Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:28:05 GMT

مالیات مشکل و دغدغه فعالان چاپ و نشر است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۷۳۸۴

مالیات مشکل و دغدغه فعالان چاپ و نشر است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر پنج شنبه هفتمین مراسم تجلیل از فعالان عرصه چاپ و چاپخانه‌داران برتر استان گیلان با بیان اینکه چاپخانه داران از خانواده بزرگ ارشاد به شمار می‌روند، گفت: شما با دردها، پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های چاپ و نشر کاملاً آشنا هستید.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگی ما اعم از گرافیک، روزنامه، کتاب و غیره مرهون زحمات شما در صنعت چاپ هستند، اضافه کرد: در ادوار گذشته دولت‌ها بر اساس وظیفه‌ای که داشتند با این خانواده بزرگ برخورد نکردند و اگر تعصب و تلاش‌های فعالان این حوزه نبود امروز این صنعت نیز همانند بسیاری از صنایع دیگر تعطیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثقتی با تاکید بر اینکه اگر هنرمندان ما در کنار اهالی رسانه به جنبه اقتصادی هنر خود نگاه کنند این حوزه می‌تواند محکم در جای خود بایستد، افزود: اگر به هنر نگاه تفریحی داشته باشیم و اوقات فراغت خود را با آن پر کنیم قطعاً این حوزه‌ها اعتلا نمی‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آغاز فعالیت کمیته تحول اقتصاد و فرهنگ از هفته آینده در این اداره کل، اضافه کرد: این کمیته از نخبگان و افرادی که در این حوزه کار کرده و موفق هستند تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کمیته رسیده به یک نقشه راه برای حرکت به سمت درآمدزایی برای فعالان فرهنگ و هنر است، ادامه داد: باید بسترهای درآمدزایی برای فعالان فرهنگ و هنر فراهم شود.

ثقتی با اشاره به اینکه بودجه گیلان ۲.۷ دهم درصد بوده و با توجه به اینکه این استان هنرمند پرور است این اعتبارات کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، افزود: همیشه انجمن صنفی چاپخانه داران را در کنار ارشاد می بی نم.

وی با بیان اینکه در خانواده صنعت چاپ صمیمیت، دلبستگی و صفا بیش از صنعت‌های دیگر به چشم می‌خورد، اضافه کرد: روند تعامل اداره ارشاد با این صنف بیشتر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مالیات یکی از معضلات جدی چاپخانه داران برشمرد و تأکید کرد: مقرر شده برای حل این مشکل جلسه‌ای با اداره کل مالیاتی برگزار و دغدغه‌ها عنوان شود.

وی همچنین به مشکل تالار مرکزی رشت نیز اشاره و با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی برای بازگشایی ندارد و در حال حاضر ۵۰ درصد از موانع برطرف شده است، ادامه داد: از دی ماه شاهد بازگشایی این تالار خواهیم بود.

کد خبر 5371583

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا ثقتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان چاپ و نشر بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه روز دانشجو گرگان سانحه تصادف واکسن کرونا آلودگی هوا ایلام عکس استانها معلولان شیراز چاپخانه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد

علی محمد پارساییان مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد گفت: دومین آیین تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ با حضور فعالان فرهنگی سراسر استان برگزار شد. 

او افزود: در این آیین از ۷۰ نفر از فعالان فرهنگی سراسر استان در سطوح ویژه، یک، دو و سه تقدیر شد.

مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد ملاک انتخاب فعالان فرهنگی را رصد تمامی فعالیت‌های انجام شده در طول سال ۱۴۰۲ بیان کرد. 

پارسائیان بر اهمیت ترویج کار فرهنگی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: اگر فرهنگ یک جامعه درست باشد، تمامی کار‌ها تحت تاثیر این فرهنگ به خوبی پیش می‌رود و در مباحث روشنگری، امربه معروف و نهی از منکر می‌تواند موثر واقع شود.

او افزود: وقتی فرهنگ جامعه قوی و برخواسته از معنویت باشد، تمامی زوایای جامعه را در بر می‌گیرد و جامعه با شتاب بیشتری به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید