر آنها تاکید کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندار زنجان روز دانشجو جامعه دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت